Dato og tid er 20. aug 2019, 13:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
dernice skrev:
Gucca har den pt. til en ret god pris 310 kr!

https://www.gucca.dk/roedskaeg-1-tegneserie-p434432

Den har i lang tid kostet deromkring på Gucca og Imusic.
Gucca og Imusic plejer at have nogenlunde samme priser, man fri forsendelse opnås hurtigere på Gucca end Imusic.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Ja, jeg er stadig rigtig ærgerlig over de spildte muligheder og de blanke sider, men det bliver i alle fald mere spiseligt til 300,- så tak for den oplysning.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

En (sidste) opfølgning på tråden fra min side.

Jeg har netop gennemlæst både Rødskæg og den seneste Bernard Prince (70-73) og her er en hurtig 'fysisk' sammenligning af de to albums:

Rødskæg:

Flot cover
Indeholder i alt 2 (album) historier
Trykt på blankt papir
Intet ekstramateriale, forord eller originale forsideprints - dog to sort/hvide sider med close-up af Rødskæg
128 sider
Vejl. udsalgspris kr. 398,-

Bernard Prince:

Flot cover
Indeholder i alt 2 korte og 3 album historier
Trykt på blankt papir (dog af en (bedre) mere mat og tykkere kvalitet end i Rødskæg, så vidt jeg kan se/føle - men jeg er ingen ekspert på området)
Indeholder forord, lidt ekstra materiale i form af et forsidegalleri samt de originale forsideprints til de tre albumhistorier
168 sider
Vejl. udsalgspris kr. 349,-

Jeg er helt med på, at BP vil være trykt i et noget/meget større oplag end Rødskæg, men der er efter min opfattelse alligevel en alt for stor diskrepans mellem pris og kvalitet i den sidstnævnte. Selv i den seneste integrale med Bob Morane fra Zoom, som også blev prissat til 398,- var der 3 albumhistorier og originalforsider.

Omvendt viser Splint og Co og (i mindre grad) Bernard Prince udgivelserne, at Zoom jo godt kan gøre det (næsten) lige så godt med integralerne, som Cobolt, (Yoko Tsuno, Linda og Valentin, Natacha, Franka, Blueberry?), generelt gør det - i min(!) optik.

Så uanset at Zoom har valgt en anden og umiddelbart billigere tilgang med nogle af deres integraler, (Red Kelly, Bob Morane, Rødskæg), så kan det altså også blive for skrabet - ikke mindst til prisen. Håber at Michael og co. gør det bedre næste gang.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Maxus, Zoom siger de bruger samme papir i nærmest alle deres udgivelser. Jeg synes dog også det virker som om der er forskel på papiret i de to udgivelser og også andre, så nu har jeg spurgt Zoom om de to.

Og ja Bob Morane og Rødskæg er dyre i forhold til det man får, men jeg er stadig glad for de kommer fremfor de ikke kom. Jeg så dog gerne at det var i bedre kvalitet, men så ville de formentlig også være noget dyrere.

Det kunne blive en meget langt indlæg og tråd, hvis man virkelig skulle sammenligne kvalitet, men her kort om papir og farve.

Jeg synes ikke Zooms samlealbum kan hamle op med Cobolts i papirkvalitet (og muligvis farven) selv om det er mat papir i Splint & Co.

Der hvor det meget tydeligt træder frem i Splint & Co. vs fx Yoko Tsuno er billeder som forsiderne inde i Splint & Co. vs enkelt paneler blæst op i fuld sides format i Yoko Tsuno. Forsiderne i Splint & Co. inde i samlealbummene står svagt og lidt dårligt farvemæssigt, lidt som en kopi man selv har taget vs super gode fuldsides enkelt-paneler i flotte farver i Cobolts Yoko Tsuno.
Ud over papir kan det så også være noget med farven?

Selv om Zoom ikke bruger mat papir, men blankt, så ser siderne ganske godt ud i fx Bernard Prince og forsiderne inde i bogen står fx også noget mere klart og i bedre kvalitet end i Splint & Co.
I mange tilfælde havde jeg dog foretrukket lidt mere mat papir som vi ser i fx Yoko Tsuno.

Og priserne er steget en del hos Zoom på det seneste, men Cobolt tager fx også en del for fx Natacha samlealbum med kun to album. Ofte foretrækker jeg højest kvalitet til lidt dyrere penge, men fx ikke med Allan Falk som jeg synes er fint kommer ud billigere uden andet end tre siders ekstra materiale.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Jeg tror at konklusionen må være; Hvis man vil have en udgivelse fuldstændig efter ens egne præferencer, så må man selv udgive det. :wink:

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Gimli skrev:
Jeg tror at konklusionen må være; Hvis man vil have en udgivelse fuldstændig efter ens egne præferencer, så må man selv udgive det. :wink:

Mon ikke de fleste kan nøjes med lidt mindre end "fuldstændig efter ens egne præferencer"

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Jeg har lige læst Rødskæg og til min store glæde gik det op for mig at jeg aldrig har læst slutningen på den sidste historie. Jeg har sikkert manglet det pågældende nummer af Fart og Tempo ved sidste gennemlæsning (noget der siden er rettet op på) så sidste del af historien blev slugt med glubende appetit. Det er et par fremragende drengeeventyr af den gamle skole som får mig til at længes efter at være barn igen. Zoom skriver iøvrigt, på deres facebookside at salget går bedre end forventet så jeg krydser fingre for mange flere rejser til barndommens land.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

maxus skrev:

Rødskæg:

Flot cover
Indeholder i alt 2 (album) historier
Trykt på blankt papir
Intet ekstramateriale, forord eller originale forsideprints - dog to sort/hvide sider med close-up af Rødskæg
128 sider
Vejl. udsalgspris kr. 398,-

De næste Rødskæg albums kommer også til at indeholde 3 historier, og bliver på ca 144 sider. De to første historier i samlebind 1 var som sagt uforkortede ift. de oprindelige albums/F&T hæfter...

