Dato og tid er 25. nov 2020, 06:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Man siger ofte, at John Cullen Murphy ikke var nær så god som Hal Foster på "Val". Men han havde den nye teknik imod sig, som nedenstående med tydelighed viser. Der gik mange fine detaljer tabt i reproduktionen.

Billede

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Brøndby
Mennnnn..... han er nu ikke så god som Hal Foster.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

The Elder skrev:
Mennnnn..... han er nu ikke så god som Hal Foster.

Man kan have sine favoritter, men Hal Foster er nu nok alligevel den bedste i den realistiske stil.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Sjove billeder, du har fundet frem Googa. Det er temmelig nedslående, så ringe reproduktionsarbejde, der har været tale om. Det store billede i sort/hvid er jo faktisk temmelig godt, hvor det så ser helt håbløst ud, når det skaleres ned og er i farver.

Så Murphy får lige en liiiidt højere stjerne. Det ændrer dog ikke ved, at han sløjede af og til sidst havde man nærmest svært ved at genkende bifigurerne i serien. Jeg fik købt de hvide album 41-50 på tilbud og har læst dem en enkelt gang, men kommer næppe til at gøre det igen. I en Fosterbiografi jeg har stående, står der, at han angiveligt selv skulle have fortrudt, at han ikke lod Kong Aguar dø og Valiant overtage tronen i Thule, som det jo på den tid var forudbestemt. Det havde da også på mange måder været smukt, hvis han havde fået lukket og slukket serien, men omvendt tjente han vel også penge på den de efterfølgende mange år, så det er jo let at sige senere.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

John Cullen Murphy er bedre på Big Ben Bolt. Men den var der ikke salg i, så CCP måtte stoppe efter et enkelt bind. Hvad Val angår, tager jeg nok de første ti år med JCM, hvor Foster står for manus.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
GoogaMooga skrev:
Hvad Val angår, tager jeg nok de første ti år med JCM, hvor Foster står for manus.

Præcis hvad jeg tænkte, men det er ikke pengene eller læsetiden værd. Jeg synes faktisk, Foster stort set holder dampen oppe i hele den periode, hvor han står for det hele selv. Men der går gentagelse og gentagelse i det de 10 år, hvor han udelukkende står for manus - og når tegningerne samtidig skærer i øjnene i sammenligning med mesteren selv, så er det sgu en trist omgang.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

redneck skrev:
GoogaMooga skrev:
Hvad Val angår, tager jeg nok de første ti år med JCM, hvor Foster står for manus.

Præcis hvad jeg tænkte, men det er ikke pengene eller læsetiden værd. Jeg synes faktisk, Foster stort set holder dampen oppe i hele den periode, hvor han står for det hele selv. Men der går gentagelse og gentagelse i det de 10 år, hvor han udelukkende står for manus - og når tegningerne samtidig skærer i øjnene i sammenligning med mesteren selv, så er det sgu en trist omgang.

Tænker bare, der er nogle tråde, der bliver samlet i de ti år. Men ellers er det nok lidt ligesom at hoppe fra Alex Raymond til John Prentice, dér har jeg indtil videre kun købt Raymond's run.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg købte og senere lånte og læste John Cullen Murphys udgaver i en del tid, men til sidst blev jeg træt af den. Den nye tegner har jeg ikke læst, kun lige set lidt tegninger fra og det er ret langt fra det oprindelige så det har ikke givet mig lyst til at læse Prins Valiant igen. Hal Fosters udgave var et mesterværk til omkring album 25 og herefter faldt kvaliteten (men stadig gode). Aleta så fx ret mærkelig ud i nogle tegninger (muligvis i nr. 31).

Nu nævner Googa også John Prentice som fortsatte efter Alex Raymond på Rip Kirby. Her er jeg ret vild med John Prentices Rip Kirby.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Antaeus skrev:
Jeg købte og senere lånte og læste John Cullen Murphys udgaver i en del tid, men til sidst blev jeg træt af den. Den nye tegner har jeg ikke læst, kun lige set lidt tegninger fra og det er ret langt fra det oprindelige så det har ikke givet mig lyst til at læse Prins Valiant igen. Hal Fosters udgave var et mesterværk til omkring album 25 og herefter faldt kvaliteten (men stadig gode). Aleta så fx ret mærkelig ud i nogle tegninger (muligvis i nr. 31).

Nu nævner Googa også John Prentice som fortsatte efter Alex Raymond på Rip Kirby. Her er jeg ret vild med John Prentices Rip Kirby.

Prentice var rigtig god i starten, men med gradvist mindre spalteplads kunne han ikke tegne så detaljeret senere hen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]