Dato og tid er 16. sep 2019, 03:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Finale
Afstemning sluttede 28. jun 2019, 09:05
- Illustreret danmarkshistorie for folket 23%  23%  [ 5 ]
- Rasmus Klump 18%  18%  [ 4 ]
- Valhalla 59%  59%  [ 13 ]
Afgivne stemmer : 22
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Så er vi kommet til finalen vedr.; Danmarks bedste tegneserie-serie

Der var en serie i spidsen og 2 serier der begge opnåede 5 stemmer i den indledende runde. Derfor 3 kandidater.

Vedhæftet fil:
Filkommentar: Illustreret danmarkshistorie for folket
330px-Illustreret_Danmarkshistorie_for_folket.jpg
330px-Illustreret_Danmarkshistorie_for_folket.jpg [ 50.06 KiB | Vist 603 gange ]

Vedhæftet fil:
Filkommentar: Rasmus Klump
xRasmus_Klump_billede.jpg.pagespeed.ic.7TaeeF83ko.jpg
xRasmus_Klump_billede.jpg.pagespeed.ic.7TaeeF83ko.jpg [ 36.48 KiB | Vist 603 gange ]

Vedhæftet fil:
Filkommentar: Valhalla
Valhalla.jpg
Valhalla.jpg [ 36.07 KiB | Vist 603 gange ]

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Det er ved at være sidste chance.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Så er afstemningen slut. Vinderen blev; Valhalla

Tak for deltagelsen. Jeg glæder mig til at se, hvad de kommende år bringer. Om f.eks:
- Kijara
- I morgen bliver det bedre
- Dansker-triologi (Som ikke kunne nomineres her - da serierne skulle være før 2016)

kan blive seriøse udfordrere???

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne
Snart udkommer Valhalla igen i kassette:

Billede

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg køber ikke serien igen, men kunne man få kassetten alene så vil jeg gerne have den og det samme gælder med en række andre kassetter.

Generelt ville jeg ønske der var kassetter til alle serier.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Gimli skrev:
- Dansker-triologi (Som ikke kunne nomineres her - da serierne skulle være før 2016)
Jeg troede, de skulle være fra før 1980? :shock:

benadikt skrev:
Snart udkommer Valhalla igen i kassette:
Jeps. Ingo Milton har haft travlt med at klargøre samlealbummene til tryk, har jeg hørt. Kassetten burde nu have været udformet som en skala-kopi af den lille Jellingsten. Det havde været sejt.

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne
Frank Madsen skrev:
Jeps. Ingo Milton har haft travlt med at klargøre samlealbummene til tryk, har jeg hørt...
Så de bliver ikke bare et genoptryk af dem fra 2010?

I øvrigt ligner kassetten den norske fra 2010:

Billede

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
benadikt skrev:
Frank Madsen skrev:
Jeps. Ingo Milton har haft travlt med at klargøre samlealbummene til tryk, har jeg hørt...
Så de bliver ikke bare et genoptryk af dem fra 2010?
Det vil jeg tro, men der skal jo opdateres kolofoner osv. og genereres nye PDF'er.

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Problemet med at lave kassetter til ting, der ER udkommet, ofte over flere år og med måske flere forskellige trykkerier involveret undervejs, er at man ikke kan være sikker på, at de faktisk passer.

De tidligere trykte udgaver kan, selv om de i princippet er lavet på samme papir, godt være en smule varierende i tykkelsen, alt efter hvor og hvornår de er produceret. Og hvordan de efterfølgende har været opbevaret.

Og så risikerer man at stå med håret i postkassen, hvis bøgerne ikke helt kan være i kassetten og må mases ind - eller omvendt ikke kommer til at stå helt lodret i kassetten. Ingen af de resultater var jo det, man kunne tænke sig at anskaffe en kassette for.

Det er derfor, Carlsen kun sælger Valhalla-kassetterne fyldte. En helt ny, samlet produktion af kassette og samlebind, produceret og leveret færdigpakket - så kan man få trykkeriet til at garantere, at det hele passer sammen.

Løsningen er vel - hvis man er interesseret i kassetten - at man sælger sine gamle samlebind og køber det nye oplag inklusive kassette. Så har man selvfølgelig ikke første oplag længere, hvis man havde det. Men det er det alligevel de færreste, der har, for der er allerede kommet adskillige oplag af samlebindene.

