Dato og tid er 17. okt 2019, 03:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

lolsen skrev:
Gimli: Som jeg læser det du skriver, så har du ikke læst albummet? Er det så ikke lidt voldsomt at sige du ikke kan udstå det, når du reelt blot formoder at det ikke er for dig, baseret (udelukkende?) på coveret?

Jeg spørger fordi jeg umiddelbart også selv ville være veget udenom, men Erlings sammenligning med V, gjorde at jeg alligevel blev lidt nysgerrig herom. Så hvis du har læst begge og absolut ikke mener at de er i samme boldgade, så er jeg mindre interesseret i denne. Men hvis ikke, så ryger den på min huskeliste for eventuelle fremtidige album :)

Jeg har læst albummet - endda 2 gange. Og efter min vurdering er der INGEN sammenligning med V for Vendetta - what so ever.

Heavy metal Dredd består af 5-6 småhistorier, med total meningsløst overdrevet vold - som jeg slet ikke kan se er morsomme - ikke engang som følge af deres overdrivelse. Selv om Bisley i enkelte billeder viser et moderat talent, så er hovedparten af albummet grimt tegnet. En grotesk parodi på disney-tegning tager prisen som nærmest amatøragtigt. Desuden er dette album ikke mod Tachter - men har en enkelt historie om John Major. Hvis dette er et uomgåeligt del af Judge Dredd - så nej tak.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Gimli, jeg tolkede det også som du ikke havde læst albummet, men fint lige at få nogle ord på.
Den tiltaler næppe mig.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Jeg kan godt se af min oprindelige formulering, at den kunne tolkes som om, jeg ikke havde læst albummet. Det jeg ikke kunne forholde mig til, var hvorvidt det også var et album fans af serien, burde holde sig fra.

Jeg har kun læser 3 af de 4 album, som Arboris har udgivet i DK. De var ikke noget der lige faldt i min smag, selv om; Raider-albummet var ok. Men Heavy-metal Dredd fik mig til at stå helt af.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Gimli:
Citat:
Heavy metal Dredd består af 5-6 småhistorier, med total meningsløst overdrevet vold - som jeg slet ikke kan se er morsomme - ikke engang som følge af deres overdrivelse. Selv om Bisley i enkelte billeder viser et moderat talent, så er hovedparten af albummet grimt tegnet. En grotesk parodi på disney-tegning tager prisen som nærmest amatøragtigt. Desuden er dette album ikke mod Tachter - men har en enkelt historie om John Major. Hvis dette er et uomgåeligt del af Judge Dredd - så nej tak.

Det er interessant så forskelligt man kan læse albummet. For Gimli er det meningsløs vold og umorsomt. For mig er det en sort satire over et fascistoidt samfund og temmelig morsomt i sin groteske karikatur. For Gimli har Bisley et moderat talent og tegner mestendels grimt. For mig var han dengang en virkelig fremragende tegner, men jeg medgiver gerne at hans blanding af realisme, vild overdrivelse og forskellige tegne-/maleteknikker næppe er alles smag. Disney-parodien finder jeg vildt morsom. Jeg må vel konkludere, at det ikke er Gimlis smag.

Min sammenligning med V for Vendetta går mest på den politiske holdning. Mere direkte kan man sammenligne med Liberatores RANX. Hvis man kan lide den, så er Heavy Metal Dredd ud af samme spor.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Jerry Spring. Zzzzzzzzzzzzzz...

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Geografisk sted: Nordenfjords
Er det historierne eller ventetiden mellem opsamlingerne? :)

Hvad skal man læse af Vance, for ikke at synes det er stift og livløst?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

LHS skrev:

Bruce J. Hawker. Men lad være med at forvent noget af historierne. Kun album 3 af de 5 første har en tilforladelig historie. Men tegningerne er fantastiske.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
LHS skrev:
Er det historierne eller ventetiden mellem opsamlingerne? :)

Jeg kan bedst lide Bob Morane og Bruno Brazil tegnemæssigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]