Dato og tid er 22. nov 2019, 19:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dennis?...
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Jeg blev, som sikker flere, forvirret da jeg fandt ud af at min bardoms Dennis faktisk havde et engelsk sidestykke, som oven i købet hed det samme. Jeg har læst om begge serier og kan forstå at de startede på omtrent samme tidspunkt og at man åbenbart lavede en "Gentlemens agreement" om at kalde dem noget forskelligt da man eksporterede dem men...

Hvordan huland undgik de at ryge i totterne på hinanden? Når man ser hvordan Amerikanere nidkært vogter deres copyrightede ting er det mig en gåde at der ikke er en der har forsøgt at stoppe Englænderne. Er der nogle af de kloge hoveder herinde der har en god forklaring? :?:

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

ovemunk skrev:
Jeg blev, som sikker flere, forvirret da jeg fandt ud af at min bardoms Dennis faktisk havde et engelsk sidestykke, som oven i købet hed det samme. Jeg har læst om begge serier og kan forstå at de startede på omtrent samme tidspunkt og at man åbenbart lavede en "Gentlemens agreement" om at kalde dem noget forskelligt da man eksporterede dem men...

Hvordan huland undgik de at ryge i totterne på hinanden? Når man ser hvordan Amerikanere nidkært vogter deres copyrightede ting er det mig en gåde at der ikke er en der har forsøgt at stoppe Englænderne. Er der nogle af de kloge hoveder herinde der har en god forklaring? :?:

De to serier opstod uafhængigt af hinanden, og deres tegnere var ikke bevidst om deres hver isærs modstykke. Den engelske DTM blev ikke eksporteret til USA, så dér var ikke noget problem. Så vidt mig bekendt, fik den amerikanske DTM ikke nogen nævneværdig succés i England, så der var ikke noget problem overhovedet. Jeg kan godt lide begge serier, men Ketcham's DTM er langt at foretrække, for Ketcham er en af de bedste tegnere nogensinde, sammen med Fred Wiseman, hans assistent og tegner på Sundays og comic book versionen. Det var en dobbelt katastrofe at Fanta lukkede deres dailies genoptryk og at Papercutz senere lukkede deres comic book genoptryk.

Den amerikanske DTM - som dailies, Sundays, og comic book - SKRIGER på et genoptryk. Men chancen er nok forpasset nu. Suk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]