Cobolt har længe haft planer om at lave kassetter til Tintin i softcoverudgaven, men jeg tror, det må opgives. Hvis alle 24 skulle være i én kassette, ville risikoen for, at de ikke passer, være enorm. Og selv i to kassetter med 12 i hver skal der kun små variationer i de enkelte binds tykkelse til, for at det ender i katastrofe.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Det problem har jeg haft med MAD fra Russ Cochran, og har det stadig med en enkelt Little Lulu kassette fra Another Rainbow.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Carsten Søndergaard skrev:
Problemet med at lave kassetter til ting, der ER udkommet, ofte over flere år og med måske flere forskellige trykkerier involveret undervejs, er at man ikke kan være sikker på, at de faktisk passer.

De tidligere trykte udgaver kan, selv om de i princippet er lavet på samme papir, godt være en smule varierende i tykkelsen, alt efter hvor og hvornår de er produceret. Og hvordan de efterfølgende har været opbevaret.

Og så risikerer man at stå med håret i postkassen, hvis bøgerne ikke helt kan være i kassetten og må mases ind - eller omvendt ikke kommer til at stå helt lodret i kassetten. Ingen af de resultater var jo det, man kunne tænke sig at anskaffe en kassette for.

Det er derfor, Carlsen kun sælger Valhalla-kassetterne fyldte. En helt ny, samlet produktion af kassette og samlebind, produceret og leveret færdigpakket - så kan man få trykkeriet til at garantere, at det hele passer sammen.

Løsningen er vel - hvis man er interesseret i kassetten - at man sælger sine gamle samlebind og køber det nye oplag inklusive kassette. Så har man selvfølgelig ikke første oplag længere, hvis man havde det. Men det er det alligevel de færreste, der har, for der er allerede kommet adskillige oplag af samlebindene.

Cobolt har længe haft planer om at lave kassetter til Tintin i softcoverudgaven, men jeg tror, det må opgives. Hvis alle 24 skulle være i én kassette, ville risikoen for, at de ikke passer, være enorm. Og selv i to kassetter med 12 i hver skal der kun små variationer i de enkelte binds tykkelse til, for at det ender i katastrofe.

Kassetter skal helst ikke være alt for store.
Kassetter som vi ser til fx Carl Barks Samlede Værker eller Fantagraphics udgaver til Carl Barks, Disney Masters eller Prins Valiant er passende størrelser.

Det går meget godt for ovenstående værker så ville det vel også gå meget godt til fx Tintins retroudgave, som jeg ville elske at have i kassetter. Og det samme med alle samleværkerne fra Cobolt. Og det absolutte prik over i'et ville være nogle super lækre kassetter til den kommende Blake og Mortimer udgave.

Det jeg ikke kan lide er Fantagraphics måde at gøre det på. Hvor man sender albummene ud alene og så senere kommer kassetter med album, som man ikke vidste ville komme. Det er at tage røven på deres største fans, som iler ud og køber og støtter forlaget, men alt man opnår er et horn at trutte i. Med Disney Masters udgaven meldte de dog ud så det kan være at de har lært noget.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Antaeus skrev:
Kassetter skal helst ikke være alt for store.
Kassetter som vi ser til fx Carl Barks Samlede Værker eller Fantagraphics udgaver til Carl Barks, Disney Masters eller Prins Valiant er passende størrelser.

Det går meget godt for ovenstående værker så ville det vel også gå meget godt til fx Tintins retroudgave, som jeg ville elske at have i kassetter. Og det samme med alle samleværkerne fra Cobolt. Og det absolutte prik over i'et ville være nogle super lækre kassetter til den kommende Blake og Mortimer udgave.
Så det, du mener, er kassetter til 2-3 bind/album? Fx 11 kassetter til Tintin retro med to album i hver? Det går ikke op med 3 eller 4 i hver, uden at en eller flere af kassetterne rummer at andet antal album.

Det vil selvfølgelig minimere risikoen for mispasning betragteligt. Men også gøre det til en dyr fornøjelse med mange kassetter.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Et bud kunne fx være 3 kassetter med plads til 6 Tintin album (det er lidt mindre kasser end til CBSV) og 1 kassette med plads til 4 album. Måske sidste kassette endda kunne være i samme størrelse som de andre, hvor der kun var plads til 4 album, altså en eller anden løsning med tyk væg.

Alternativt en kassette der ikke er lige så stor som de andre selv om jeg foretrækker lige store kassetter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]