Dato og tid er 9. jul 2020, 07:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 262 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Jeg har prøvet at lave en DIY-udgivelse via min printer - det er i zine-format (foldet A4)

Billede

Hvis andre vil forsøge sig med hjemmeprint, er opskriften her:

Download Momento-DIY-zine.pdf til din harddisk. Åbn filen i din pdf-læser og gå ind i udskrivnings-dialogen.
Sæt den til at udskrive i 'landscape'. Print de ulige sider ved at indstille udskriften til 'odd pages only'

Vend derpå den udprintede stak så den blanke side vender opad og placer dem i papirbakken. (Du skal vende serien i bladre-retningen. Det nederste af tegneserien skal stadig pege mod højre)

Print endnu engang. Sæt det atter til 'landscape', men denne gang printer du de lige sider ved at indstille udskriften til 'even pages only'

Dernæst hæfter du siderne sammen med en klipsemaskine (Det skal ikke sådan nogle små bette klipsemaskiner, men en ordenlig lang mande-ting. Se foto.) og folder dem sammen på midten. Slut af med at skære den der grimme hvide kant af med linial og hobbykniv.

TIP: Lad det forreste ark papir være tykkere end de andre - det er omslaget.

TIP 2: Sæt dit zine i press i en stak bøger. Så bliver det pænere.

Her ses resultatet (jeg har ændret størrelse, samt placering af rammer, og der blev desværre fraklippet en ellers lækker titel. Håber der er okay)

Mit headcam, fremstillet af papæske, mobiltelefon, elastikker, flexbånd og indmaden fra en cykelhjelm, kan ses HER

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre
Kasper, du er for cool 8)

Momento ser rigtig godt ud, og det headcam er simpelthen guld!

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: 2960 RK
Det er da en succes! Synes serien er et skægt eksperiment, som lykkedes ret godt. Ja, det er sandsynligvis stærkt absurd for dem som ikke var med - men "who cares"... Vi skal da helt klar lave noget lignende igen.

Jeg har lige læst "DOKUMENT" der er Aben Malers "reality" tegneserie. Den er såmænd fin nok, men jeg synes, at der var alt for lidt reel dokumentarisme i den... En ide til hvad vi kunne lave som opfølger på denne JAM kunne jo være nogen enkelt sider eller striber med situationer eller historier fra vores virkelige verden. Men vi er så forskellige så det kunne være ret interessant at se, hvad der skete...

PS: Den mest syrede side er nu stadigvæk den fra My Little Pony...

- Niels

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Ikke nogen ringe ide, Niels - jeg har kopieret den til en selvstændig tråd:

viewtopic.php?f=7&t=15592

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Det gav det lige det ekstra at samle den, sejt

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Bravo, min gamle elev, godt gjort <3

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Det er dælen dulme FEDT!!! ....og FULD cred' for dit head-cam -så meget sejere end de der hi-res ting til flere tusinde kroner :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 262 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]