Dato og tid er 29. maj 2020, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Jeg arbejder på en plakat til Husets Biograf. Udgangspunktet var at den skulle have hvid bagrund, men nu er farvet baggrund tilladt! Jeg var dog heller ikke selv helt tilfreds, selv om det er begrænset hvor meget slagkraft en info-rig plakat med hvid bg kan have.
her er plakaten:

https://www.yousendit.com/download/M3Bt ... RWeHNUQors

nogen der har forslag til hvordan den kan få mere slagkraft?

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Jo, men...
YouSendIt skrev:
This download link is invalid and there is no file associated with it.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Arh beklager, nu skulle linket virke:
https://www.yousendit.com/download/M3Bt ... QnRWeHNUQw

Jpeg-version herunder:

Billede

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Jeg føler mig hensat til min barndoms 1970'ere, med dobbeltforestillinger til en tier, plakaterne så nemlig næsten sådan ud.
Som retropjat og sjov er den mægtig, omend rodet. Er det tilsigtet ville jeg ikke ændre noget nævneværdigt, udover at gøre den røde mørkere, og varmere i valøren, og gøre den violette sort eller varm grå.

Skal man derimod lave noget tidsvarende ville de kræve at man startede forfra og tænkte overskuelighed og typografi.

Ellers har den som sagt den dér 70'ertids charmende visuelle støj.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Hej Nørh, den varierede filmtitel-layout er et bevidst valg - jeg har også bevidst søgt at gøre de enkelte elementer til opmærksomhedsskøger der slåsser om opmærksomheden på hver deres nøje afmålte zone. Al øvrigt rod er 100 % autentisk inkompetence! Jeg er dog kommet lidt for langt til at jeg vil starte helt forfra og og den læner sig også lidt op af den der deadline. Men alligevel er det stadig interessant hvad jeg burde have gjort helt i starten.

Du har nok ret i at den røde nok skulle være mere diskret, men kunne altså ikke få din varme grå / sort op og ringe.

Jeg syntes sgu' Det er noget nært umuligt at få det øvrige layout i harmoni med billedmaterialet. Det kan være jeg prøver med nogle tungere farver for at give modvægt til billederne.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Den behøver såmænd ikke at være mere diskret, den røde - blot dybere, varmere og tungere.

P.S. Hå-Er Monsieur Hviid, Hå-Er.

Vedhæftede filer:
Filkommentar: Hå-Er, ikke Er-Hå.
Billede 1.png
Billede 1.png [ 49.99 KiB | Vist 2642 gange ]

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Plejehjemmet
Jeg kan godt lide den. Du kan umuligt lede efter harmoni i sådan et job. Jeg synes den fint ligner en klassisk rubrikannonceside, samtidig med at den har sin egen stil og ikke umiddelbart ligner et rip-off af noget, jeg kan genkende. Den giver mig lyst til at gå på opdagelse og se om jeg kan finde noget interessant.

Jeg ville gå den modsatte vej af Nørhr og se om jeg kunne få farverne til at se endnu mere falmet ud, måske ved at tilføje en baggrundsfarve på skal vi sige 0-0-6-3 eller noget i den dur (den farve blandede jeg lige i hovedet, så måske er den ikke rigtigt, men jeg tænker en ultralys, let knækket gul, kun en halv nuance over råhvid), hvis det kan lade sig gøre. Den violette skal naturligvis beholdes så, men de to sorte bokse (Cronenberg og den i bunden) skal så køre den sorte ned på 80-85 %.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Hej igen ... jeg gik desværre i stå mht. at få finjusteret de aktuelle farver, men 0-0-6-3 til baggrunden var sq godt ramt!

Jeg endte med 3 designs, hvoraf den mest ekstreme (sømandsblå, orange og magenta) åbenbart blev favoritten.

Beklager at jeg ikke fik brugt jeres input mere ... jeg var kørt lidt død, og de hjalp mig dog til faktisk at få skubbet mig et stykke videre, selv om man ikke rigtigt kan se dem i plakaten.

Rehr, hvad betyder det at en farve er dyb? Jeg syntes jeg har en fornemmelse af hvilken rød du er ude efter, men jeg har aldrig helt forstået "dyb" ...

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Plejehjemmet
Kan vi få lov at se resultatet?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Hvis det er den her biograf der henvises til så er der Flash Gordon på onsdag, den fik jeg aldrig set. Men jeg har for kun et par uger siden læst tegneserieudgaven af den (Al Williamson).

http://husetmagstraede.dk/default.asp?id=63

Plakaten henvender sig til marts/april programmet så jeg tjekkede så lige marts programmet. Jeg er ikke sikker på jeg kender nogle af dem når jeg lige tager en hurtigt skimning.
http://husetmagstraede.dk/default.asp?id=63

Men som flere nævner så er det en plakat man går på opdagelse i, ikke en oplagt formidlingsplakat som fokuserer på at få ET budskab ud til folk. Man går formentlig på opdagelse hvis man allerede kender konceptet eller fanges af et af billederne. Hvis man bare kommer hurtigt forbi så er det nok kun de to øverste billeder som fanger eller ej med mindre man kender nogle af billederne.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Thomas S skrev:
Kan vi få lov at se resultatet?

Så skidt da:
Billede

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Det virker fint nok i titlen og hvor der er billeder, men i siderne og nederst tager den blå farve for meget fra overskriften. Langt væk fra er den blå nok mere dragende, men ikke når man kommer tættere på.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Det har du nok ret i, det med overskriften

Jeg havde helt Glemt at der var Jens Lyn på onsdag ... hum, den må jeg da næsten se

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]