Dato og tid er 28. nov 2020, 13:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Jeg har overvejet om vi kunne lave en julekalender, hvor en fra foraet, hver dag præsenterede en tegneserie-karakter.

Det behøver ikke at være en hovedperson, men kan lige så godt være en bifigur - og detbehøver ikke at være fra en egentlig serie, men kan også være fra en Comicbook (One-shot).

Kriteriet skal selvfølgelig være at det er en karakter, som af den ene eller anden årsag opleves mindeværdig. Det er karakteren som er vigtig - ikke selve tegneserien. (Det behøver altså ikke være en tegneserien, man finder specielt attraktiv/mindeværdig).

Jeg går ud fra, at indlægget siger noget om, hvordan karakteren er, hvad man finder mindeværdig ved karakteren, helst et billede af ham/hende/den/det og eventuelt hvilket album/hvilken serie (serier) karakteren optræder i.

Hvis der er opbakning til ideen vil jeg selv gerne tage søndag d. 13. december.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Danmark
Hvis du er interesseret kunne jeg bidrage med en af mine egne tegneseriefigurer til julekalenderen. Feks Deltin.

En anden mulighed ville være en juletegning af min egen version af Tintin.

Tredje mulighed. Du foreslår selv en figur, som jeg kunne tegne til julekalenderen. :wink:

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Meningen med julekalenderen er, at vi ikke ved, hvad der er bag "lågen", før end vi "åbner" den på datoen. Jeg havde tænkt på en karakter, fra en udgivet tegneserie. Men i vore dage, kan det jo også være en net-tegneserie. Så hvis karakteren kan findes i en fysisk eller digital udgivelse, er den godkendt.

Det billede som anvendes må gerne være af "egen" produktion - men det er ikke et krav. I så fald, ville jeg selv, være forhindret i at deltage.

Som jeg skrev i det første indlæg, så skal det gerne angives, hvor karakteren kan genfindes. Når jeg skrev; 'evt.', var det med tanke på, at hvis man f.eks. ønsker at præsentere; Lucky Luke (eller anden ekstrem kendt hovedperson), så er det jo lidt ligegyldig herinde at angive, at man kan finde denne karakter i; Lucky Luke-serien.

Men du er velkommen til at byde ind på en dato i december.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Det lyder som en fin ide Gimli, og en god måde at komme lidt omkring på, i forskellige egne og kroge af tegneserieverdenen, som vi måske ikke så normalt selv bevæger os i.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Gimli skrev:
Meningen med julekalenderen er, at vi ikke ved, hvad der er bag "lågen", før end vi "åbner" den på datoen. Jeg havde tænkt på en karakter, fra en udgivet tegneserie. Men i vore dage, kan det jo også være en net-tegneserie. Så hvis karakteren kan findes i en fysisk eller digital udgivelse, er den godkendt.

Det billede som anvendes må gerne være af "egen" produktion - men det er ikke et krav. I så fald, ville jeg selv, være forhindret i at deltage.

Som jeg skrev i det første indlæg, så skal det gerne angives, hvor karakteren kan genfindes. Når jeg skrev; 'evt.', var det med tanke på, at hvis man f.eks. ønsker at præsentere; Lucky Luke (eller anden ekstrem kendt hovedperson), så er det jo lidt ligegyldig herinde at angive, at man kan finde denne karakter i; Lucky Luke-serien.

Men du er velkommen til at byde ind på en dato i december.

Jeg byder ind på den 5. december med egen julekalender figur. :wink:

Må der kun være en enkelt figur under kalenderruden, eller må den figur gerne være sammen med/ledsaget af andre figurer i ruden?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Det er fint ultindenstore, så er;
d. 5. og d. 13. december optaget.

Jeg tænker, at den karakter som er i fokus skal være på billedet. Men nogle karakterer hænger så meget sammen, at de ikke kan adskilles (Rip, Rap og Rup). Hvis det er tilfældet, ser jeg ingen problemer i at der er flere karakterer i samme billede. Men det kan også være så "marginal" karakter, at det kan være svært at finde billeder på nettet, hvor de er tegnet alene. (madam Castafiora's tjenestepige f.eks.). Her må det også være "lovligt", at der kommer et billede sammen med mere kendte karakterer.

Og mange tak Lolsen - ideen var netop, at give mulighed for at komme lidt væk fra 'vanetænkningen'. Men det er ikke et egentlig krav - blot noget der vil blive så meget mere interessant.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
Jeg kunne godt være med, har en karakter i tankerne, sætter mig på d. 14. Men kan godt komme på tidligere.

www.willy-centret.dk

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Asger Pedersen skrev:
Jeg kunne godt være med, har en karakter i tankerne, sætter mig på d. 14. Men kan godt komme på tidligere.

Lyder rigtig godt Asger. Nu siger vi foreløbig d. 14., men jeg har dit tilbud i baghovedet, hvis der begynder at være nogle som oplever 'resterende datoer' begrænsende.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Hej Gimli.

Når jeg har min julekalender figur klar, skal jeg så lige sende den til dig, så du kan godkende den?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

ultindenstore skrev:
Hej Gimli.

Når jeg har min julekalender figur klar, skal jeg så lige sende den til dig, så du kan godkende den?

Hej ultindenstore

Jeg har ikke som sådan brug for at godkende noget. :D Jeg opfatter mig mere som igangsætter af dette initiativ, end en administrator. Det eneste "krav" fra min side af, er at der er tale om en karakter, som kan genfindes i en udgivet tegneserie (digitalt eller papirform) - ellers bliver "lågerne" for navlebeskuende og uinteressant for de øvrige brugere på foraet.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Hej Gimli.

Hvor stor eller hvor meget må figueren fylde? Hvor meget plads må den tage? Det kommer vel også lidt an på på de lukkede ruders størrelse i julekalenderen?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Hej Ultindenstore

Et billede herinde må ikke være over 800*600 pixels (måske afviger det lidt fra dette - jeg kan ikke helt huske maksmålene).

Julekalender skal forstås i overført betydning. Der er blot tale om en tråd, som kaldes; 'Julekalender'. Hver dag lægger en person et indlæg ind - og det er så='en låge'.

Men lad os nu se, om der er tilstrækkelig mange der vil deltage. 3 er i underkanten, hvis det skal være sjovt.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Gimli: Vi er vel fire (hvilken dag jeg får er mig blot ligemeget) :)

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

lolsen skrev:
Gimli: Vi er vel fire (hvilken dag jeg får er mig blot ligemeget) :)

Beklager misforståelsen Lolsen. Jeg var lidt usikker, fordi der ikke var en dato med din udmelding - men tusind tak for deltagelsen. Hvad siger du til 1. december? Hvis andre melder ind på denne dato, kan jeg vel flytte dig? Jeg skal nok lave en oversigt, når/hvis der er lidt flere der melder ind.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Gimlo: Det er skam helt okay haha og det lyder fint fint, så må jeg jo gå i tænkeboks :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]