Dato og tid er 23. jul 2014, 15:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Det var i 1983. Havde kun samlet seriøst i et års tid. Burne Hogarth var min favorit. Så dukkede de signerede King Arthur Portfolios op. Jeg bestilte begge, men fik kun toeren. Nu kan jeg se etteren dukke op på ebay for en hundrede dollars penge. Måske skulle man kaste sig ud i ebay eventyret. 30 års søgen er sgu lang tid:

Billede

This 1983 BURNE HOGARTH'S KING ARTHUR PORTFOLIO Volume One-is SIGNED in Black Ink #578/1500!-and is published Richard Pryor/Glenwood Dist. The six plates each measure approx. 11" by 14" and are suitable for framing.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro
Jeg ved ikke om det var den første, men denne er den der står bedst i min erindring:

Jeg kører forbi en antikhandel i Ravnsborggade og ser at de har en lille kasse med tegneserier stående uden for. Jeg stopper og parkerer og ser til min fryd at dobbeltalbummet med De Syv Krystalkugler og Soltemplet er i blandt (jeg kan ikke huske, hvad den kostede, men det var ingenting). Jeg går hen til Danske Bank på Nørrebrogade og hæver nogle penge, kommer tilbage, og så er den væk :roll:

Der lærte jeg så at få lagt ting til side :lol:

Jeg har den i øvrigt stadigvæk ikke, så hvis der er nogen, der har et billigt læseeksemplar er jeg interesseret :)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: 56.127211, 8.90295
Exterminateur 17 af Dionnet og Bilal. Jeg kunne have købt den til 40 francs (50 kroner) på loppemarkedet ved Porte de Clignancourt i Paris i 1984, men jeg havde lige købt tre Druillet-albums til 15 francs stykket, så det var jo dyrt (for en studerende). Da jeg nogle år senere så albummet, var det i andenudgaven, hvor der var fyret op for farverne, så de nærmest skar i øjnene (i modsætning til førsteudgavens fine pasteller), og førsteudgaven kostede nu (hvis man overhovedet kunne finde den) 250-300 francs.

Jeg har faktisk heller aldrig fået den.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

På hovedbibliotekets udsalg af det der var Det Kulørte Bibliotek erhvervede jeg mig en manga kaldet ONE POUND GOSPEL. Den handler om en ung bokser hvis som har problemer med at holder sig til sin vægtklasse grundet sine massive ædeflip, og hans venskab med en ung nonne. Bragende god underholdning. Til KOMIKS.DK fandt jeg så andet bind, og det var endda sat ned. Men min økonomi stod på daværende tidspunkt i minus, så jeg købte den ikke.

Billede

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Plejehjemmet
Du kan bestille den online helt ned til noget i omegnen af en 50-krone inkl. fragt til danmark.
http://www.amazon.co.uk/One-Pound-Gospe ... 438&sr=8-1

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Gods! :-)

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro
Vigan skrev:
Exterminateur 17 af Dionnet og Bilal. Jeg kunne have købt den til 40 francs (50 kroner) på loppemarkedet ved Porte de Clignancourt i Paris i 1984, men jeg havde lige købt tre Druillet-albums til 15 francs stykket, så det var jo dyrt (for en studerende). Da jeg nogle år senere så albummet, var det i andenudgaven, hvor der var fyret op for farverne, så de nærmest skar i øjnene (i modsætning til førsteudgavens fine pasteller), og førsteudgaven kostede nu (hvis man overhovedet kunne finde den) 250-300 francs.

Jeg har faktisk heller aldrig fået den.

Er de gamle Metal Hurlant-blade dyre? Ellers kan du jo få den der :idea:

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
Well, for rigtig mange år siden kom jeg cyklende gennem Svendborg, hvor jeg før havde besøgt et antikvariat; men denne gang havde han et gammelt svensk Fantomen og en håndfuld sære norske blade i bredformat: Hauk. Jeg samlede kun på dansksprogede serier, så jeg lod dem ligge. Fantomen fra beg. af 50erne står vist til en lille formue, og nordmændene er vilde med gl. norske hæfter.

www.willy-centret.dk

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Lige bag ved skolen lå et antikvariat. Der købte jeg Wild West, Akim og Prærie serier til 25 øre - 35 øre pr. stk. Der var også mange Raket serier. Dem købte jeg ikke, dengang! SUK!

mvh.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Exterminator 17 udkom på engelsk i hc fra Humanoids i 2002:
Billede

desværre med nyfarvelægningen:

The beginning of a new epic from Humanoids Publishing. Nikopol Trilogy artist, Enki Bilal, teams with world-renowned writer Jean-Pierre Dionnet to create a unique science fiction adventure. For generations, warrior robots called, `Exterminators` have fought in deadly environments across the galaxy. When the soul of the man who created the Exterminators is transferred into one of his killing machines, a series of events is set into motion that will lead to the liberation of his creations from their human masters. Exterminator 17 will mark the first time that Humanoids Publishing will follow a graphic album with a comic series. Fans of Bilal should also take note that Exterminator 17 features a master re-coloring by comics veteran Dan Brown.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Robin skrev:
Lige bag ved skolen lå et antikvariat. Der købte jeg Wild West, Akim og Prærie serier til 25 øre - 35 øre pr. stk. Der var også mange Raket serier. Dem købte jeg ikke, dengang! SUK!

mvh.

Ja, det var Raketterne, der var gysser værd!

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Kaldred
Den første Hellboy action figur, henved 25 CM høj, veldesignet, vellignende og til at betale.
Jeg bestilte den hos Fantask, men jeg fik den s'gu aldrig.

S'gu...

Nå, jeg har da heldigvis de små plastikfigure der kom året efter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]