Dato og tid er 22. mar 2019, 20:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Geografisk sted: århus
Jeg har svært ved at vælge hvilken serie er bedst. Konvojen har måske de bedste historier. Terroristerne fra historien i bind nr fem og album nr otte, Den menneskelige natur, er skarpe beskrivelser af verden og påmindelse om, at en kommende verden vil bære vores strukturer og udbytning med sig. Godt nok er det selvfølgelig rumvæsener. Orbital er måske smukkere tegnet og har mere realistisk (hvis man kan sige det sådan) verdensbygning, og mindre indviklede historier.

Under alle omstændigheder er begge serier selvfølgelig virkeligt gode, og ikke mindst elsker jeg godt nok rumvæsenerne og deres navne. Her er din, læserens, chance for at deltage i en sjov quiz og at finde ud af, hvor godt du kender de to serier. På listen nedenunder er der 28 personer/folkeslag; ti er fra Konvojen, ni er fra Orbital og ni er virkelige ambassadører fra FN. Ekstra point for også at ramme det rigtige land for ambassadørernes vedkommende.

Alkuun
Arisoa Lala Razafitrimo
Audra Plepyte
Besiana Kadare
Bobo
Bv'th thgthg
Criscioss
Darja Bavdaž Kuret
Fblau-skââr (folkeslag)
Ftoross (folkeslag)
Gholamali Khoshroo
Haiboku-chuginauer (folkeslag)
Jagdish Koonjul
Jävloiderne (folkeslag)
Kaha Imnadze
Kerhe Dizzo
Kristina Swany
Luchro Falsh
Mackel-Loos
Mezoke Izzua
Pilot Dipir
Radvinus
Rapakhunere (folkeslag)
Senzer Wool
Sovann Ke
Sukhee Sukhbold
Talicith, sulfurkrybskytte
Trictajdal

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Konvojen har jeg ikke fået læst.
Orbital startede ok, men 2. album var ikke godt, det var indviklet at finde ud af hvad der foregik selv om du skriver det modsatte og historien var ikke ret godt fortalt og uspændende så Orbital er jeg ikke sikker på jeg fortsætter med.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Konvojen er min absolutte yndlingsserie pt., så derfor lidt pinligt at jeg ikke kan svarene på i hvert fald alle dem fra Konvojen (Er i tvivl om de tre med spørgsmålstegn):

Bobo
Criscioss
Fblau-skââr (folkeslag) ?
Ftoross (folkeslag)
Haiboku-chuginauer (folkeslag) ?
Jävloiderne (folkeslag) ?
Kerhe Dizzo
Luchro Falsh
Mackel-Loos
Trictajdal

Orbital:
Mezoke Izzua
Talicith, sulfurkrybskytte
Radvinus ?
Alkuun ?

Svarene er lavet uden at snyde... :)

En sand gave i øvrigt at Arboris i december pludselig udsendte to nye albums i Konvojen. Fandt i øvrigt et amerikansk site hvor det var muligt at læse de næste 4 albums oversat til engelsk. Har derudover et fuldstændigt overvældende antal af andre tegneserier, der frit kan læses online. Har ikke kunnet finde noget info om legaliteten af det, men har mine tvivl. Ved derfor ikke om det vil være upassende / ugleset at poste link her ?

Venlig hilsen
Erling G-P

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Geografisk sted: århus
Det link må du gerne sende til mig, hvis det er. De to nyeste Konvojen er i øvrigt oversat fra engelsk. Jeg lånte dem på biblioteket, så jeg kan ikke slå det op, men det var meget tydeligt nogle steder.

Haiboku-chuginauerne er det harmoniske folk med utrolige mentale kræfter, som er blevet bortført og udnyttet af kedelige typer i Infiltratoren, før Navis redder dem/fucker helt op. Jävloiderne er fra den første Orbital. Den sidste rigtige fra Konvojen er Bv'th thgthg, som godt nok også kun bliver nævnt i et billede. Ni ud af ti, godt klaret!

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

yogibear&booboo skrev:
Det link må du gerne sende til mig, hvis det er. De to nyeste Konvojen er i øvrigt oversat fra engelsk. Jeg lånte dem på biblioteket, så jeg kan ikke slå det op, men det var meget tydeligt nogle steder.

Haiboku-chuginauerne er det harmoniske folk med utrolige mentale kræfter, som er blevet bortført og udnyttet af kedelige typer i Infiltratoren, før Navis redder dem/fucker helt op. Jävloiderne er fra den første Orbital. Den sidste rigtige fra Konvojen er Bv'th thgthg, som godt nok også kun bliver nævnt i et billede. Ni ud af ti, godt klaret!

Takker :) PM med link er sendt.

Venlig hilsen
Erling G-P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]