Dato og tid er 19. jul 2019, 08:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 845 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57

Hvad synes du om Blake og Mortimer?
Den serie er genial! 65%  65%  [ 15 ]
Jeg ville dø uden! 9%  9%  [ 2 ]
By Jove! Jeg har hele serien (og kaffestellet!) 26%  26%  [ 6 ]
Afgivne stemmer : 23
Forfatter besked
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Boom-Town Vaarst
Carsten Søndergaard skrev:
Anden del af De Udødeliges Dal udkommer et år efter første del - november/december 2019.

Jeg synes at det var et skridt i den rigtige retning at se noget andet end Juillards lidt ferske tegninger. Glæder mig meget til at få afslutningen.
Men inden da kommer langt om længe François Schuitens ekstraordinære Blake og Mortimer - i hvert fald på fransk. Et album på 96 sider, som han har arbejdet på i fem år. Og som er omgivet af lige så meget hemmelighedskræmmeri som en ny Harry Potter-bog. Eller snarere endnu mere. For som sagerne står nu, må end ikke de udenlandske forlag få noget at se, før albummet ER udkommet på fransk. Hvilket det sandsynligvis gør til sommer. Men udgivelsen har været rykket adskillige gange, så det kan ske igen. Egentlig skulle det være udkommet i forbindelse med Blake og Mortimers 70-års jubilæum i 2017. Det er allerede et par år siden.

Det lyder som om at Hr. Schuiten er lidt sværere at bide skeer med, end Aubin, og stor respekt for det. Da jeg læste Septimusstrålen, kunne jeg i hvert fald ikke lade være med at tænke at nogen havde vredet armen om på ryggen af Aubin for at speede processen op. Faktisk ret præcist på albummets side 45, hvor jeg synes stilen skifter ret markant. De første sider er rigtig, rigtig godt tegnet, og de sidste er sådan lidt la-la. Måske her Etienne Schréder simpelthen tog over?

Men da det jo er et 'ekstraordinært album', er der jo lukket op for en sådan serie med vore to helte. Eller regnes Schuitens udgivelse at være 'i familie' med f.eks. denne her?
Vedhæftet fil:
B_og_M_parodi.JPG
B_og_M_parodi.JPG [ 167.16 KiB | Vist 381 gange ]

Blandt de gode nyheder er også, at Jean van Hamme skriver et nyt manuskript. Med arbejdstitlen "Den sidste Sværdfisk". Hvem der skal tegne det, vides ikke endnu. Udkommer formentlig sidst i 2020.

Bestemt en god nyhed. Jeg synes stadig at de bedste to historier i den nye serie er 'Affærden Francis Blake' og 'Det uhyggelige møde'.

/Spærhage

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Ja, de to synes jeg også er bedst. Jeg kan også godt lide Doktor Voronovs Komplot.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Ralph Meyer, tegner på Undertaker, kan også godt lide Blake og Mortimer. Faktisk så meget, at han sagtens kan se sammenhængen mellem de to serier:

http://nummer9.dk/artikler/interview-blueberry-skulle-doe-foer-undertaker-kunne-foedes/

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Spærhage skrev:
Men da det jo er et 'ekstraordinært album', er der jo lukket op for en sådan serie med vore to helte. Eller regnes Schuitens udgivelse at være 'i familie' med f.eks. denne her?
Hverken eller. Den oprindelige plan var, at Schuitens udgave skulle være et særligt jubilæumsalbum i anledning af Blake og Mortimers 70-års jubilæum i 2016. Men manden blev altså bare ikke færdig med det, så det kunne udgives i den forbindelse. Det må bare betragtes som en særudgivelse. Jeg har svært ved at tro, at der kommer "ekstraordinære eventyr" med Blake og Mortimer.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
Ved alle Teddyboys og købmænd i Venedig, hvor er jeg tilfreds med de første par siders læsning.
Efter endt arbejde, flåede jeg papkassen op fra Fantask, så skumfiduser og kapok blandede sig med piberøgen i biblioteket.
Jeg erindrer ganske vidst ikke, at nogen har gjort sig den ulejlighed at henlede min opmærksomhed på dette digre værk - måske jeg har siddet hensunket i Cognac-trance eller blot været lidt fraværende?

Nuvel, jeg fortsætter mine studier i den tilstøvede salon ...

Vedhæftede filer:
Blake & Mortimer Shakespeares testamente 2016.jpg
Blake & Mortimer Shakespeares testamente 2016.jpg [ 257.07 KiB | Vist 110 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 845 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]