Dato og tid er 2. jun 2020, 23:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 262 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus N
Nøhr skrev:
Kasper Hviid skrev:
Jeg hedder stadig Rehr i downloaden.

"Av, av, jeg har fået en slem omgang Rehr i downloaden"

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Link:
https://dl.dropbox.com/u/8240354/momento.zip

Det ser rigtig fedt ud - Hvis der er nogen der har mod på at smække en forside sammen, så er det bare at gå i krig!

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan godt prøve...

Måske er der så en som vil tage sig af farvelægningen??

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Brugeravatar

er der nogen der sender en stribe til mig så jeg kan afslutte/starte serien - :)

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Jeg har netop sendt et link til striben via forummets besked-system!

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Sorenmadsen skrev:
Jeg kan godt prøve...

Måske er der så en som vil tage sig af farvelægningen??

Mig! Her! Jeg sae det først!

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er en aftale... Den er færdig, men skal lige have scannet bæstet. Glæder mig til at se hvad du kan trylle frem:-)

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Brugeravatar

-klar - stribe sendt til Kasper - tak for kampen og god sommer til alle

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Det var skæg - nå hele baduljen er samlet, skal jeg nok lave et ex. til issuu.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Her er så issuu versionen, kan nu læses af alle!
http://issuu.com/thnoehr/docs/momentoja ... doublePage
hep hep.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Billede

Omsider er værket 'udgivet'! Jeg havde aldrig turde tro at projektet ville komme så langt.

Tråden her startede således:

Kasper Hviid skrev:
Et trick hvis man vil tjekke om man befinder sig i virkeligheden eller i en drøm, skulle være at læse en tekst, og derefter læse den igen: Hvis det er en drøm, skulle teksten have ændret sig. jeg forstiller mig det skyldes at at ens hukommelse er slået ud af kurs når man drømmer. Ligesom da jeg læste en tegneserie hvor jeg grundet hash ikke kunne huske hvad der var sket i den forrige ramme. I samme kategori: Filmen momento fortæller en historie hvor hovedpersonen (og seeren) ikke har nogen hukommelse af hvad der hændte tidligere, da filmen begynder ved slutningen og arbejder sig tilbage mod begyndelsen.

Vi genfinder samme fragmenterede univers i den oversete horror-serie My Little Pony lommeserien 1 (Serieforlaget 1983):

Billede

Det kunne være interessant at skabe en tegneserie hvor tegneren reelt er uvidende om hvad han tidligere har tegnet, men hvor han gør sit ypperste for at skabe en sammenhængende historie.

Metoden skulle være, at der er flere tegnere: Hver tegner laver kun en enkelt ramme, med udgangspunkt i den ramme som den forrige tegner lavede. (de må selvfølgelig ikke smugkigge på de andre forudgående rammer)

Nogen der er med på spøgen?

Projektet blev døbt Momento efter filmen af samme navn, men filmen hed faktisk Mememto hvorfor projektet blev omdøbt til dette, men der opstod enighed om at Momento alligevel var bedre. Da projektet var tilendebragt havde den dermed sin oprindelige (forkerte) titel. Forummet havde derimod skiftet navn fra seriejournalen.dk til dansketegneserieskabere.dk

Jeg tror en del værker blot er en en svag afglans af skaberens oprindelige vision. Et stjerneeksempel er Watchmen, der er en glimrende whodunnit-superhelte-ting, men hvor man ret tydeligt kan fornemme noget episk og lueforgyldt patos, der ikke helt kan komme ud på siderne. Momento blev ikke helt det ekstreme mindfuck som det var i min oprindelige vision -- men den kom dølme tæt på! Historien tog hurtigt sin egen form ud fra de forskellige tegneres visioner baseret på en tolkning af den forrige stribes vision.

Comic jams har det med at udvikle sig til noget kaotiske tegneserier. Så selv om kaos i Momento er tilsigtet vil den uværgeligt komme til at ligne disse. Jeg fortrød et tidspunkt ret så meget at jeg havde sat projektet i værk. Jeg syntes ikke projektet var godt nok til at retfærdiggøre de mange arbejdstimer som de hammergode serietegnere lagde i det. Det er nok til dels derfor at jeg ikke slog i bordet da projektet gik i stå midtvejs. Heldigvis samlede Nøhr bolden op!

Jeg havde en bagtanke, da jeg forslog Momento Prequel. Jeg håbede at prequellen kunne tilføre historien en lidt mere nedtonet begyndelse, der kunne danne kontrast til al sci-fi hurlumhejet senere. Lidt på samme måde som 'From Dusk to Dawn' skifter fra thriller til vampyr-splatter. Jeg syntes faktisk min skumle plan lykkedes. Starten er forholdsvis normal ... måske kan man ikke helt se sammenhænget, men man holder alligevel fast informationerne. Det kan jo være forståelsen kommer senere. Og dernæst eksploderer historien. Grafitti bliver levende og hovedperson transformeres til en engel, hvorefter vi pludselige befinder os i et fantasy-landskab og det bliver seriøst svært ved at holde styr på persongalleriet, derpå introduceres hyperbumleren, som pludselig er oppe imod en steampunkinspireret mech-fugl. Dét er sgisme tegneseriens DNA!

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Nøhr skrev:
Her er så issuu versionen, kan nu læses af alle!
http://issuu.com/thnoehr/docs/momentoja ... doublePage
hep hep.

Hmm... Mangler der ikke et navn i indledningen?

Administrator
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kasper Hviid skrev:
Projektet blev døbt Momento efter filmen af samme navn, men filmen hed faktisk Mememto hvorfor projektet blev omdøbt til dette

Nåja - teknisk set HEDDER filmen altså Memento...hæ...

Nå - spøg til side - det blev da et om jeg så må sige næsten mindblowing værk til sidst...vudden varet - blev prequellen lavet forfra eller bagfra?

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Hinnerup. DK
Fedt projekt Kasper, og givetvis aldeles uforståeligt for den udenforstående. Men et supergodt, kreativt samlingspunkt! Mere af det.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Peder Riis skrev:
Hmm... Mangler der ikke et navn i indledningen?

For pokker da også... beklager.

http://issuu.com/thnoehr/docs/momentoja ... =%23222222

Her en forfrisket version

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 262 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]