Dato og tid er 12. dec 2019, 12:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Jeps.

Vi har en uge til at nominere, for så matcher vi nemlig den anden tråd, den med de 10 bedste udgivelser. Så vi har til den 10.12 til at nominere bedste dit og bedste dat.

Efter den 10.12 samler jeg sammen, og så afgiver vi vores stemme(r).

I denne tråd er det Årets udgivelse med det bedste ekstramateriale

Sæt igang.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Alle udgaver fra Zoom :mrgreen:

(Sorry, could not help myself...)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Og så lidt mere seriøst...

Buddy Longway fra Cobolt

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Franka samlebind fra Cobolt.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

maxus skrev:

Bølle :wink:

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Conan the barbarian omnibus vol 1

Vedhæftede filer:
conan omnibus.jpg
conan omnibus.jpg [ 44.66 KiB | Vist 235 gange ]

Berti Stravonsky skrev:
maxus skrev:

Bølle :wink:

Trættende og farvel til Michael G. Nielsen der ikke orker at høre på det her.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Synd. Ikke la mobbingen presse deg.
Folkens, slutt og mobbe slik at vi kan få beholde Michael.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Det er enormt positivt at et forlag gør sig anstrengelser for at udgive serier, som en del af dette forums medlemmer har sukket efter i årevis. Endda hvor flere af udgivelserne kun lige akkurat løber rundt (eller endda måske har et mindre underskud). At det så ikke er muligt at opfylde alle tillægsønsker må siges at være et særdeles beskedent minus set i forhold til alternativet - ingen udgivelse. Der skal lyde en stor tak herfra.

Når det med ekstra materialet stadig kan komme frem, er det sikkert en konsekvens af, at Zoom - inden for det økonomisk mulige - søgte at dække behovet for ekstramateriale. Igen noget der dybest set burde vække respekt. Men samtidig blev udformningen af dette ekstra materiale en udfordring for fansenes forforståelse af, hvad et ekstramateriale indeholder. For mit vedkommende er jeg rigtig glad for at Jerome (andre?) har fået forsiderne fra albummene ind i stedet for ekstramaterialet. Men jeg synes stadig at det er enormt modigt at et forlag tør gå nye veje. Dyb respekt for det. Men også dyb respekt for, at der så bliver lyttet til oplevelsen, når nogle af disse nye veje "ender blindt".

Til gengæld bør vi som fans også få øje på (og nævne) hvad et forlag rent faktisk gør og søger at gøre, for at tilfredsstille læserne/køberne. Dette bidrager til en oplevelse af gensidig respekt. Hvis denne oplevelse opstår, vil humor ofte afkodes i overensstemmelse med intentionen.

(Synes måske jeg kommer til at lyde lidt belærende. Beklager det var ikke meningen. Men det er for sent og jeg er for træt til at få ændret "grundtonen").

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Tegneseriefans viser ikke altid forståelse for, hvor dyrt og hvor svært det er at udgive tegneserier i et lille sprogområde som Danmark. Zoom gør et fantastisk arbejde med euroklassikerne, og jeg respekterede deres beslutning om at droppe ekstramateriale fra dag ét. Alternativet kunne let have været: ingen udgivelse.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

superboy skrev:
Conan the barbarian omnibus vol 1

Et godt bud på årets udgivelse med det bedste ekstramateriale.

Og bare lige for god ordens skyld: Jeg kan rumme meget og naturligvis også kritik.
Jeg er bare så dødtræt af at høre om det ekstra materiale som ikke betyder noget udover for 5-10 mennesker.
Jeg kan konstatere at Serieland er et forum jeg personligt ikke rigtig kan bruge til noget og derfor smutter jeg nu.
Dem, som ønsker det, er velkomne til at skrive på Zoom FB, der er jeg altid, og jeg ønsker Serieland held og lykke fremover men jeg kommer ikke til at følge flere debatter her.

Så altså, fremtidig kommunikation med Zoom er via FB eller min mail som er michael@forlagetzoom.dk

Tak for nu, held og lykke med gode debatter og mange hilsner fra
Michael

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Også et tak og et held og lykke til Michael. God vind og vi ses jo også gerne på jeres Facebookside til en god snak.

Jeg er ret sikker på, at der ikke er noget ondt fra folk herinde. Slet ikke fra Maxus.

Mange af os er grådige passionerede samlere, og vi er som konen i muddergrøften. Vi vil have det hele.

Jeg kan sagtens forstå, at nok bliver nok, og helt cool herfra.

Husk at julen står for døren, hjerternes fest og alt det der.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Nu var det jo tydeligvis for sjov så lidt ærgerligt, men ellers er jeg ret enig med Michael. Ekstramateriale betyder i hvert fald sjældent ret meget for mig. I øvrigt anser jeg Zoom for at være det vigtigste forlag i Danmark, hvad tegneserier angår.

Anyways, nomineringen herfra går til Parable 30th Anniversary Oversized Edition af Lee/Moebius. Et af de få tilfælde hvor ekstramaterialet virkelig har interesseret mig.

Er det noget med, at man kan nominere 5 pr. dag? Så nominerer jeg også Kijara - Flugten fra klanen af Tatiana Goldberg.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Michael G. Nielsen skrev:
Og bare lige for god ordens skyld: Jeg kan rumme meget og naturligvis også kritik.
Jeg er bare så dødtræt af at høre om det ekstra materiale som ikke betyder noget udover for 5-10 mennesker.
Jeg kan konstatere at Serieland er et forum jeg personligt ikke rigtig kan bruge til noget og derfor smutter jeg nu.
Dem, som ønsker det, er velkomne til at skrive på Zoom FB, der er jeg altid, og jeg ønsker Serieland held og lykke fremover men jeg kommer ikke til at følge flere debatter her.

Så altså, fremtidig kommunikation med Zoom er via FB eller min mail som er michael@forlagetzoom.dk

Tak for nu, held og lykke med gode debatter og mange hilsner fra
Michael

Kære Michael

En anden løsning kunne at ignorere, altså lade være med at læse, hvad der skrives om ekstramateriale. Det gør jeg selv. Jeg er ligeglad med det meste vedr. ekstramateriale, men læser så alt det, der interesserer mig. På den måde går jeg ikke glip af noget og bliver ikke dødtræt. Win-win. Jeg skriver det også fordi, jeg ikke er på face-book og nødig vil undvære dine kvalificerede inputs.

mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]