Dato og tid er 21. jul 2018, 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: outside the norm
En gammel favorit rejser sig fra graven som en bedre vampyr :D Jeg ser netop ovre på Søren Jacobsens blog, at Tomb of Dracula genoptrykkes igen. Jeg har de gamle, men det er jo bar' dæjligt med et nyt genoptryk for dem, der ikke fik fat i de første, da de i årevis har været rigtig dyre at anskaffe.

https://gyserblog.blogspot.dk/2017/08/m ... yk-af.html

Den eneste blog, der overlevede atomkrigen

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Det var den ondelyneme på tide! Har ventet længe på denne nyhed :mrgreen: :lol: tak! tak!

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

D@niel skrev:
Det var den ondelyneme på tide! Har ventet længe på denne nyhed :mrgreen: :lol: tak! tak!

Og hvis der så bare ville komme et genoptryk af "Master of Kung Fu" i samme udstyr (dvs. softcover), så ville jeg være glad. De der megadyre i HC har jeg ikke råd til. Sgu.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Er der nogen der ved om det er i sort / hvid og er det ikke den samme serie der for ikke så mange år siden blev genudgivet i omnibus udgave (hardcover)?

Jeg har aldrig selv læst serien, men overvejede den kraftigt dengang...

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Jeg ved det ikke, men de ser bedst ud i sort-hvid.

Det bliver iø interessant at se, om de bliver ucensurerede denne gang. Essentials-udgaverne er censurede - ikke vildt meget (og jeg har ikke sammenlignet), men nudity er fjernet.

https://www.tapatalk.com/groups/marvelm ... 10986.html

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Med side antallet at dømme udfra, så tror jeg desværre det bliver på glat papir... Især ældre tegneserier i sort / hvid syntes jeg så absolut gør sig bedst i groft mat papir, for at få lidt af følelse med (gamle blade osv.)... Her er jeg ret vild med det papir som Vertigo er så venlige at anvende i mange af deres udgivelser eks. i deres genoptryk af Hellblazer osv.

Det må godt virke lidt billigt :D

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Jack J skrev:
Og hvis der så bare ville komme et genoptryk af "Master of Kung Fu" i samme udstyr (dvs. softcover), så ville jeg være glad. De der megadyre i HC har jeg ikke råd til. Sgu.
Det burde de. Der er vist en masse rettighedsroderi med de der Kung Fu, så jeg tror, at de har visse udfordringer, men vi kan da håbe.

lolsen skrev:
Er der nogen der ved om det er i sort / hvid og er det ikke den samme serie der for ikke så mange år siden blev genudgivet i omnibus udgave (hardcover)?
Det håber jeg, for jeg nåede ikke at købe dengang, og det har jeg fortrudt mange gange. Denne nye soft samler TOMB OF DRACULA (1972) 1-15 og DRACULA LIVES! 1-4. Var det ikke sådan, at Tomb of Dracula oprindeligt var i farver og Dracula Lives! i s/h?

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Angående Master of Kung Fu så kommer der snart en Epic Collection med lige netop denne serie.

https://www.amazon.co.uk/Master-Kung-Fu ... ng+fu+epic

Håber de færdiggøre Tomb Of Dracula denne gang - Marvel er før startet den op i tp uden at færdiggøre den.

Har selv de tre omnibusser, men synes personligt at det er noget nemmere at læse serier i tp'er.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
JÆS! GENE COLAN!!!!!!!!

mvh.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Ja, der var også en sh magasin udgave. Vidste ikke, At Essentials var censurerede, de skal bare byttes væk. Og personligt foretrækker jeg hovedserien i farver.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Jack J skrev:
Lars S skrev:
Angående Master of Kung Fu så kommer der snart en Epic Collection med lige netop denne serie.
Det da rigtigt Lars :shock: Jacks bønner er blevet hørt.

Jeg er ellers rimeligt opdateret på epics. Men det har sejlet lidt for mig de sidste par uger, så den havde jeg ikke opdaget. Det er præcis det samme materiale som omnierne

Omnibus Shang-Chi: Master of Kung-Fu Volume 1 indeholder
Special Marvel Edition #15-16
Master of Kung Fu (1974) #17-37
Giant-size Master of Kung Fu #1-4
Giant-size Spider-Man #2
material from Iron Man Annual #4

TPB Epic Collection Master of Kung Fu (udg marts 2018) indeholder
Special Marvel Edition #15-16
Master of Kung-Fu #17-28
Giant-size Master of Kung Fu #1-4
Giant-Size Spider-Man #2
material from Iron Man Annual #4

Der er bare 9 historier mere i omnibussen. Man kan næsten helt fortryde, at man fik købt dem :lol: neej da, selvfølgelig ikke

lolsen skrev:
er det ikke den samme serie der for ikke så mange år siden blev genudgivet i omnibus udgave (hardcover)?
Til gengæld ser det mere suspekt ud med Dracula:

