Dato og tid er 28. okt 2020, 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Vil du købe album'et hvis det udkom?
Nej tak, gider ikke at læse album'et. 14%  14%  [ 2 ]
Ja da, fÃ¥ det endelig lavet hurtigst muligt. 86%  86%  [ 12 ]
Afgivne stemmer : 14
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Mørke
Har irriteret mig i ca. 4 år nu, at jeg aldrig har fået læst dette sidste album i føljetonen. Bogfabrikken stoppede efter nr. 2 og Carlsen ønskede ikke at fortsætte og dermed afslutte trilogien. Personligt kan jeg ikke fransk, så mulighederne er begrænsede.

Nu har jeg så fået alt på plads til at selv at få den oversat og trykt, distribueret etc. - men er der 999 andre som mig, der gerne vil købe dette sidste album?

Ret vigtigt da der ingen profit er i det pga. oversættelse, tryk, distribution, royalties etc. når man kun laver 1000 stk. her i DK.

Udsalgsprisen ville blive kr. 88,-

Er der nogle her i dette forum som er positive (eller negative)??

Pft. mange tak for evt. input!!

/Bonney

Titel: Blueberry 3
Jeg ville helt afgjort gerne se den ude på dansk, og ville såmænd også gerne betale mere end 88 kr. for et eksemplar. Der er efterhånden en del albums der ligger på 98 kr., og selvom det nok bør holdes under de 100 kr. tror jeg ikke det gør nogen forskel om det bliver 88 eller 98 kr. Der burde vel også kunne afsættes et antal til bibliotekerne?

Hej!

Jeg er med på den idé. Jeg er ved at opbygge et site om western tegneserier og der kunne jeg også promovere idéen.

Nicolaj S Hansen

s_nicolaj@hotmail.com

www.westerncomics.webbyen.dk

Geografisk sted: Kbh
Det ville være overordentligt skønt, hvis det danske marked kunne beriges dette album. Dette er jo een af mange serier, som aldrig er blevet udgivet færdig, som følge af den omfattende albumdød på det danske marked i 90'erne.
Naive hilsner
cal

Titel: MB nr. 3
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

:D Tak! Det er dejligt at se at der er opbakning, omend der er langt til de 999 potentielle købere.

"Når" den bliver trykt, så kan I få et eksemplar direkte, det kan da spare d'herrer for knap 10 kr. hvis det har interesse.

Geografisk sted: Sønderborg
Hey

Jeg vil også gerne støtte dette totalt overraskende initiativ.

Send mig fluks et eksemplar, og pengene vil strømme til dig.

mvh

Krags

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Har tænkt lidt på hvor gamle alle Jer med positive tilkendegivelser er?
Selv er jeg 33 og funderer over om vi læsere af de fransk/belgiske tegneserier (især diverse westerns som Blueberry, Jim Cutlass etc.) er ved at være en "uddøende" race??

Carlsen har ihvertfald talt om helt at lukke deres tegneserieafdeling pga. vigende salg og dermed manglende indtjening, men de har helt sikkert også en større fortjeneste end jeg har! :D

Til alle westernfans, så kan jeg da anbefale http://www.westerncomics.webbyen.dk og her er der ligeledes en som ytrer ønske om en genoptagelse / fortsættelse af Jim Cutlass serien på dansk og det er helt klart også et ønske fra min egen side, så måske det bliver næste udgivelsesforsøg hvis jeg får held med udgivelsen af marshal Blueberry 3!?

På min hjemmeside http://www.donovan-comics.dk taler jeg om at tage fat i XIII som det næste album, men jeg havde faktisk helt glemt Jim C. som hermed er rykket frem i køen!!

Hejsa!

Jeg er manden bag westerncomics.webbyen.dk og jeg er 24 år. Jeg har læst Blueberry siden jeg var 9 da mine forældre forærede mig nr. 3 Ensomme Ørn. Siden har Blueberry fyldt meget i mit liv. For nogle år siden mistede jeg hele min samling men skaden er ved at være rettet op igen!! Jeg er glad for at det her viser sig at der er ligesindede ude i det ganske land! :)

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
NSH skrev:
Jeg har læst Blueberry siden jeg var 9 da mine forældre forærede mig nr. 3 Ensomme Ørn. Siden har Blueberry fyldt meget i mit liv.

Mit første Blueberry-album var "General Guldmanke" i Interpresses første udgave fra 1970erne, før Gutenberghus overtog serien.

"Husk, whiskyen er kun til medicinsk brug!"

Hvor tegnede Jean Giraud dog fænomenalt dengang.

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Hmmmm, havde nok håbet på lidt flere positiuve tilkendegivelser, men det er ikke for sent endnu, så skriv endelig løs!!

Håber på en snarlig udgivelse.

:)

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Bonney skrev:
Hmmmm, havde nok håbet på lidt flere positiuve tilkendegivelser, men det er ikke for sent endnu, så skriv endelig løs!!

Håber på en snarlig udgivelse.

:)

Jaja. Jeg skal nok også købe et eksemplar. Det er jo Rouge, der har tegnet, og så lugter det jo lidt mere af både Blueberry og Red Kelly end Vance nogensinde ville have gjort.