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Flash skrev:
Jeg har lige læst Rødskæg og til min store glæde gik det op for mig at jeg aldrig har læst slutningen på den sidste historie. Jeg har sikkert manglet det pågældende nummer af Fart og Tempo ved sidste gennemlæsning (noget der siden er rettet op på) så sidste del af historien blev slugt med glubende appetit. Det er et par fremragende drengeeventyr af den gamle skole som får mig til at længes efter at være barn igen. Zoom skriver iøvrigt, på deres facebookside at salget går bedre end forventet så jeg krydser fingre for mange flere rejser til barndommens land.

Ja, og havde man kun det oprindelig albums: https://comicwiki.dk/wiki/Havenes_skr%C3%A6k så manglede man også slutningen på første historie.

Men dejligt at Rødskæg endelig kommer på dansk igen!

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Jeg har læst Rødskæg 1 i Superserien for en del år siden. Nu fik jeg så læst samlealbummet og fik også lige sammenlignet farvelægningen og papiret. I Superserien får vi mat papir og en meget farverig farvelægning, mens vi får blankt papir og en lidt mindre farverig farvelægning i samlealbummet, men dog stadig flere farvevariationer end vi vant til i mange nyere album. Begge er ganske fine udgaver.

Personlig er jeg ret glad for en forholdsvis rig farvelægning på mat papir, som vi fx ser i Yoko Tsuno. Med hensyn til Rødskæg så foretrækker jeg også mat papir og og rent farvemæssigt en mellemting mellem de to danske versioner, forstået sådan at farvelægningen ikke altid er helt optimal i Superserieudgaven. I min udgave er mange jakker fx pink, men lidt google søgning tyder på at de måske er røde og mit album bare har fadet i farven og blevet pink. Samlealbumsudgaven burde have været på mat papir og måske en lille smule mere farverig. Men det er ganske fint at have begge udgaver og se den store forskel i farvelægningen.

Den første historie er rent fortællingsmæssigt bestemt ikke tung, som Berti mener, men derimod frisk og med en masse eventyr og ramasjang. Sidstnævnte melder Berti også om. Jeg genkender også lidt at Charliers opfindsomhed og fortællecharme som vi er så forvente med fra Blueberry og tegningerne er gode og nogle som går direkte ind i et klassiker-hjerte som mit, især de flotte skibe udgør lækre tegninger. Jeg er super godt underholdt og vi får i samlealbummet 15 sider mere til slutningen samt nogle paneler som var udeladt.

Den anden historie er god, men fortællingsmæssigt og spændingsmæssigt ikke på højde med den første historie. Eric, Rødskægs søn, som nu er vores hovedperson bliver måske også lige en tak for god og hjælpsom.

Det er ærgerligt at vi ikke får ekstramateriale og mat papir og prisen er lidt dyr, men det er god klassisk ramasjang, der er underholdende og med gode tegninger. Det første samlealbum får en 5'er på 6-karakter-skalen af undertegnede.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Min Superserie album med Rødskæg er også skrækkelig farvelagt med lyserøde jakker osv. Så jeg tror at de alle er trykt med farvelægning.

Mat papir kan være mange ting, og det papir der er brugt i Superserien albummet er ret grov, og udstråler ikke kvalitetet. i så fald vil jeg foretrække det semi-blanke som Zoom har brugt.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Ja, det er lidt sjovt med farverne i Rødskæg udgaverne. Jeg kan ligeledes bekræfte de lyserøde jakker og meget mere farverige skibe i superserieudgaven - de er lidt vel ensfarvede i zoomudgaven, synes jeg, men ok.

Jeg sammenlignede også med den første franske integrale og der er farverne faktisk identiske (eller ret tæt på) superserieudgaven - så der er formentlig ændret i farverne i den nye franske integrale og dermed også zoomudgaven. Men det kunne være interessant at vide, hvad som var/er den 'originale' albumfarvelægning? (Dette er jo oplagt ekstramateriale / forords-information :mrgreen: )

Er der evt. nogen som har adgang til den nye integrale-version på fransk og som kan be-eller afkræfte at farverne svarer til Zooms?

Der kører vist også en anden lidt tilsvarende tråd omkring 'originale' farver og tryk andetsteds på siden, som bl.a. Carsten har bidraget til.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Man kan gennemse den nye udgave her:

https://www.dargaud.com/bd/Barbe-Rouge/Barbe-Rouge-Integrales/Barbe-Rouge-Integrales-tome-1-Le-Demon-des-Caraibes

Ikke alene kan man her se alt ekstramaterialet, som vi ikke fik med, men også se, at farvelægningen er identisk med den danske udgave.

- Edgar Allan Poe

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Tak Erling! Men øv - alt det gode ekstramateriale vi går glip af :roll:

Håber virkelig, at zoom overvejer at inkludere noget af det i et evt. kommende bind 2, men jeg tvivler desværre...

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

maxus skrev:
Tak Erling! Men øv - alt det gode ekstramateriale vi går glip af :roll:

Håber virkelig, at zoom overvejer at inkludere noget af det i et evt. kommende bind 2, men jeg tvivler desværre...

Du kan godt glemme alt om ekstramateriale fra Zoom. Og det er super ærgerligt.
Jeg har spurgt mange gange og svaret er altid nej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]