Dato og tid er 22. okt 2019, 10:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Humorbladet MAD, som blev grundlagt af Harvey Kurtzman i 1952, lukker snart, efter 67 år. Der vil blive en overgangsperiode med genoptryk, indtil alle abonnementer er blevet honoreret, og så er det farvel til tegneseriebranchens bedste satireblad nogensinde.

Billede

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Rædsomt! Rædselsfuldt! Rystende! Min storebror holdt Gas og senere Mad i mange år, det er ikke alt sammen lige godt. Deres filmsatirer er jeg dog oftest helt vild med! Og selvfølgelig masser af andet: Don Martin, Spy vs. Spy (vs. Spy) osv. I et af de tidlige danske blade var der, vist nok Dave Berg, "Du koncentrerer din kimen om......

mvh.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det har været dagens store emne på Facebook, og alle synes, det er chokerende og forfærdelig trist.

Men det triste er vel, at bladet ikke har formået at forny sig i årtier, og så er det jo ikke trist. Og/eller at den slags blade (ligesom de fleste andre blade) bare ikke længere har gang på jord i den moderne verden. Så mange andre blade er forlængst lukket, og mange flere følger i de kommende år.

Det kan man selvfølgelig synes er trist, men hvis ingen vil købe og læse bladene, så må det jo være sådan.

Det ændrer ikke ved, at MAD's historie er fuld af mere eller mindre eviggyldige guldkorn, og de bliver jo også genudgivet.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Robin skrev:
Rædsomt! Rædselsfuldt! Rystende! Min storebror holdt Gas og senere Mad i mange år, det er ikke alt sammen lige godt. Deres filmsatirer er jeg dog oftest helt vild med! Og selvfølgelig masser af andet: Don Martin, Spy vs. Spy (vs. Spy) osv. I et af de tidlige danske blade var der, vist nok Dave Berg, "Du koncentrerer din kimen om......

mvh.
Mort Druckers film- og tv-satirer udgør indholdet i Cobolts fjerde bind med de største tegnere fra MAD. Det viser sig, at utrolig mange af dem aldrig blev trykt i det danske MAD-blad (selv satirer over i dag ikoniske storfilm og eviggrønne tv-serier), så det bliver lidt af et overflødighedshorn. Men er også århundredets mest krævende oversættelsesopgave, så det når vist ikke at udkomme i år, men starten af 2020.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Mort Drucker var en dygtig karikaturtegner, men teksterne var så som så. I det sh magasin foretrækker jeg de visuelle gags, og især triumviratet Aragonés, Don Martin, og Prohias.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

GoogaMooga skrev:
Mort Drucker var en dygtig karikaturtegner, men teksterne var så som så. I det sh magasin foretrækker jeg de visuelle gags, og især triumviratet Aragonés, Don Martin, og Prohias.
Det er jo klart. Når du vurderer tegningernes værdi til 80 % :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]