Dato og tid er 19. maj 2013, 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Administrator
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Har du noget du godt kunne tænke dig at få med i appen til næste gang vi laver en opdatering - så post det i den her tråd!
Vi har naturligvis gjort ALT hvad vi kunne for at få det hele rigtigt i første omgang - men der KAN jo have indsneget sig fejl & rangler. Eller der kan være features der kunne være gode at have med - meget er naturligvis muligt - men på et begrænset budget er det jo ikke ALT der kan lade sig gøre. Men derfor kan vi jo godt generere en ønskeliste...

Vi har selv et par stykker:

Sletning af downloadede tegneserier.
Det kan virke underligt, at dette ikke allerede er lavet - men vi har prioriteret at få noget IND i folks samlinger i første omgang. Så kan vi altid bekymre os om at få det smidt ud senere. Det skal nok komme.

Direkte link til www-adresser i kolofonen.
Lidt træls at man skal huske og genindskrive links..

Link mellem gratis smagsprøver og den serie prøven er fra.
Aner ikke hvor indviklet det er - men det kunne nu være meget godt...

Thumbnails af alle sider/hurtig-bladrefunktion.
Det går jo uden - men klart sejere...

Rette "Subgenres" til "Subgenrer" i menuen.
(Tak til Frank Madsen)

Boardadmin, medlem af Danske Tegneserieskabere

Tags: Aarhus, tegner, illustrator, tegneserier, tegneworkshops, speeddrawing

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Florida
Den kan ikke kobes i itunes i USA butikken, kan i arrangere det sa den kan kobes her?

Administrator
Administrator
Brugeravatar

Næppe - da det er dansk indhold tror jeg ikke de vil have den i den amerikanske butik...men kan du ikke skifte til den danske butik? Ved at trykke på flaget i nederste højre hjørne i iTunes Store?

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Florida
Problemet med at skifte land i butikken sa begraenser man bade udvalget (USA itunes, Netflix, osvs, har laaaaaangt mere at udbyde end DK) samt det begraenser indholdet (bade Netflix og itunes har mange flere film, tv og musik).
:-(

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk
Dansk indhold kan sagtens være i US-store. Jeg har hentet bank-app og Rasmus Klump i den amerikanske butik.

Administrator
Administrator
Brugeravatar

Jammen det prøver jeg da at finde ud af så...men det KAN have noget at gøre med at vi sælger produkter inde fra appen - så kaldt in-app-purchase...det er muligt at det komplicere tingene...

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Jeg har et par forslag til forbedringer:

Mulighed for at bladre ved at trykke på venstre/højre side. Det er fint at trække for at bladre, men når man sidder med den i begge hænder, så er det irriterende at skulle slippe med den ene hånd, eller lave en klodset bevægelse med tommenfingeren for at bladre.

Forbedre zoom funktionen. De fleste viewers har en forholdsvis smart zoom funktion, så den tilpasser siden til at passe i bredden, hvis du vender iPad'en, hvilket er RIGTIG godt til detaljerige sider.
Det ser ud til at virke fint for Ex Libris (muligvis grundet dens format), mens Brød matcher i højden. Zoomes der ind på en side huskes zoom funktionen IKKE, så man skal zoome på hver side.

Måske genoverveje hvordan man får fat i "tilbage til start" menuen, måske bare touch i stedet for at holde fingeren nede. Jeg har prøvet en del comic readers, og det er den eneste hvor jeg har måtte lukket programmet 3 gange, og derefter læse manualen, for at finde ud af hvordan man kom ud af en tegneserie igen uden at bladre igennem den hele :)

Måske en form for preview funktion, så man kan se hvad der egentlig er tale om. Nogen nævnte "The Gobe" skulle være god, men jeg er bare ikke solgt med et cover som ikke siger ret meget, og ingen preview af sider indeni :)

Men generelt ser det godt ud, brugbar til at læse med, i modsætning til for eksempel Dark Horse's reader, som jeg køber serier i, i HÅB om at de engang gør den brugbar, da deres zoomfunktion gør det temmelig irriterende at læse :).

Administrator
Administrator
Brugeravatar

Janus skrev:
Jeg har et par forslag til forbedringer:

Mulighed for at bladre ved at trykke på venstre/højre side. Det er fint at trække for at bladre, men når man sidder med den i begge hænder, så er det irriterende at skulle slippe med den ene hånd, eller lave en klodset bevægelse med tommenfingeren for at bladre.

Jeg må indrømme at jeg ikke har noget problem med at vippe en tommel op på skærmen, hvis jeg bruger to hænder - både på iphone og iPad - men jeg har også store hænder. Men det er noteret...

Janus skrev:
Forbedre zoom funktionen. De fleste viewers har en forholdsvis smart zoom funktion, så den tilpasser siden til at passe i bredden, hvis du vender iPad'en, hvilket er RIGTIG godt til detaljerige sider.
Det ser ud til at virke fint for Ex Libris (muligvis grundet dens format), mens Brød matcher i højden. Zoomes der ind på en side huskes zoom funktionen IKKE, så man skal zoome på hver side.

Det er helt bevidst at siderne altid er tilpasset skærmens størrelse når du kommer til den - det er sådan man læser tegneserier - man starter lige med et overblik. I nogen tilfælde var det smartere uden - fx netop Goben der er en stribe i ét dæk. Men sådan er det jo når man laver noget enkelt. Der er altid nogen tilfælde hvor det ikke er optimalt. Desuden er det meget op til den enkelte tegner at sørge for at optimere sine striber bedst muligt til formatet...det kan jo være svært når man publicere ting der ikke er lavet til en skærm...
Iøvrigt mener jeg ikke at man sidder og vender skærmen undervejs - en serie er lavet til at blive læst på den ene eller anden led - og så holder man sig vel til det? Fx er Nøhrs små serier optimeret til at blive læst i højformat på en iPhone uden at der skal zoomes...det fungere jo fint syntes jeg...

Janus skrev:
Måske genoverveje hvordan man får fat i "tilbage til start" menuen, måske bare touch i stedet for at holde fingeren nede. Jeg har prøvet en del comic readers, og det er den eneste hvor jeg har måtte lukket programmet 3 gange, og derefter læse manualen, for at finde ud af hvordan man kom ud af en tegneserie igen uden at bladre igennem den hele :)

Ja - den har vi haft megen sjov med - absolut en overvejelse der skal med ;)

Janus skrev:
Måske en form for preview funktion, så man kan se hvad der egentlig er tale om. Nogen nævnte "The Gobe" skulle være god, men jeg er bare ikke solgt med et cover som ikke siger ret meget, og ingen preview af sider indeni :)

Det er op til den enkelte tegner at sørge for at der bliver lagt en gratis smagsprøve op...så det er mig der er en drønnert at jeg ikke har fået lavet det på Goben...nu skal det til mit forsvar siges at Goben var en af testserierne - så den har været udsat for lidt af hvert i testfasen - både at være gratis og til salg. Og jeg opdagede ikke at vi var gået live med betalingsudgaven - den skulle egentligt have været gratis - men en af dagene får jeg lagt nogen flere Goberier op - der bliver gratis ;)

Janus skrev:
Men generelt ser det godt ud, brugbar til at læse med, i modsætning til for eksempel Dark Horse's reader, som jeg køber serier i, i HÅB om at de engang gør den brugbar, da deres zoomfunktion gør det temmelig irriterende at læse :).

Presset af et lille budget har vi forsøgt at gøre det så enkelt som muligt - men samtidigt nemt og let at bruge. Så ordet "Brugbar" er lige det vi sigtede efter ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]