Dato og tid er 8. dec 2019, 20:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: københavn
siden jeg læste EvL's novelle Ninja i 80'erne som ung knøs har jeg fiflet med tanken om at omsætte den til en tegneserie.
nu har jeg så lavet anslaget, det blev til 5 sider ud af ca. 8 siders tekst puhaaaa det kan blive en lang en, men heldigvis ser det ud til at forfatteren bruger ufattelig mange sider på at beskrive sine personer såååå jeg kan nok få den ned i en mere tålelig længde hehe.

Nå men jeg tænkte at jeg ville smide den op her så I kloge mennesker kan nyde den ( hvis trangen kommer over jer ) ;)

kritik er meget velkommen.....

Vedhæftede filer:
Filkommentar: side 1
side01.jpg
side01.jpg [ 348.5 KiB | Vist 1782 gange ]
Filkommentar: side 2
side02.jpg
side02.jpg [ 370.58 KiB | Vist 1782 gange ]
Filkommentar: side 3
side03.jpg
side03.jpg [ 350.73 KiB | Vist 1782 gange ]
Filkommentar: side 4
side04.jpg
side04.jpg [ 190.03 KiB | Vist 1782 gange ]
Filkommentar: side 5
side05.jpg
side05.jpg [ 238.75 KiB | Vist 1782 gange ]

http://sonny-production.dk

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre
Jeg har ikke læst novellen, men din tegneserie ser rigtig godt ud! Og spændende :)

Jeg er ikke helt 100% vild med "skrifttypen" i lyden af bilalarmen. Men det er nok en smagssag, og jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, der stikker i øjnene. Måske at bogstaverne er for runde til en skarp lyd af en bilalarm? Det kan være, at Dan har nogle kloge ord at sige. Han er meget skarpere på det med at lave gode lydord end jeg er.

På side 3, hvor ninjaen løber gennem haven, kunne en idé være, at man ser lidt af mandens ansigt i forgrunden, så man får den der fornemmelse af, at ninjaen løber bag ham og han vender sig for at se.

Generelt ser det altså virkelig godt ud! Jeg kan godt lide, at den blå baggrund er så mørk, fx på klippen ved havet. Der kunne sikkert være andre, der ville argumentere for, at der bør være større kontrast, men jeg kan godt lide, at det går lidt i ét og man får fornemmelsen af mørk nat.

Fårekyllingen der går igen er stemningfuld - godt indslag.

Den frame, hvor man ser ninjaen knæle og mandens hånd i forgrunden fungerer super godt. Det er en kunst at vise silhouetter, hvor man ser så lidt, og så få så meget udtryk i figurerne og billedet.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: københavn
du kan have en pointe med den bilalarm ( sådan er det at bo på landet. jeg høre ingen bil alarmer mere ).
en lidt mere "skinger" font måske.

tak for rosen med silhouetten jeg syntes selv det virkede feeeeee. især siden med lommelygten er jeg glad for.

jeg startede faktisk med en mørkere gradient i baggrunden meeeen det blev for mørkt.
tak for ordene :D

http://sonny-production.dk

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
"I mørket er der død". Det var også på tide, at der var nogen, der gjorde noget ved den bog :)
Jeg tror, det var her, jeg første gang hørte om Go Rin No Sho og at der var dybere hemmeligheder ved det job end bare at kaste med kastestjerner.
Jeg kan kun bifalde indsatsen herfra, og selvom man ikke lige kan se det endnu, er der masser af Lustbader i "Nattens Jægere".

Mht. problemet med skrifttypen i lydeffekten på bilalarmen, så tror jeg, det er den smule serif, du har i B'et. Seriffer henleder opmærksomheden på bogstavets form (altså, på bogstavet "B" - ikke medlyden "B"), og i lydeffekter er der brug for mest mulig abstraktion. Samtidigt kan en lang sammenhængende lyd også bedre opnås med bogstavoverlap.
Du kan bedre se på billedet. I venstre side har du almindelige tegneserie-lydeffekter, mens du i højre har nogle grafisk tegneserie-simulerede lydeffekter. Dem med seriffer står virkelig ud.

Ellers har jeg kun én ting at sige:

Go Ninja Go Ninja Go!

Vedhæftede filer:
Filkommentar: Lydeffekter
SoundEFX_Vol1_det.jpg
SoundEFX_Vol1_det.jpg [ 67.59 KiB | Vist 1763 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]