Omnibus Tomb of Dracula Volume 1 indeholder
The Tomb of Dracula #1-31
Werewolf by Night #15
Giant-Size Chillers #1
Giant-Size Dracula #2-4

Omnibus Tomb of Dracula Volume 2 indeholder
The Tomb of Dracula #32-70
Doctor Strange #14
Giant-Size Dracula #5

Omnibus Tomb of Dracula Volume 3 indeholder
The Tomb of Dracula Magazine #1-6
The Frankenstein Monster #7-9
Dracula Lives! #1-13

Ny TPB til oktober Tomb of Dracula: The Complete Collection Vol. 1 indeholder
Tomb of Dracula (1972) #1-15
Dracula Lives! #1-4

De følger altså ikke omnibusserne helt. Jeg ved ikke, om det er godt eller skidt.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

jeg har sjovt nok haft lidt kig på den. I løbet af det kommende år; august - august, har jeg besluttet at jeg vil booste min samling lidt på 1970'erne. Med Bob Morane, Eric Hedspore som udkommer med nyt i Danmark, og min beslutning om at ville have Barefoot Gen (sandsynligvis 1- 4), ligger det lige for at kigge på, hvad det amerikanske marked har at tilbyde. Allerhelst ville jeg gerne have Jack Kirbys The New Gods, men den er så vidt jeg kan forstå ikke til at opdrive. Og så var Tomb of Dracula inde som mulighed.

Jeg er dog lidt skeptisk over for niveauet i historierne, men ud fra begejstringen her i tråden, kan jeg forstå, at det ikke er et problem?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Gimli skrev:
Allerhelst ville jeg gerne have Jack Kirbys The New Gods, men den er så vidt jeg kan forstå ikke til at opdrive.
Korrekt, men til december får vi en mega moppedreng på eftersigende +1.500 sider med en masse lækker Kirby. Blandt andet THE NEW GODS #1-11 (som var de blade, Kirby stod for) ...And I think to myself what a wonderful world!

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

D@niel skrev:
Gimli skrev:
Allerhelst ville jeg gerne have Jack Kirbys The New Gods, men den er så vidt jeg kan forstå ikke til at opdrive.
Korrekt, men til december får vi en mega moppedreng på eftersigende +1.500 sider med en masse lækker Kirby. Blandt andet THE NEW GODS #1-11 (som var de blade, Kirby stod for) ...And I think to myself what a wonderful world!

Mange tak for oplysningen. Jeg vil helt sikkert se på det. Umiddelbart er den forholdsvis dyr, og jeg vil først undersøge, hvad de øvrige serier går ud på. Jeg skal også mærke efter om jeg vil have så meget fra en enkelt kunstner, når det pt. er ret begrænset, hvad jeg har fra det amerikanske marked i denne periode. Omvendt er Barefoot Gen jo på 1200 sider (de første 4 bind).

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
lolsen skrev:
Med side antallet at dømme udfra, så tror jeg desværre det bliver på glat papir... Især ældre tegneserier i sort / hvid syntes jeg så absolut gør sig bedst i groft mat papir, for at få lidt af følelse med (gamle blade osv.)... Her er jeg ret vild med det papir som Vertigo er så venlige at anvende i mange af deres udgivelser eks. i deres genoptryk af Hellblazer osv.

Det må godt virke lidt billigt :D

Jeg kan også godt lide at få følelsen af de gamle blade og mat papir, men farvekvaliteten etc. må også gerne være i orden. Farven kan være ret dårlig hvis det er de gamle udgivelser som skannes og trykkes på meget mat papir. Så hvad skal man vælge, en god kvalitet eller at det virker lidt gammeldags med lidt dårlig farvelægning osv? Jeg vil gerne have både god kvalitet samt det gammeldags look. Så et kompromis ville nok være mit valg.

Jeg har fx købt Forbidden worlds samt Adventures into the unknown fra forlaget Collection works. Der er formentlig skanninger og meget mat papir. Farverne dør altså en del, men man får bestemt den gammeldags følelse. Jeg ville dog gerne have klarere farver og billeder og et valg af papir som er mindre mat så farverne og tegningerne fremstår lidt mere klart, men også meget gerne bevaring af at det er en ældre tegneserie. Så det skal ikke være ny farvelægning og på meget glat papir, det ville virke helt forkert.

I Gemstones EC Archives udgivelser er man gået i den anden grøft, her er givet ny farvelægning og papiret er muligvis en lille smule glat, det er svært for mig at bedømme og farverne fremstår meget klart. De gamle EC historier virker næsten for nye, men virker også forholdsvis lækre, men noget af nostalgifølelsen og det gammeldags forsvinder. Jeg købte den bog for at sammenligne med Russ Cochran udgivelserne for at tjekke om jeg helst vil have dem i farver eller sort/hvid. Jeg har valgt de Russ Cochran udgivelserne i s/h.
I øvrigt er det de ret store personligheder de har hevet frem til forord til EC. Shock Suspenstories fra Gemstone har forord af Steven Spielberg, i Weird Science fra Dark horse er der forord af George Lucas.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]