Dato og tid er 21. sep 2019, 19:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Bob Morane og Rødskæg sælger ikke nok. Det er NU, vi skal til lommerne. Ikke vente, ikke tøve, ellers lukker de sgu. Køb evt. dobbelt, hvis I virkelig vil de euroklassikere. Der er altså tale om arvesølvet, to af de helt store.

Billede

Billede

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Så er det godt, at der er rabat hos SAXO, til dem, der kan nå det. Se tråden vedr. SAXO.

mvh.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Godt du minder om det Googa - desværre nok nødvendigt.

Der er på det seneste kommet lidt blandede signaler fra Zoom omkring de to udgivelser. Som jeg umiddelbart læser det, så er den videre udgivelse af begge serier udskudt til anden halvdel af 2020, tror jeg det var, men er teoretisk fortsat muligt - dog afhængigt af salget af de albums som allerede er udgivet.

Rødskæg 2 skulle være forholdsvis sikker men derefter - se ovenstående.

Bob Morane 3 kræver formentlig minimum yderligere 70 solgte eksemplarer af det andet album i serien for at blive til noget. Men det rækker måske heller ikke antydes der i de seneste FB posts fra Zoom. Håbet for Bob Morane er - ifølge Zoom - at udgivelserne af Bruno Brazil vil trække flere folk til Bob Morane også. Det er måske muligt men afhænger vel meget af hvordan BB bliver udformet og ikke mindst prissat - for hvad nu hvis den også risikerer at blive lukket før tid? Vil folk så købe den? Bliver interessant at se, men serien har efter alt at dømme nok et større publikum end BM.

Uanset så er det virkelig en skam, hvis det ender med, at de lukker to fremragende serier efter et så kort run men no wonder når der blev prissat så højt, uden ekstramateriale osv. Jeg fatter simpelthen ikke, at så dyr en udgave ikke som minimum får blot et lille forord og nogle gentrykte forsider, som i Allan Falk og flere andre tilsvarende (men typisk billigere) udgivelser fra Zoom. Det havde måske gjort en lille men afgørende forskel? Alternativt et større oplag og/eller en mindre startpris. Et større sats ja, men...

Endelig har Zoom selv været rigtigt gode til at slå tvivl om seriens fortsatte eksistens - især på det seneste. Dette er formentlig et forsøg på at få flere købere ud af busken, men kan lige så let have den modsatte effekt - igen taget den høje pris sammenlignet med andre (og typisk bedre udførte integraler) taget i betragtning.

På mig virker det som om, at de aldrig selv (rigtigt) har troet på de respektive business cases og desværre heller ikke har noget videre con amore forhold til serierne, som de f.eks. har til Max Jordan - og så skal det jo gå galt.

Virkelig et uskønt forløb so far! Håber stadig det ender godt for os fans, men jeg tvivler desværre...

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Det har vist hele tiden været sådan at Zoom ikke rigtig har troet på Bob Morane og Rødskæg fra starten. Eller i hvert fald med Rødskæg (Morane har vist skiftet pris over tid). Derfor det lave oplag og høje prissætning for at dog at give dem chancen.
Om det så har været det forkerte valg og andet vil have gået bedre ved jeg ikke.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Det er også værd at bemærke at, når man tæller udgivelserne af Rødskæg i Fart og Tempo/Tempo/Super Tempo med så vil man med Zoom bind 1 og 2 faktisk have de første 11 album.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

maxus skrev:
På mig virker det som om, at de aldrig selv (rigtigt) har troet på de respektive business cases og desværre heller ikke har noget videre con amore forhold til serierne, som de f.eks. har til Max Jordan - og så skal det jo gå galt.

Antaeus skrev:
Det har vist hele tiden været sådan at Zoom ikke rigtig har troet på Bob Morane og Rødskæg fra starten. Eller i hvert fald med Rødskæg (Morane har vist skiftet pris over tid). Derfor det lave oplag og høje prissætning for at dog at give dem chancen.
Om det så har været det forkerte valg og andet vil have gået bedre ved jeg ikke.

Arh - så husker I altså ikke starten på Bob Morane særligt godt. Den fik altså samme pris i starten, som alle andre samlingsalbum. Men salget skuffede voldsomt i forhold til de oprindelige forventninger. Så satte Zoom prisen op, i et håb om, at de inkarnerede fans var tilstrækkelig mange, til at de kunne få serien til at løbe rundt. Det lykkedes så åbenbart heller ikke alt for godt.

