Dato og tid er 27. nov 2020, 08:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Jeg kom til at tænke på genrer. Jeg er jo mest til westerns og realistiske gys.

Jeg er ikke så meget til Fantasy, og, lader det til, heller ikke til humor. Jeg kan simpelthen ikke engagere mig og går hurtigt død i dem. Er jeg for gammel, mon? Er humor til et yngre segment, mon?

Jeg køber Tipsbladet hver fredag, og det er jo indsvøbt i Ekstrabladet. Her skimmer jeg alt, nyder Side 9-pigen og læser lidt sport, men striberne bagerst er jeg ligeglad med. Helt bagerst og øverst, dog, der kan jeg godt more mig. Morten Ingemann. Se fx disse to:

Vedhæftet fil:
118404550_10158914758183255_8246276653130250566_n.jpg
118404550_10158914758183255_8246276653130250566_n.jpg [ 51.13 KiB | Vist 549 gange ]

Vedhæftet fil:
118501931_10158914758218255_4757358819063731675_n.jpg
118501931_10158914758218255_4757358819063731675_n.jpg [ 32.57 KiB | Vist 549 gange ]

Og det er løjerligt, for Ingemann kan jeg godt lide. Ikke altid, nej da, men rigtig ofte.

Hvad med jer? Basserne, Zits, Lunch, you name it. Kan I lide det? Køber I det? Hvis ja, hvorfor? Hvis nej, hvorfor ikke?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Humorserier er bedst læst i små bidder, og man skal sjældent mere end bare at trække på smilebåndet. Middelalderserier, sandalserier, og lignende har jeg det svært med.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Sandalserier? Det kender jeg ikke, det begreb. Fortæl fortæl.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Berti Stravonsky skrev:
Sandalserier? Det kender jeg ikke, det begreb. Fortæl fortæl.

Alix og lignende.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Humor (striber) køber jeg meget sjældent i album. Med få undtagelser, egner de sig ikke til læsning i længere format. Men jeg er ved at opbygge; Egoland og Steen og Stoffer har jeg komplet. Egoland har en humor som appelerer stærkt til mig. Men jeg kan også godt grine af Ingemann - men kommer ikke til at købe noget af ham. Jeg skal vurderer at Humoren falder så godt i min smag, at jeg vil grine mere end første gang jeg læser det - og at det gennemgående niveau er tilstrækkeligt højt.

Men kommer humoren ind i en narrativ form, så køber jeg, selv hvis kvaliteten ikke er helt i top. Med undtagelse af Gamle gubber og Overmand er det dog begrænset, hvad jeg synes er interessant (pt. altså). Echo har jeg overvejet - men er bange for at humoren ikke rigtigt falder i min smag.

Ellers er der mange genre jeg værdsætter; western, krimier, spændingsfortællinger (jeg kalder dem ofte "eventyrer-fortællinger", når der er tale om Tintin-inspirerede serier, hvor en/flere kæmper mod noget farligt/uretfærdigt), fantasy, biografier, historiske tegneserier, socialrealisme og comming of age. Science fiction samt krigstegneserier er også ok - selv om kvaliteten skal lidt højere op, før jeg rigtigt nyder dem. I de senere år er jeg begyndt at købe lidt superhelte. Jeg har ikke læst dem endnu, men ser frem til det. Gysere er også ved at få et mere fast aftryk i samlingen. De 2 genre jeg vil søge at få lidt mere af (fra 2021) er; romancer og fortællinger med dyr (som opfører sig som dyr) i hovedrollen. Og hvis der er nogen som kan nævne en genre jeg har overset, så vil den blive afprøvet også.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Alt hvad der smager af gys og splatter gider jeg ikke, ellers er jeg ret altlæsende. Western genren har nu aldrig sagt mig noget måske lige med undtagelse af Lucky Luke. Jeg elsker syret humor. Sturmtruppen, f.eks eller Generalen for at nævne et par mere ubemærkede serier. F.Murr er et andet eksempel.
En serie jeg specielt er faldet for er Pondus, måske fordi jeg kan identificere mig en del med både Pondus og Palle men fra mine 22 år på en stor Dansk virksomhed er der mange ting i "Lunch" som jeg sagtens kan genkende og grine af.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Når vi taler tegneserier så falder en del serier under flere genrer, men her et bud.

Krimi og spænding
Tintin, Splint & Co., Blake & Mortimer, Natacha, Rip Kirby, Agent Corrigan, Bernard Prince, Bruno Brazil, Lefranc, Mickey Mouse af Paul Murry.

Humor
Der er ret meget humor jeg ikke synes er særlig sjove, men Steen & Stoffer er en af de eneste striber som virkelig er gode og så flere klassiske fransk/belgiske serier synes jeg godt om. Som fx Lucky Luke, Asterix samt Carl Barks og Romano Scarpa. Alle de sidstnævnte fordi de udover god humor samtidig fortæller gode spændende historier og det er først og fremmest derfor jeg synes om dem.

Eventyr, fantasy, Sci-fi
Carl Barks, Romano Scarpa, Linda og Valentin, Garth, Yoko Tsuno, EC.

Western
Ja nogle, især Blueberry og Lucky Luke.

Middelalder
Prins Valiant er en fantastisk serie.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Brøndby
Det er nok ikke genre, som tegner, der gør mig til "komplementist".
Hermann læser jeg alt med, så her er vi over både Western, Middelalder og sci-fi. (samt det glade vanvid)
Joe Kubert kan få mig til at læse Tarzan.
Humorserier, når de (efter min mening altså) har dybde og kvalitet.
Steen og Stoffer, Hagbard etc.

Visse genre har dog aldrig rigtig lokket mig.
Superhelte !!!! (gisp). Dem har jeg jeg aldrig blevet grebet af.
(måske lidt Batman, fordi mine drenge og jeg så Batman TAS i Snurre Snups Søndagsklub).
Krigsserier. Er vokset op med CommandoSerien, Kampflyver og Battler Briton. Samtidig med, at vi byggede plastikmodeller og egentlig godt vidste, hvad 2. verdenskrig gik ud på.
Så de små blade var lige lovligt enøjet krigsforherligende.
Men med historier som i Napalm, så jeg jeg stadig med.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

The Elder skrev:
Visse genre har dog aldrig rigtig lokket mig.
Superhelte !!!! (gisp). Dem har jeg jeg aldrig blevet grebet af.

Det samme her. Medmindre man da regner Supermule og Stålanden med som superhelte :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]