Dato og tid er 22. okt 2019, 11:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Ifølge DR, Politiken og Berlingske Tidende, har The New York Times pr. 1. juli i år, stoppet for satiretegninger. :shock: :!:

Jeg kender kun til en reaktion, som aviserne forstår. Det er at boykotte avisen fuldstændigt og opfordre andre til det samme. Selv om jeg kun sporadisk har surfet på avisen ved særlige "nyheds-lejligheder" og dermed ikke har den store betydning for avisen, så vil jeg alligevel opfordre til at andre overvejer samme reaktion.

Satiretegninger har alle dage været en af tegningernes vigtigste virkemidler til at demonstrere at tegninger kan noget, som det skrevne ord aldrig kan mestre på samme niveau. Det valg som New York har truffet her, vil jeg gerne gøre mit til, ikke spreder sig til resten af nyhedsverdenen.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Det er jo desværre en tendens, som breder sig med lynets hast. Ingen må efterhånden føle sig det mindste stødt. Jeg ved godt at det ikke er helt, men I går læste jeg at på Roskilde Festival, måtte en af boderne ikke længere kalde sig Frikadiller boden. Og i sidste uge var det Den korte radioavis, man mente gik over stregen.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Amerikanske og svenske tilstande bliver mere og mere skældsord.
Og det vinder desværre mere og mere ind i Danmark også.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne
smfan skrev:
... I går læste jeg, at på Roskilde Festival måtte en af boderne ikke længere kalde sig Frikadiller boden...
Hjem føler sig generet af sådan et navn??? :?: :o

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Det er SÅ langt ude. Satire er livets salt!

mvh.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Åh ja, den kvalmende krænkelseskultur - folk står nærmest begejstrede i kø for at blive fornærmede, så de ka' lade deres selvretfærdige harme fosse frit.
Og de ka' sige de grimmeste ting, for de er jo stakkels ofre for ... hvad det end er de er blevet fornærmede over. man bli'r s'gu så træt.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I lyder, som om nogen er ved at tage verden, som I kender den, fra jer. Men det er jo bare udtryk for bølger i menneskehedens moralske kompas, der kommer til udtryk i den slags sammenhænge. De bølger har altid været der, og når en bølge rejser sig, er der altid nogle sammenhænge, hvor skumsprøjtet rammer for langt væk eller ved siden af. Men der er grundlæggende, legitime og sunde årsager til, at bølgerne rejser sig. På et tidspunkt finder de et leje. Og så rejser der sig på et tidspunkt andre bølger.

I 1800-tallet måtte kvinder i den vestlige verden end ikke vise deres ankler i det offentlige rum. Bordben blev også tildækket, fordi de ansås for at kunne minde om de kvindeben, man ikke kunne se. Det kan man jo i dag nemt gøre sig lystig over, og nogen har måske endda - ligesom I føler jer krænkede eller triste over New York Times og Roskilde Festival - følt sig krænkede og triste dengang. På samme tid gik kvinder i Afrika næsten nøgne rundt. I dag tager ingen i Vesten anstød af kvinders ankler (eller bordben), mens kvinder i Afrika ikke går nøgne rundt længere. Alt finder et leje. Indtil den næste bølge rejser sig.

Verden er en organisme. Den vil altid forandre sig, indtil den går under. Så pas nu på blodtrykket!

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Carsten Søndergaard skrev:
I lyder, som om nogen er ved at tage verden, som I kender den, fra jer. Men det er jo bare udtryk for bølger i menneskehedens moralske kompas, der kommer til udtryk i den slags sammenhænge. De bølger har altid været der, og når en bølge rejser sig, er der altid nogle sammenhænge, hvor skumsprøjtet rammer for langt væk eller ved siden af. Men der er grundlæggende, legitime og sunde årsager til, at bølgerne rejser sig. På et tidspunkt finder de et leje. Og så rejser der sig på et tidspunkt andre bølger.

I 1800-tallet måtte kvinder i den vestlige verden end ikke vise deres ankler i det offentlige rum. Bordben blev også tildækket, fordi de ansås for at kunne minde om de kvindeben, man ikke kunne se.
Carsten har ret: De dér ankler og bordben er godt på vej til at blive tildækket igen, og det er bare en naturlig og grundlæggende legitim udvikling.

Apropos:
http://rokokoposten.dk/2019/07/05/roski ... -toej-paa/

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]