Dato og tid er 3. jun 2020, 20:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Åårhus
Ja, nogen bør tage hul på emnet. Specielt i denne tid. Der er jo ikke lang tid til, at vi skal ligge og slange os på stranden - posere og gøre os lækre på feriefotos. Panikken spreder sig.Tid til Bikini Boot Camp for tegneserietegnere.

Og der er vist noget om snakken. For eksempel skulle man tro, det var muligt, at der kunne sidde 3 tegneserietegnere på langsiden af Ida Holsts kæmpetegning. Jeg har været der, og lille mig var nødt til at indse, at der ikke var plads til en Vobo, en Pasgaard og lille mig på langsiden på én gang. Og. Så har jeg lige været nede og fodre rørhønen med min datter på 6. Hun gik og kiggede på fars skygge og sagde så lige pludselig: "Far, der er vist gået en hulemand i din skygge".

Så! Der må gøres noget, der er gået lidt rigelig 3D effekt i tegneseriebranchen. Ligger den på Danske Tegneserieskaberes bord? Måske skal Jan Kjær komme med et sundhedsudspil? Eller kan vi inspirere hinanden med daglige øvelser/tips/kostråd mm.. Jeg har for eksempel lige givet mine børn en lufttur som superhelte med Ka-Pow og BOM og hele pakken. Det gav sved på panden. Så er den givet videre. Andre bud?

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Ja, undskyld. Mine brede skuldre skaber af og til problemer for små tegnere..... :P

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Aaah, smalskuldret kan man vist ikke kalde den tidligere juniormester i græsk romersk brydning. Den må du over på Nummer9 med.
Men, tilbage til sagen. Hvad er dit bedste kostråd her til Bikini Boot Camp for tegneserietegnere, Vobo?

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Juniormester i brydning? Er det en trussel? :D
Men bortset fra det, alkohol kun i weekenden, det har virket for mig. Ok, der har været en "lille fredag" i ny og næ, men alligevel. Der er forbavsende mange kalorier i. Ellers et par gode, lange gåture. Nu er der jo "Sculptures by the Sea" ved Tangkrogen, så det kunne være en god undskyldning for at komme ud, og bagefter en stor fadøl, hvis det er weekend.....

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Yeah! Don't mess with a ex-junior-champ. Som-ikke-engang-kan-huske-hvad-år-det-var-han-blev-champ :)

Og gode tips dér, Vobo. Konen og jeg har netop idag snakket om Sculptures by the Sea - som helt sikkert er et besøg værd. Jeg så også i morgen-tv, at man brænder helt utroligt mange kalorier, når man går i sand. Så en to-tre skulpturer og så den der nye testpakke fra carlsberg og så igen to-tre skulpturer og endnu en testpakke... Og med al den fedtforbrændende vandring i sand, så er der sikkert balance i kalorieregnskabet. God idé. Flere bud?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Et par simple råd, en længere vejledning gider jeg ikke.

1. Motion regelmæssigt, helst en sport/aktivitet/leg du synes om. Husk alt fysisk aktivitet tæller.
2. Altid kold vand i køleskabet, vælg dette i stedet for sukkerdrik: juice, saftevand, sodavand..
3. Ha' altid grøntsagssnacks eller andre energifattige snacks tilgængeligt. Fx gulerødder, tomater
4. Spis mange grøntsager til alle måltider.
5. Vælg altid groft (alle brød, pasta, ris osv.)
6. Stop snack-slik-sodavand allerede ved indkøb, er det først købt er det svært at lade være
7. Prøv med te, kaffe, koldt vand, gulerødder, tomater osv. hvis snacklysten melder sig. En gang imellem kan man ikke lade være, men pas så på at det ikke bliver hele pakker. Og er det tilfældet så køb pakkerne små.

Jeg er i øvrigt Cand.Scient. i Human Ernæring og Seniorforsker.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Peterpep skrev:
Yeah! Don't mess with a ex-junior-champ. Som-ikke-engang-kan-huske-hvad-år-det-var-han-blev-champ :)

Og gode tips dér, Vobo. Konen og jeg har netop idag snakket om Sculptures by the Sea - som helt sikkert er et besøg værd. Jeg så også i morgen-tv, at man brænder helt utroligt mange kalorier, når man går i sand. Så en to-tre skulpturer og så den der nye testpakke fra carlsberg og så igen to-tre skulpturer og endnu en testpakke... Og med al den fedtforbrændende vandring i sand, så er der sikkert balance i kalorieregnskabet. God idé. Flere bud?

