Dato og tid er 20. jan 2019, 01:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Jeg elskede Månestråle, Tinka, Falk, Sølvpil, Ted og Harry (så vidt jeg husker) og deres ugentlige meriter. Måske har min yndlingsgenre indenfor film og tegneserier rod her?

Men i dag holder skidtet ikke. Og jeg aner ikke hvorfor. Historierne er jo finde nok, og der er tilpas meget andet i. Men altså, det tænder mig ikke helt.

Sibyline er god for mine unger. Så den passerer og er godkendt.

Til gengæld er Benny Bomstærk en modbydelig lille orm, som jeg slet ikke kan fordrage som voksen. Mage til selvretfærdig knold. Men dengang da jeg var Lille-Berti, så var jeg på, og sørgede satme også for at holde snue fra døren.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Boom-Town Vaarst
Jeg kan kun tilslutte mig Sølvpil. Jeg læste stakkevis af det tyske skidt, og Christ hvor var Månestråle bare lækker! I løbet af 80'erne flyttede Sølvpil dog ud, og jeg slog op med Månestråle, mens Manaras tøser flyttede ind.

Af andre serier jeg slugte som dreng var både 'de 4 esser' og Sammy.

Sammy synes jeg simpelthen var pissesjov -specielt boksealbummet "Muskelbjerg mod Fedtknop' stod højt på yndlingslisten. Jeg genlæste det her for et par uger siden og begejstringen var altså til at overse. I dag et OK album, men ikke så meget mere end det, synes jeg...

'De 4 esser' har jeg stadig et sært blødt punkt for, men sådan rigtig gode synes jeg nok ikke længere de er. Men dengang tilbage i 70'erne hvor de første udkom, syntes jeg de var stort set oppe på Tintin-niveau. Særligt seriens 6. album, 'Guldpokalen' synes jeg var kanon. Igen: ved genlæsning må jeg jo nok erkende at der er et pænt stykke vej mellem dét, og så 'Tibet'. Og det er ikke i 'Essernes' favør.

/Spærhage

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Batmanbladene fra 60`erne.
Jeg syntes som barn, at de var vildt gode. Men når jeg prøver at komme igennem bare et blad nu, er jeg ved at falde i søvn. Hold da k... hvor er de ringe.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Jeg var ret glad for Gamle Nick/Sortskæg som barn. De kan altså ikke holde niveauet ved gensyn.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Tintin.
Jeg elskede Tintin som barn, men kan i dag ikke holde serien ud.
Jeg anerkender skam seriens betydning, men bryder mig ikke om den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]