Dato og tid er 6. jul 2020, 01:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge
Hej

Så har jeg skrevet lidt om min tur til San Diego messen i år + en masse billeder.

Håber det kan inspirere til selv at tage på en US messe.

Mvh.

Henrik

http://serieland.dk/nyheder/nyt-henrik- ... iego-2016/

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tænk at Bud Plant stadig er med! Han var hovedleverandør til min lille postordreforretning midt i 70'erne, jeg købte sækkevis af ting fra ham. Du må hilse ham fra mig næste gang, selv om han sikkert ikke kan huske mig så mange år efter :-)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Skal nok huske at hilse Bud fra dig når jeg snakker med ham næste gang. Bud Plant er også er af de få, af de 300 der var på den første San Diego messe, som har været på alle 47 San Diego messer. Så batter mine 24 gange ikke så meget!

Er der efterhånden tegneserier tilbage eller har film og tv helt overtaget messen? Jeg syntes de fyldte meget da jeg var der sidst, det er et par år siden. Der talte man også om at flytte messen til L.A. Det vil være synd hvis det sker.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Hollywood fylder meget (tomme tønder buldre mest) i medierne, men tegneseriedelen (den fysiske del, boder, forlag etc.) er skrumpet lidt de sidste 10 år. Den er dog stadigvæk ganske stor, men al væksten har de sidste 10 år været hos ikke tegneserie relaterede medier, hvilket gør at tegnseriedelen ser ud som om, at den er skrumpet mere end den reelt er. I år havde de indført et nyt system, så man skulle "stemple" sig ind når man gik ind på messen og stemple sig ud når man forlod den. Det har givet folkene som arrangere messen noget datagrundlag, som nok gør at de vil lukke flere ind næste år, da en del flere end tidligere slet ikke kommer ind på selve messe området (eller ikke så meget), da de deltage i alle de arrangementer som foregår på de omkring liggende hoteller eller de små karnevals som opføres rundt om messe centret. En del af tegneserier boderne har også klaget over manglende "trafik" på messe området de seneste år, og nu vil man have nogle tal på faldet i denne trafik.

Jeg tror ikke messen nogensinde vil flytte fra San Diego, men man skal aldrig sige aldrig. De er nu gået i gang med at forhandle om 2019 og frem.

Hvis man som mig kun er interesseret i tegneseriedelen af messen, og ikke har været på messe i USA før, vil jeg helt klart anbefale at man tager på en messe som Baltimore, Boston eller Emerald i Seattle i stedet for San Diego.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Tak for god, informativ og hyggelig læsning!

mvh.

New York con er faktisk også ganske udmærket, den har jeg prøvet et par gange og her er mere fokus næsten kun på serier.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Lidt nord for Horsens
Som altid; spændende læsning!
Tak for det!

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Michael: New York har også utrolig mange medie personer, specielt de seneste år. Fordelen er dog. at de har en rigtig stor Artist Alley som ikke ligger midt i medie helvedet, men i en hal for sig. Vil dog heller ikke anbefale denne messe til første gangs messe deltagere.

Karl E.: Glad for at du kunne lide artiklen. Har inkluderet et par billeder mere, da der ikke var plads til alle billederne.

Richard og Wendy Pini var også på messen. Jeg rendte ind i dem i Artist Alley.
Vedhæftet fil:
Pini.jpg
Pini.jpg [ 60.63 KiB | Vist 2359 gange ]

Joss Whedon signerede for mange glade fans om lørdagen, hvor jeg absolut var en af dem!
Vedhæftet fil:
Joss.jpg
Joss.jpg [ 53.22 KiB | Vist 2359 gange ]

Jeg fik kun lavet en sketch i min sketchbog, men den var også noget ud over det sædvanlige. Bill Sienkiewicz var gået helt amok hen over 2 sider, med den tegning af Sandman jeg gerne ville have.
Vedhæftet fil:
Bill.jpg
Bill.jpg [ 59.53 KiB | Vist 2359 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]