Tag en bus ud til Moesgaard og gå så ind til byen igen på stranden. Det må være den smukkeste tur i Danmark, og så ser du samtidig "kunsten".

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Så blev det seriøst - med seniorforsker, superliga råd. Det lyder klogt, Anteus. Det vil jeg tage til efterretning, og vil prøve fremover at omtale mine grønsager som snacks. Tak for tipsene - så er vi klar til endnu en badesæson.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Peterpep skrev:
Så blev det seriøst - med seniorforsker, superliga råd. Det lyder klogt, Anteus. Det vil jeg tage til efterretning, og vil prøve fremover at omtale mine grønsager som snacks. Tak for tipsene - så er vi klar til endnu en badesæson.

Antows tjener dog penge ved at arbejde for en tyggegummifabrik og jeg så ham spise softice i Gudhjem sidste år, så lyt ikke til ham! :mrgreen: Vand er det rene gift!

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Frank Madsen skrev:
Peterpep skrev:

Antows tjener dog penge ved at arbejde for en tyggegummifabrik og jeg så ham spise softice i Gudhjem sidste år, så lyt ikke til ham! :mrgreen: Vand er det rene gift!

Ja, vand er meget farligt, hvis du drikker for meget så forstyrrer du elektrolytbalancen i cellerne og kan i sidste ende dø af det.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Nå! Så Anteus er alligevel ikke seniorforsker. Jeg ku' ellers godt lide billedet med en seniorforsker i humanernæring, der læste Prins Valiant i pauserne. Men, hvis det er sårn vi spiller, så råder der vel også tvivl om mit juniormesterskab i græsk romersk brydning. Det kan vi ikke ha' - derfor har jeg taget beviser med...
Vedhæftet fil:
Medalje1.jpg
Medalje1.jpg [ 103.74 KiB | Vist 3192 gange ]

Vedhæftet fil:
Medalje 2.jpg
Medalje 2.jpg [ 93.64 KiB | Vist 3192 gange ]

Jep! Og som I kan se, så var jeg i 100kg's klassen i '93, og hvis man så fremregner til 2011. You do the math - så kan man godt forstå, hvorfor min datter mener, at der er gået en hulemand i min skygge.
Men tilbage til sagen. Hvordan får vi gjort hele standen af danske tegneserietegnere klar til den nye badesæson? Man kunne f.eks. lade sig inspirere af Jim Woodring her. Han har fundet på én smart måde at brænde kalorier, træne biceps og tegne på en og samme tid...

http://youtu.be/LEbf0tN_f1w

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Hvordan får man youtube- skærmen frem i tekstfeltet?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Peterpep skrev:
Nå! Så Anteus er alligevel ikke seniorforsker. Jeg ku' ellers godt lide billedet med en seniorforsker i humanernæring, der læste Prins Valiant i pauserne

Jo, jeg ER både cand.scient i human ernæring og senior forsker.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

:shock: Er der en tredjepart, der kan hjælpe med at afklare Anteus' virkelige identitet?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Peterpep skrev:
:shock: Er der en tredjepart, der kan hjælpe med at afklare Anteus' virkelige identitet?

Uddannelsen taget på KVL, nu Københavns Universitet.
Og min titel er senior forsker, dvs. Senior Research Scientist. Vores titler er engelske.

Hvis det betyder meget for dig så skal jeg gerne bevise det.

Jeg har endvidere givet nogle foredrag for Slagelse Kvindehåndbold, de år hvor de vandt Champions League omkring ernæring i forbindelse med fysisk aktivitet samt om mikronæringsstoffer. Mit firma med var med til at tage jævnlige blodprøver som blev sendt til tyskland hvor man målte bl.a. deres mikronæringsstof niveau og supplerede op med kosttilskud, hvis de havde lav status af mikronæringsstoffer.

Jeg har også været tilknyttet det olympiske atletik team.

Senest rettet af Antaeus 4. jun 2011, 15:23, rettet i alt 4 gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]