Peter

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Billede
Så skete det! Donovan Comics har netop udgivet bind 3 i serien om Marshall Blueberry. Albummet er oversat af Jean-Pierre Mange og kan købes i Fantask eller direkte fra forlagets hjemmeside. Fra på mandag kan albummet fås i en række tegneseriebutikker og boghandeler landet over. Dermed har endnu et nystartet forlag taget kampen op med de etablerede forlags tilbagelænede udgivelsespolitik på albumområdet, hvor høje krav til dækningsgrad har lukket den ene serie efter den anden og efterladt læsere med halvfærdige historier og uudgivne franske fortsættelser. I efteråret efterlyste Lars Rasmussen andre Marshall Blueberry-fans her på Seriejournalen, der var lige så irriterede som ham over, at den danske udgivelse af serien i sin tid stoppede med bind 2. Det førte til kontakt med det franske forlag Dargaud og har altså nu resulteret i Forlaget Donovans første udgivelse, der langt fra bliver den sidste i rækken af specielt udvalgte albums, som typisk er droppet af større forlag pga. for lille indtjening el. lign. Senere kunne f.eks. fortsættelsen af "XIII" komme på tale, lover forlaget på sin hjemmeside, hvor man tager imod onlinebestillinger og forslag til andre franske albumserier, danske og norske læsere måtte savne i dansk oversættelse.

Mere info:
Interview med Lars Rasmussen.
Forlagets hjemmeside.
Fantask.

Senest rettet af Frank Bruun Madsen 29. nov 2004, 12:08, rettet i alt 1 gang.

. Dermed har endnu et nystartet forlag taget kampen op med de etablerede forlags tilbagelænede udgivelsespolitik på albumområdet, hvor høje krav til dækningsgrad har lukket den ene serie efter den anden og efterladt læsere med halvfærdige historier og uudgivne franske fortsættelser.

Tilbagelænede??? Øh???
Høje dækningskrav? Jamen, altså, kan en serie sælge, så udgives den hvad enten det er album, seriehæfte eller pocket. Sælger den ikke tilfredsstilllende, så lukkes den..... der er vel ikke specielt høje krav... der er krav om at breakeven opnåes, hvis det ikke sker lukkes serien hvilket er ganske naturligt. Hvem holder live i en dødssejler?

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Michael G. Nielsen skrev:
. Dermed har endnu et nystartet forlag taget kampen op med de etablerede forlags tilbagelænede udgivelsespolitik på albumområdet, hvor høje krav til dækningsgrad har lukket den ene serie efter den anden og efterladt læsere med halvfærdige historier og uudgivne franske fortsættelser.

Tilbagelænede??? Øh???
Høje dækningskrav? Jamen, altså, kan en serie sælge, så udgives den hvad enten det er album, seriehæfte eller pocket. Sælger den ikke tilfredsstilllende, så lukkes den..... der er vel ikke specielt høje krav... der er krav om at breakeven opnåes, hvis det ikke sker lukkes serien hvilket er ganske naturligt. Hvem holder live i en dødssejler?

Man behøver blot at se på antallet af uudgivne fransk/belgiske tegneserier, der sælges med succes i hjemlandet for at konstatere, at noget er galt med albummarkedet i Danmark. Om årsagen ligger i manglende publikumsinteresse, forkert format, dårlig redaktion, dårlig markedsføring, for høje produktionsomkostninger, forkert prispolitik, for meget satsning på bibliotekernes indkøb eller noget helt ottende er svært at sige. Måske en kombination af flere af disse grunde. Men det er i hvert fald tankevækkende, at det eneste forlag herhjemme, der i stor stil tager nye fransk/belgiske serier op på det danske marked, nemlig Arboris, tilsyneladende gør det med en vis succes. Ikke ulig Arne Stenbys gåpåmod i 1960'erne og 1970'erne, sådan som det beskrives i "Bogen om Interpresse", som jeg netop har læst med stor fornøjelse.

Bliver Marshall Blueberry 3 en succes, vil det i hvert fald vise, at lukning af albumtitler kan være udtryk for andet end økonomiske overvejelser, f.eks. fejlbedømmelse af markedet eller for høje indtjeningskrav. Alt andet lige er det et eksperiment, der er værd at følge, da det enten vil sætte en tyk streg under de forklaringer, læserne af stoppede albumserier har fået fra forlagene de seneste 5-6 år, eller vise, at der er plads for populære fransk/belgiske albumserier, blot det gribes an på den rigtige måde. Interessant nok prøvede et dansk forlag at snuppe kontrakten på Marshall Blueberry 3 for næsen af Donovan Comics, efter at forlaget havde luftet sine planer her på Seriejournalen. Det viser, at tilbagelænetheden netop varer, indtil der kommer nye spillere på markedet.

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Frank Madsen skrev:
Bliver Marshall Blueberry 3 en succes, vil det i hvert fald vise, at lukning af albumtitler kan være udtryk for andet end økonomiske overvejelser, f.eks. fejlbedømmelse af markedet eller for høje indtjeningskrav. Alt andet lige er det et eksperiment, der er værd at følge, da det enten vil sætte en tyk streg under de forklaringer, læserne af stoppede albumserier har fået fra forlagene de seneste 5-6 år, eller vise, at der er plads for populære fransk/belgiske albumserier, blot det gribes an på den rigtige måde. Interessant nok prøvede et dansk forlag at snuppe kontrakten på Marshall Blueberry 3 for næsen af Donovan Comics, efter at forlaget havde luftet sine planer her på Seriejournalen. Det viser, at tilbagelænetheden netop varer, indtil der kommer nye spillere på markedet.

Tjah, jeg tror hverken på Marshall Blueberry eller XIII, men det skal da blive spændende at se hvordan det går.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]