Dato og tid er 29. jan 2020, 08:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Billede

Billede

Billede

Billede

En slags anti-Googatråd, hvor vi ikke boycotter, men opløfter gode fede læseværdige GN'ere. Ovenfor fire forskellige, hvor jeg især er blæst omkuld af de to første. Faktisk så meget, at jeg har dem på min personlige Top 10-liste over tegneserier.

Feel free til at kommentere og poste dine yndlings GN'ere. Måske kan vi lære Googa noget?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Jeg vil - som jeg til dels også skrev i en anden tråd - ihvertfald anbefale:
Jason Lutes: Berlin.
Vittoria Giardino: Ungarsk rapsodi/Porten til Orienten. Dertil også No Pasarán, hvis hovedperson ligeledes er Max Friedman. Hvis Giardinos "Jonas Fink" bliver udgivet komplet på dansk, vil jeg også anbefale den.
Emmanuel Guibert: Alans krig.
Jiro Taniguchi: Min fjerne barndomsby, Min fars dagbog, Senseis mappe og Manden der går tur.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Mine bud vil være Fremtidens araber
Gavrilo Princip og
Persepolis.
Det er de eneste 3, jeg har læst.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
smfan skrev:
Mine bud vil være Fremtidens araber
Gavrilo Princip og
Persepolis.
Det er de eneste 3, jeg har læst.

Åh ja. Jeg nød bestemt de to førstnævnte. Er mere forbeholden over Perseren.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

En dyne af sne oplevede jeg som ok. Mine forventninger var meget høje, og værket kunne ikke helt indfri dem. Men næste gennemlæsning vil muligvis give den et lille boost, nu hvor den ikke skal leve op til mine fantasier.

No Pasaran var jeg lidt skuffet over. Jeg kan ikke sætte fingeren på, hvad der der gør at den ikke falder i min smag. Måske det at den gengiver krigsscener lidt afdæmpet. Hm - måske/måske ikke.

Persepolis Jeg kunne virkelig godt lide bind 1 mens bind 2 var lidt mere "fortænkt". Det virkede som om der var rigeligt med mulige episoder mens Satrapi er i Iran, mens der bliver lidt færre interessante episoder mens hun er i Europa (Schweiz??).

Alans Krig kunne jeg godt lide, selv om jeg samtidig var skuffet over den. Havde forventet mere egentlig krig, men tredje bind "omdefinerer 'krig' fra vold til psykologi. Det kom bag på mig, så derfor; både/og.

Berlin Har kun læst de 2 første bind. By af sten var jeg lidt skuffet over. Det var rodet at følge med så mange personer, og første bind kom ikke rigtig i dybden med nogen af skildringerne. Men By af Bly, var en del bedre. Sikkert fordi at nu er nogen af personerne nu er mere kendte. Men der var også en "mellemhistorie" med den amerikanske musikgruppe, som i en historisk sammenhæng er et ekstra krydderi.

Gavrilo Princip er virkelig god. Punktum.

Ellers vil jeg klart anbefale;

Daytripper - et livsbekræftende værk som er en hyldest til det levede liv.

Attentatet (fra Alvilda); Nøgleord; Israel/Palestina konflikten samt religion.

Asteriuos Polyp Nøgleord; Midtvejskrise, samlivsproblemer og glæder - og en streg der udvikler helt nye virkemidler for tegneserien som medium.

Et Kinesisk liv. Har kun læst bind 1; Faderens tid pt. Men det er altså en rigtig god biografi med hovedvægt på det historiske.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]