Dato og tid er 14. jul 2020, 02:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Jeps. Vi har læst i hobevis af sider efterhånden, og langt de fleste ryger i glemmebogen. Enkelt værker bliver siddende, og atter er der ruder, der hænger fast.

Se, da jeg var barn, var det især Tintin'erne, der gjorde indtryk, og ænderne naturligvis. Som blev i min knold.

Så blev jeg ældre, og hvis jeg må vælge én rude, som i den grad har sat et aftryk, så er det:

1) Den der Amnestysag, Menneskerettigheder. Jeg husker ikke hvem tegneren er, men vi er i et sydlandsk land, og der er en gravid kvinde som piskes. Hun hænger der bare, og en fedladen mand vil udføre tortur imod hende via elektricitet. Uha.

Billede

Hvad med dig? Har du én eller måske flere ruder, der bare blev hængende på fascinerende eller/og grusom vis?

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro
Ja den historie var sgu skrap kost :shock:
Tegneren hedder Annie Goetziger :wink:
Vedhæftet fil:
I sådan en stille by.jpg
I sådan en stille by.jpg [ 225.79 KiB | Vist 393 gange ]

Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
12 usandfærdige historier fra cowboyland gjorde også indtryk. Bestemt.

En sekvens hvor afhuggede børnehoveder præsenteres for en mexicansk far...

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Da Jokeren invaliderer Barbara Gordon i Batman:The Killing Joke i Brian Bollands stramme, rene streg har brændt sig fat på nethinden!

mvh.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Det er sjovt, jeg kan huske at have set den forside på biblioteket, da jeg var lille.

Jeg kan huske sekvensen med en mand, der bliver bundet til jorden, og så skal myrer spise ham indefra - jeg tror, det var i "Solens Tårer"?
Der var også en sekvens med nogle igler, der havde bidt sig fast på hovedpersonen, hvilket gjorde mig lettere betænkelig overfor søer og åer.
Og ham, der bliver smidt i et hul og tisset på, i "Den Hvide Lama" (nej, jeg fattede ikke en hujende af handlingen, men lånte albummet flere gange, fordi tegningerne var flotte - og ja, der er flere bind i serien, men det vidste jeg ikke dengang, biblioteket havde dem ikke).
Da Binemwese med vanviddet lysende ud af øjnene trænger Nofret op i en krog - og han prompte får et spyd gennem ryggen (i "Med døden ombord").
To ord: Rascar Capac. Døde mennesker skal helst forblive livløse.

Nyere sekvenser, der har sat sig fast, er halvsides billedet af en brændende stavkirke i "Pesten" (Solruns Saga 1). Egentlig er jeg ikke voldsomt begejstret for det album, men lige det billede fæstnede sig, fordi det er tegnet små 5 år før, den slags blev virkelighed i Norge i starten af 1990'erne, og det synes jeg er et sært sammentræf.
Jeg har lige læst "Borneos Lys", og starten hvor Wilma og hendes stedfar ligger livløse på jorden i junglen, med smadret kamera og blod ud over det hele i regnen, har også sat sig fast (men på den gode måde, om man så må sige).

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Fra 'Jagten' sidste billede i albummet.

https://www.comicartfans.com/gallerypie ... ce=1550395

Det gav dette fremragende album en slutning der gav flere tolkningsmuligheder. (Tror dog man skal have en erindring om; Den kolde krig, Østblokken og det sovjetiske styre, før albummet opleves som fremragende).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]