Dato og tid er 25. nov 2020, 06:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Fart & Tempo
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Ja. Jeg er meget glad. Forleden stoppede posten og svedig kom ham til døren, hele to gange og han svedte fordi han havde meget at slæbe på. To store kasser fyldt til randen med...

Fart & Tempo i hundredevis. Hvadbehager?

Det vilde er, at jeg har fået dem gratis. Simpelthen. Og jeg er meget taknemmelig.

Vedkommende har fundet dem frem, pakket dem, slæbt dem til et forsendelsessted, betalt for det hele og sendt dem til mig.

Jeg har dem stående urørte, for jeg har haft ungerne. Men de skal sorteres, kigges igennem, læses, nusses for.

Er det ikke vildt? Jeg er meget glad.

Vedhæftet fil:
119959769_10158985526453255_9122522330029239359_n.jpg
119959769_10158985526453255_9122522330029239359_n.jpg [ 78.86 KiB | Vist 545 gange ]

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Tillykke. Det er ikke hver dag "skatten" kommer af sig selv til døren - helt uden at have været på jagt efter den.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Der kom en tidlig julegave.
Jeg har dem alle, men har endnu kun nået at læse første årgang, men bladret en del og kigget på Comicwikis side over indhold. Der er mange spændende ting og også en del jeg ikke kender.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
TILLYKKE gamle jas! Glæd dig! Det er skønner at ordne, bladre, kigge, læse, sortere... nyd det!

mvh.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Var også heldig at få en del gratis engang. Plus jeg startede ud i 1982, da de kostede en krone stykket brugt.

Problemet med F&T (hvis det overhovedet er et problem) er, at det er alt eller intet. Fortsatte historier.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Jeg har det fint med huller hist og her. Det går nok. Meddigtning er jeg god til.

Fart & Tempo er jo et sublimt værk. Det er dælme rart at nappe et enkelt hæfte, bladre det godt igennem, lige få en sjov fortælling dér, lidt spænding dér, noget skyderi i en saloon dér og intriger til sidst. Lidt lige som livet.

Det store overblik er der ikke endnu. Den halve glæde er jo også at sortere, lave bunker og den slags.

Og sådan fra hoften - Hvordan ser det ud herinde med F & T? Har I huller? Dubletter?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Jeg har alle F & T.
Jeg har også lidt dubletter.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
Jeg har alle samlet fra started. Min far gav mig nummer 1, da jeg kom hjem fra skole , han købt det som en overraskelse. Han mentor, de the bar lids Skipper Skræk - agtigt, det var han vokset op med. Han hold for øvrigt meget af Blueberry. Der gik lidt vandskade i 1. årgang, dér med Bodi, men det er blevet indkøbt i fin stand. Nummer 1 på qxl for 100,- kr. Jeg har lidt dubletter bl. a af nr.1, som jo er LÆST og flyttet rundt på samt vandskadet. Jeg kan dog ikke skille mig af med den :D

mvh.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
Jeg har dem komplet - og mange dubletter fra 1970 og frem, kun få fra før. Ku måske fylde nogen huller for dig.

www.willy-centret.dk

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Geografisk sted: Haslev
Hvor heldig kan mand være? Tillykke Berti og god læsning.

Jeg havde også en hel del dubletter, men de var ikke alle i særlig fin stand. De havnede hos Googa for en del år siden.

Tænk hvis man i vore dage hver uge kunne gå at glæde sig til torsdag, hvor man så kunne smutte forbi sin bladpusher for at hente et lignende blad........

Og kunne sidde og bladre i det fredag efter skoletid, mens man sirligt skrev ugens hitparade ned samtidigt med at Jørgen de Mylius delte ud af sine guldkorn.....

Og musikkens topnavne er Procol Harum, Beatles, Rolling Stones, CCR, Monkeys, Kinks, Slade og Sweet med mange flere....

Og man kunne gå til pigtrådsbal i det lokale forsamlingshus....

Og man kunne købe noget så uciviliseret som en Kæmpe Eskimo.....

Og Brugsens lakridsflyvere samt Hvid mands Død (det må de nok ikke hedde i dag!) i noget så sofistikeret som en bladkiosk.....

Og man kunne glæde sig til lørdagens ene tipskamp, hvor der ikke var plastret reklamer ud over spilledragten (hvilket også var unødvendigt, da trøjen lynhurtigt var så mudret, at intet kunne ses)...

Og håndboldrækkerne bestod af navne som HG, Efterslægten, Bolbro, MK31 og Schneekloth.....

Og fredag bød på underholdning som De Uheldige Helte og Monty Pythons Flyvende Cirkus....

Mens lørdag eftermiddag bød på Laredo, Flintstones eller Thunderbirds......

Og man kunne tage en lille tur med toget, hvor man kunne se rigtige levende mennesker læse i aviser til 2,25 stykket, uden at skulle lytte til ligegyldig mobilsnak.....

Og minsandten om ikke hver eneste lille hyggelige landsby havde sin egen Brugs, købmand, mejeri, iskiosk, bager, slagter, smedie, skole, station og fodboldklub......

Jeg skal skynde mig at undskylde over for alle dem, der ikke mener, man skal hænge sig i fortiden, men i stedet ræse videre frem. Men fortiden har lagt grunden til nutiden, så uden fortiden ingen nutid og dermed heller ingen fremtid.

De bedste hilsner
SPVK

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

SPVK, der er sket meget siden på godt og ondt.

Det ville være fantastisk og kunne gå ned og købe et blad som F&T, hver uge og høre Mylius og Schumacher.
Jeg tager gerne den Kæmpe Eskimo og en Københavnerstang engang imellem samt både lakridsflyvere og lakridspiber (tænk at piberne lever endnu).
Og i dag nyder jeg Disney+ (man skal lige vende sig til at de skriver "indholder tobakscener eller et eller andet i den stil)

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

SPVK skrev:

Jeg havde også en hel del dubletter, men de var ikke alle i særlig fin stand. De havnede hos Googa for en del år siden.

De bedste hilsner
SPVK

Åh, det var dig, det havde jeg glemt. De bedste var nu gode nok, og min komplette F&T er gennemgående Fine. Tak for dem! :D

Og så var det ellers et godt nostalgitrip, du beskrev i dit indlæg, som jeg kan tilslutte mig.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Geografisk sted: Haslev
GoogaMooga skrev:
SPVK skrev:

De bedste hilsner
SPVK

Åh, det var dig, det havde jeg glemt. De bedste var nu gode nok, og min komplette F&T er gennemgående Fine. Tak for dem! :D

Og så var det ellers et godt nostalgitrip, du beskrev i dit indlæg, som jeg kan tilslutte mig.

Velbekomme Googa.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Åh ha, SPVK. Det var en dejlig lille tur tilbage. Jeg elsker også det, der var.

Lad os bevare fortiden. Bringe den til live igen, faktisk. Jeg er frisk.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Stort tillykke Berti - og dejligt, at det hele ikke altid skal gå op i: "køber betaler fragt" og den slags

Købte selv en komplet samling i god stand for en del år siden for 1000 kr. Det er dog fortsat et af flere 'sommerprojekter', som jeg glæder mig til at kaste mig over :D

Hyg dig :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]