Dato og tid er 7. jul 2020, 20:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Danmark
Vedhæftet fil:
Optimized-Optimized-ER DETTE HIMLEN.jpg
Optimized-Optimized-ER DETTE HIMLEN.jpg [ 272.33 KiB | Vist 294 gange ]

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Her et link til fremtidsromanen "Er dette himlen":

https://www.saxo.com/dk/er-dette-himlen ... 8793709270

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Jeg tænkte om det kunne lade sig gøre at se nogen tegninger af Don Rosas Tintin, såfrem han har fået tegnet noget med Tintin. Han tegner jo normalt Disney figurer.
Har Disney planer om at køre Tintin videre? Så håber jeg de laver nogen ordenlige historier i en god kvalitet. :roll: :D :lol:

Jeg prøvede at se om jeg kunne finde en Tintin tegnet af Don Rosa, så jeg googlede det men uden held. :roll:

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Siden at der ikke er nogen der kommenterer på dette, må det jo skyldes at der nok ikke er nogen tilgængelige tegninger fra Don Rosa med Tintin på nettet. Måske holder han kortene meget tæt på sig og vil ikke vise noget endnu.

Så må jeg jo nøje med at kigge på mine egne Tintin tegninger.

Det er svært at tegne dele af Møllenborg præcist. Da man kun ser dele af Møllenborg i Tintinbøgerne, må man tænke sig til meget af det når man ville tegne udendørs lokaliteter af Møllenborg. Gid der var lavet en stor og tydelig tegning, hvor man kan se Møllenborg med alle dets udendørs lokaliteter. Gad vide om dette findes.

Jeg forsøgte mig med trapperne til slotsindgangen. De blev skæve. ØV!!! SIGER JEG BARE!! ÆRGELIGT!!
men der kom en sjov arbejdskitse ud af det, som jeg har vedhæftet for dem, der måtte være interesseret.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Vedhæftet fil:
Optimized-Arbejdsskitse.jpg
Optimized-Arbejdsskitse.jpg [ 543.19 KiB | Vist 207 gange ]

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

ultindenstore skrev:
Siden at der ikke er nogen der kommenterer på dette, må det jo skyldes at der nok ikke er nogen tilgængelige tegninger fra Don Rosa med Tintin på nettet. Måske holder han kortene meget tæt på sig og vil ikke vise noget endnu.

Så må jeg jo nøje med at kigge på mine egne Tintin tegninger.

Det er svært at tegne dele af Møllenborg præcist. Da man kun ser dele af Møllenborg i Tintinbøgerne, må man tænke sig til meget af det når man ville tegne udendørs lokaliteter af Møllenborg. Gid der var lavet en stor og tydelig tegning, hvor man kan se Møllenborg med alle dets udendørs lokaliteter. Gad vide om dette findes.

Jeg forsøgte mig med trapperne til slotsindgangen. De blev skæve. ØV!!! SIGER JEG BARE!! ÆRGELIGT!!
men der kom en sjov arbejdskitse ud af det, som jeg har vedhæftet for dem, der måtte være interesseret.

Jeg begynner å lure på hvor mange Tintin-album du har lest. Det er da laget massevis av tegninger av Møllenborg i helfigur. Se for eksempel ruten i Rackham den Rødes skat der Haddock og Tintin spaserer mot Møllenborg for første gang etter at Haddock og Tournesol har kjøpt slottet.

Og... hvorfor i all verden skulle Don Rosa ha tegnet Tintin? "Måske holder han kortene meget tæt på sig og vil ikke vise noget endnu." Hva mener du med dette? Det er da en merkelig ting å anta at han har tegnet figuren.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Mesterius skrev:
Og... hvorfor i all verden skulle Don Rosa ha tegnet Tintin? "Måske holder han kortene meget tæt på sig og vil ikke vise noget endnu." Hva mener du med dette? Det er da en merkelig ting å anta at han har tegnet figuren.

Kunne det måske skyldes overskriften på det her opslag??

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Lars S skrev:
Mesterius skrev:

Men det er jo bare å lese første post i tråden -- så ser du at overskriften og temaet ikke har noe som helst å gjøre med at Don Rosa skal ha tegnet Tintin. :)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

vedr:

"Jeg begynner å lure på hvor mange Tintin-album du har lest. Det er da laget massevis av tegninger av Møllenborg i helfigur. Se for eksempel ruten i Rackham den Rødes skat der Haddock og Tintin spaserer mot Møllenborg for første gang etter at Haddock og Tournesol har kjøpt slottet."

svar.

Tænk dog. Jeg har læst de 24 albums, som der nu er med Tintin og har naturligvis hele samlingen.
Jeg har læst dem alle så mange gange, at jeg til sidst ikke orkede at læse dem mere.

Men da jeg gik i gang med min Tintinhistorie, så blev mine Tintinbøger pludseligt mine arbejdsredskaber. Jeg bruger dem jo til at slå lidt op i. Men så kunne jeg ikke en gang finde ud af at kigge i "Rackham den rødes skat" efter et intakt billede af Møllenborg.

Uhhhhaaa!!! Det var dog også for dorligt, Ultin.

Ja...sådan går det, når man pludselig holder op med at læse i sine gamle Tintinbøger. Så glemmer man bare det hele efter nogen år. :roll: :| :mrgreen:

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Mesterius skrev:
Lars S skrev:
Mesterius skrev:

Men det er jo bare å lese første post i tråden -- så ser du at overskriften og temaet ikke har noe som helst å gjøre med at Don Rosa skal ha tegnet Tintin. :)

Så skulle man måske overveje hvilken titel man vælger til et opslag.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Det skal man altid, men men men...

Man BØR, inden man poster, sætte sig ind i indholdet. Det kan der da ikke være to meninger om, eller?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Der er intet galt med titlen til denne tråd, og i trådens indledning står der ganske præcist, hvad ærindet er.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Nogen gange udvikler de lange tråde sig i uventede retninger. Det gør det kun sjovere at læse.

Tak for forestillingen om en Don Rosa-Tintin - med hovedet lavet med en cirkelskabelon.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

PhilipG skrev:
Tak for forestillingen om en Don Rosa-Tintin - med hovedet lavet med en cirkelskabelon.

Jeg gad godt se Rosa lave Tintin - en sjov tanke.
Eller Frank Miller!!!

Hvem ku' ellers være sjov at se lave Tintin?!

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Lars S skrev:
PhilipG skrev:

Jeg gad godt se Rosa lave Tintin - en sjov tanke.
Eller Frank Miller!!!

Hvem ku' ellers være sjov at se lave Tintin?!

De vil ikke tiltrække mig.
Jeg vil have en der tegner så det ligner den Tintin jeg kender, hvis det endelig skulle være.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]