Dato og tid er 3. jun 2020, 21:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Hvilken slags antologi vil du helst arbejde med?
Dokumen2 - autentisk, oplevet og ægte... 38%  38%  [ 8 ]
Store Danskere - biografiserie over folk der gjorde en forskel 14%  14%  [ 3 ]
DokumentFALSK - en falsk dokumentar over fiktive begivenheder 10%  10%  [ 2 ]
Horror - god gammeldags gysere 24%  24%  [ 5 ]
Erotica - varme og pikante fortællinger 14%  14%  [ 3 ]
Ingen af dem virker for mig - vi bør diskutere noget mere!!! 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 21
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Geografisk sted: Hjørring
Jeg vil da godt påtage mig rollen som tovholder og "redaktør", hvis det kan få sat skub i tingene.
Nogen indsigelser...? Speak now or forever hold your peace. 8)

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Jeg er også med.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinnerup. DK
Dan R. Knudsen skrev:
...hum. Mon ikke der kunne blive tid til at klemme en enkelt side eller to af. (Avav - du må ikke slå, Svend...)

Så vil jeg osse klemme en side eller to af.

Og jeg synes det er en glimrende ide med Kim som tovholder! Hil, hil!

Administrator
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Én ting vil jeg gerne sikre mig at vi er enige om inden vi går i gang. Forudsætningen er et produkt der har et niveau der viser at forummets brugere kan andet og mere end spas og fjol. Vi går efter en udgivelse der kan gå toe-to-toe med DOKUMENT. Ingen siger vi har en chance hvad dét angår - men AMBITIONEN skal sgu være der.
Og Kim er ansvarlig for en hård redaktionel linie. Pt er det lisså fluffy som DOKUMENT - kan vi ikke vinkle den bare LIDT klarere/strammere?

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Plejehjemmet
Må jeg være med? Jeg tænkte man måtte kunne finde en episode i mit sygehusliv,der kunne illustreres. Spørgsmålet er om jeg skal hookes op med en tegner eller prøve selv. Jeg er jo ikke pro. Eller semipro.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Dan R. Knudsen skrev:
Forudsætningen er et produkt der har et niveau der viser at forummets brugere kan andet og mere end spas og fjol.

Jeg tænkte faktisk på, at nu hvor dette forum ikke længere er "Seriejournalens forum", men "Dansk tegneserieskabers forum", at jeg vil forsøge at invitere alle foreningens 71 medlemmer. Om det er urealistisk at få nogen med, ved jeg ikke, men jeg synes det er forsøget værd. Jeg har store ambitioner mht til det her! :D

Administrator
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Hm.....det kunne jo være sjovt hvis vi kunne få nogle forfatter/tegner-par på...qua diskussionen om at der ikke er nogen forfattere. Det efterlyser Thomas jo ligefrem...og Svend og jeg er jo vandt til det...

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Hvad med om vi løbende oploader skitser og lign med vores bidrag? Vi kunne hver have en tråd hvor vi bloggede med vores egen historie. Min tanke er at vi så muligvis ville blive inspireret af hinanden og at udgivelsen så ville få et mere samlet udtryk.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Dan R. Knudsen skrev:
Hm.....det kunne jo være sjovt hvis vi kunne få nogle forfatter/tegner-par på...qua diskussionen om at der ikke er nogen forfattere. Det efterlyser Thomas jo ligefrem...og Svend og jeg er jo vandt til det...

Jeg synes bestemt at der skal foregå meget mere samarbejde mellem forfattere og tegnere! 100% ... bare ikke lige på dét her projekt. Meningen er jo at det skal være "ægte" oplevelser, autentisk mv der skal videregives... og det bliver det jo ikke hvis en tegner begynder at tegne en forfatters oplevelser. Så er vi ude i noget "biografi"-halløj, hvor dette projekt snare er noget "selvbiografi"-halløj!

Citat:
Hvad med om vi løbende oploader skitser og lign med vores bidrag?

Ja, jeg forestiller mig at dette ikke skal være et "hemmeligt" projekt, hvor læserne først finder ud af det eksistere lige før lanceringen. Det skal være så åbent som muligt, og bidragsyderene opfordres til at smider billeder af WIP mv ud på nettet, på deres blogs, Facebook, Twitter osv... (bare ikke færdige hele sider). Det er en rigtig god måde at generere noget hype omkring udgivelsen.

Selvom jeg synes "Dokumen2" er en sjov titel, synes jeg det vil være forkert af OS at bruge den. Jeg vil gerne have at denne bog skal kunne stå for sig selv, og ikke blive kaldt "Dokument"s lillebror/efterfølger... En titel som "Dokumen2" vil kun være relevant hvis det var Aben Maler der udgav den. Vi bør finde på vores egen ORIGINALE titel. Det ka vi godt, ik? :wink:
Jeg har tænkt på feks "Under Huden" eller "Helt ærlig..." - som begge referer til det selvbiografiske indhold.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Juhu. Redaktøren hævder sin ret! Det er godt arbejde. Jeg vil sætte mig ned og se, om jeg kan skære det på en måde, så jeg alligevel kan klare udfordringen, for jeg er sikker på, jeg har historierne. Så skal jeg finde en stil at fortælle det i,uden at kompromittere projektet ved at være en amatør. Hvad siger redaktøren til fumetti-style?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Thomas S skrev:
Hvad siger redaktøren til fumetti-style?

"Fumetti" som i italiensk,der betyder "tegneserier"? Ja, det må meget gerne være en tegneserie! :lol:

Og til orientering... jeg sidder og arbejder på en mere defineret beskrivelse af projektet (samt invitation),som jeg poster her når det er klar.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinnerup. DK
Wuhuu! Det er spææændende!

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

udgang99 skrev:
Thomas S skrev:

"Fumetti" som i italiensk,der betyder "tegneserier"? Ja, det må meget gerne være en tegneserie!

Nej, fumetti som på engelsk, der betyder fotoer med talebobler.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Thomas S skrev:
udgang99 skrev:
Thomas S skrev:

"Fumetti" som i italiensk,der betyder "tegneserier"? Ja, det må meget gerne være en tegneserie!

Nej, fumetti som på engelsk, der betyder fotoer med talebobler.

Go for it! :D

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre
Enig med Dan i, at det godt må være ret stramt - der skal være styr på det. Og ambitioner er jeg jo altid fortaler for ;)
Fint at du tager tovholderrollen, Kim!

Jeg kan godt lide Kaspers idé om at lægge skitser og ideer op, så man kan udveksle tanker og ideer og give respons.

Og så er jeg MEGET enig i, at vi skal finde vores egen titel, som Kim siger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]