Jeg tror mere forklaringen skal findes i seriens fortællinger, som jo bygger på en "knaldromansforfatter" som opfandt serien (bog-form/tekst) Way back Måske allerede i 40'erne. Bob Morane skal primært købes for Vance's tegninger. Det er synd at der tilsyneladende ikke er nok der sætter hans tegninger højt nok til at de kan sætte sig ud over de lidt gammeldags historier. For tegningerne er altså sublime. Og er i min forståelse altså bedre end Hermanns (fra samme periode), som jo ellers er et navn, som sælger den dag i dag.

Den anden forklaring er nok, at markedet må være ved at være mættet.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Gimli skrev:
maxus skrev:

Antaeus skrev:

Arh - så husker I altså ikke starten på Bob Morane særligt godt. Den fik altså samme pris i starten, som alle andre samlingsalbum. Men salget skuffede voldsomt i forhold til de oprindelige forventninger. Så satte Zoom prisen op, i et håb om, at de inkarnerede fans var tilstrækkelig mange, til at de kunne få serien til at løbe rundt. Det lykkedes så åbenbart heller ikke alt for godt.

Jeg tror mere forklaringen skal findes i seriens fortællinger, som jo bygger på en "knaldromansforfatter" som opfandt serien (bog-form/tekst) Way back Måske allerede i 40'erne. Bob Morane skal primært købes for Vance's tegninger. Det er synd at der tilsyneladende ikke er nok der sætter hans tegninger højt nok til at de kan sætte sig ud over de lidt gammeldags historier. For tegningerne er altså sublime. Og er i min forståelse altså bedre end Hermanns (fra samme periode), som jo ellers er et navn, som sælger den dag i dag.

Det er meget muligt - hukommelsen bliver desværre ikke bedre med alderen :D
Kostede den første Bob Morane 349,- i udsalgspris?

MEN Rødskæg og Bob Morane 2 startede i alle fald begge frisk ud med en pris til 398,- pr. stk.

Var forbi Faraos i dag og så både Buddy Longway og Bluberry 2 fra Cobolt til præcis den samme pris - 398,- og hold da op en forskel i papirkvalitet, ekstramateriale, tryk, antal sider osv. osv. osv. i forhold til udgaverne fra Zoom.

Jeg er helt med på, at de to serier har et større publikum og der kan derfor satses mere, men set fra brugerens perspektiv er det jo fortsat den samme 400 kr. seddel, som skal bruges på enten det ene eller det andet album - i alle fald for en del kunder - og min påstand vil være, at pengene altid vil søge hen i mod, hvor man oplever, at man får mest for dem.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

maxus skrev:
Gimli skrev:
maxus skrev:

Antaeus skrev:

Det er meget muligt - hukommelsen bliver desværre ikke bedre med alderen :D
Kostede den første Bob Morane 349,- i udsalgspris?

MEN Rødskæg og Bob Morane 2 startede i alle fald begge frisk ud med en pris til 398,- pr. stk.

Var forbi Faraos i dag og så både Buddy Longway og Bluberry 2 fra Cobolt til præcis den samme pris - 398,- og hold da op en forskel i papirkvalitet, ekstramateriale, tryk, antal sider osv. osv. osv. i forhold til udgaverne fra Zoom.

Jeg er helt med på, at de to serier har et større publikum og der kan derfor satses mere, men set fra brugerens perspektiv er det jo fortsat den samme 400 kr. seddel, som skal bruges på enten det ene eller det andet album - i alle fald for en del kunder - og min påstand vil være, at pengene altid vil søge hen i mod, hvor man oplever, at man får mest for dem.

Det kan godt være at jeg husker forkert, men jeg mener at BM bind 1 kostede 298kr

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Bob Morane 1 kostede helt sikkert mindre end 398 kr. i starten og 298 kr. lyder ikke helt galt.
Jeg tjekkede lige og jeg kan se at jeg har købt den til 180 kr. via Saxo i sin tid.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Zoom maner lidt til besindighed, så der er håb for Rødskæg at serien fortsætter efter album 2... :-)

Men derfor vil det stadig være en god ide at købe serien nu, fremfor at vente :-)

Vedhæftede filer:
zoom.gif
zoom.gif [ 77.71 KiB | Vist 242 gange ]

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Kom til at tænke på, om der er nogen der har mulighed for at "reklamerer" for Bob Morane og Rødskæg på norske og svenske hjemmesider? Når den også er udkommet i disse lande tidligere, kunne det måske løfte salget det sidste step. Det er jo trods alt kun 35 svenskere og 35 nordmænd, der skal prioriterer Bob Morane, for at den er levedygtig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]