Janus skrev:
Jeg har et par forslag til forbedringer:
Mulighed for at bladre ved at trykke på venstre/højre side. Det er fint at trække for at bladre, men når man sidder med den i begge hænder, så er det irriterende at skulle slippe med den ene hånd, eller lave en klodset bevægelse med tommenfingeren for at bladre.
Jeg må indrømme at jeg ikke har noget problem med at vippe en tommel op på skærmen, hvis jeg bruger to hænder - både på iphone og iPad - men jeg har også store hænder. Men det er noteret...
Janus skrev:
Forbedre zoom funktionen. De fleste viewers har en forholdsvis smart zoom funktion, så den tilpasser siden til at passe i bredden, hvis du vender iPad'en, hvilket er RIGTIG godt til detaljerige sider.
Det ser ud til at virke fint for Ex Libris (muligvis grundet dens format), mens Brød matcher i højden. Zoomes der ind på en side huskes zoom funktionen IKKE, så man skal zoome på hver side.
Det er helt bevidst at siderne altid er tilpasset skærmens størrelse når du kommer til den - det er sådan man læser tegneserier - man starter lige med et overblik. I nogen tilfælde var det smartere uden - fx netop Goben der er en stribe i ét dæk. Men sådan er det jo når man laver noget enkelt. Der er altid nogen tilfælde hvor det ikke er optimalt. Desuden er det meget op til den enkelte tegner at sørge for at optimere sine striber bedst muligt til formatet...det kan jo være svært når man publicere ting der ikke er lavet til en skærm...
Iøvrigt mener jeg ikke at man sidder og vender skærmen undervejs - en serie er lavet til at blive læst på den ene eller anden led - og så holder man sig vel til det? Fx er Nøhrs små serier optimeret til at blive læst i højformat på en iPhone uden at der skal zoomes...det fungere jo fint syntes jeg...
Janus skrev:
Måske genoverveje hvordan man får fat i "tilbage til start" menuen, måske bare touch i stedet for at holde fingeren nede. Jeg har prøvet en del comic readers, og det er den eneste hvor jeg har måtte lukket programmet 3 gange, og derefter læse manualen, for at finde ud af hvordan man kom ud af en tegneserie igen uden at bladre igennem den hele

Ja - den har vi haft megen sjov med - absolut en overvejelse der skal med

Janus skrev:
Måske en form for preview funktion, så man kan se hvad der egentlig er tale om. Nogen nævnte "The Gobe" skulle være god, men jeg er bare ikke solgt med et cover som ikke siger ret meget, og ingen preview af sider indeni

Det er op til den enkelte tegner at sørge for at der bliver lagt en gratis smagsprøve op...så det er mig der er en drønnert at jeg ikke har fået lavet det på Goben...nu skal det til mit forsvar siges at Goben var en af testserierne - så den har været udsat for lidt af hvert i testfasen - både at være gratis og til salg. Og jeg opdagede ikke at vi var gået live med betalingsudgaven - den skulle egentligt have været gratis - men en af dagene får jeg lagt nogen flere Goberier op - der bliver gratis

Janus skrev:
Men generelt ser det godt ud, brugbar til at læse med, i modsætning til for eksempel Dark Horse's reader, som jeg køber serier i, i HÅB om at de engang gør den brugbar, da deres zoomfunktion gør det temmelig irriterende at læse

.
Presset af et lille budget har vi forsøgt at gøre det så enkelt som muligt - men samtidigt nemt og let at bruge. Så ordet "Brugbar" er lige det vi sigtede efter