Dato og tid er 20. aug 2019, 02:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Jeg har haft en længere udveksling med lolsen i Saxo tråden, der desværre kørte lidt af sporet af flere årsager. Jeg syntes ikke, at lolsen havde læst mig rigtigt, og han mente det samme om mig, at jeg ikke havde læst ham rigtigt. Jeg tilbød til sidst en borgfred, efter at have kommet med indrømmelser til ham, men der kom ikke nogen reaktion på det sidste, sikkert fordi han havde følt sig truffet, hvilket jeg beklager.

Diskussionen udløste en svada til mig, som jeg gerne vil behandle særskilt, da jeg mener, den har fat i noget almengyldigt omkring hvordan vi ytrer vores meninger her:

lolsen skrev:
Det skulle komme fra manden der konsekvent skaber nye tråde, udelukkende for at udråbe andre serier til det rene bræk og opkast, er notorisk for at postulere uden at argumentere, aldrig anvender subjektiver men konstant udtaler sig i objektiver!

For det første, der bliver brugt absolutterne "konsekvent", "aldrig", og "konstant" om visse unoder fra min side, men dette er en overdrivelse, og ganske enkelt forkert.

Dernæst er jeg ikke videre notorisk for at "postulere uden at argumentere", jeg ytrer bare min personlige mening, og er godt klar over, at kunst er relativt. Jeg gør ikke noget, alle andre her ikke gør. Det er naturligvis underforstået, at en holdning kun er subjektiv, det burde ikke være nødvendigt at skrive "jeg synes" hver gang, eller komme med argumenter hver gang. Det er der ingen her, der gør. Fra tid til anden henviser jeg til en kritisk konsensus, men også i sådanne tilfælde udråber jeg ikke noget til at være den objektive sandhed.

Vi har haft denne diskussion mange gange i årenes løb, og kommer ingen vegne med den, for det er ikke realistisk at forlange argumenter eller notere at det er ens egen subjektive mening hver gang vi snakker tegneserier. Det burde være underforstået.

Hvis man skriver meget og gør sig meget synlig på et forum, kan det sommetider udløse en modreaktion, det er jeg klar over. Men jeg gør ikke noget, ingen andre gør, jeg er bare mere synlig med det, fordi jeg skriver meget.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Kalundborg
Det er et stridsmål du tit render ind i.
Det skulle måske, af nysgerrighed få dig til at spørge om hvor ofte andre oplever samme modstand.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Nøhr skrev:
Det er et stridsmål du tit render ind i.
Det skulle måske, af nysgerrighed få dig til at spørge om hvor ofte andre oplever samme modstand.

Du er jo en af dem, der har været efter mig, og derfor overrasker dit indspark her mig ikke. Men sådan kan du ikke stille det op, jeg skriver meget, meget mere end gennemsnittet, og vil derfor oftere "rende ind i" dette stridsspørgsmål. For ikke at nævne de tilbagevendende "Googa bashings". Vær du glad for, at jeg holder liv i dette forum. Jeg ytrer min mening, og hvis du ikke kan acceptere den, eller se, at det er rent subjektivt, så er der ikke noget at gøre ved det.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Googa, min gode ven og medanmelder.

Her er du lidt for hurtig på tasterne.

En fodboldspiller, som ofte får mange spark over benene, bør også kigge indad. Det handler ikke altid om, hvor mange minutter spilleren er på banen, men hvordan han agerer som spiller.

Having said that, og jeg har jo OGSÅ været efter dig tidligere, så ville dette forum ikke bestå uden dig og dit engagement. Vidende, argumentationsstærk og ivrig er dine gode fortrin.

Og jo - du skriver altid ud fra din egen person. Det har jeg lært. Men andre kan kløjs i det.

Og det skal fodboldspilleren med mange spark over stængerne, nok også tænke over.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Berti, jeg kan forsikre dig for, jeg tøjler mig selv. Jeg er ikke efter nogen, fornærmer ingen, håner ingen, respekterer andres smag, men jeg har mine kæpheste, og er ikke bleg for at udråbe noget særligt elendigt til at være det rene bræk. Det sker dog sjældent, og som regel i en selvstændig tråd, der ikke er møntet på nogen.

Når folk "kløjs", er det fordi de opfatter mine udtalelser som "absolutter", hvilket de på ingen måde er, selv om de ofte går i spænd med en kritisk konsensus.

Hvis folk forlanger, at jeg skal argumentere hver gang, eller skrive "jeg synes" etc., må de selv vise et eksempel, ved også at gøre sådan. Men jeg vil ikke skrive under sådanne forhold, akkurat ligesom jeg heller ikke dikterer, hvad andre skal mene eller skrive.

:)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Central Florida
Hej Googa,
Hvis ikke jeg tager fejl, sa er lolsen ikke en ham, men en hun. :-)
Jeg har arligt talt ikke laest alt angaende denne trad og hvad der started den, men jeg kender jer begge to som store fans og rigtige gode til at bidrage masser af interessante indlaeg.
Lolsen (hvis det er hende) er en stor fan og bidgrager meget indenfor Disney (som jeg ogsa er fan af) og du er en stor fan af Euro (som jeg ogsa er fan af).
Jeg bidrager ikke sa meget som jeg nok kunne, men jeg nyder at laese alles indlaeg og kommentar, og det er argeligt for alle nar der er uenighed.....
Det er meget, meget nemt for misforstaelser at opsta og det kan vaere svaert for os alle at tage et skridt tilbage og maske taelle til 10, eller endda vende kinden, men i enden er det ofte det der giver en ro i sjaelen.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

GoogaMooga:

Nu er det ikke for at rippe op i vores tidligere diskution, men oplægget som det fremstår ovenfor
synes jeg mangler lidt kontekst...

For at klarificere vil jeg derfor gerne tilføje, at det du citerer mig for,
var skrevet som respons til følgende kommentar:

Citat:
Havde du så bare skrevet "er for dyrt for mig", og ikke generaliseret.

Hvorfor nedenstående i det lys, kan synes at klinge lidt hult (om end jeg generelt er enig)...

Citat:
[...] det burde ikke være nødvendigt at skrive "jeg synes" hver gang [...]

Særligt i betragtning af at der rent faktisk stod "jeg"... Med undtagelse af den éne
af dine sætninger jeg havde negeret - hvilken du så henviste til, hvorfor det
reelt er din egen sætningskonstruktion du kritiser - men fred være med det, det er vand under broen :)

Om der slet ikke er hold i hvad du citerer mig for (samt graden af overdrivelse),
kan jeg selvfølgeligt ikke udtale mig objektivt om. Men jeg medgiver gerne at der
anvendes absolutter, hvortil helt sikkert og uden skyggen af tvivl findes undtagelser,
samt at visse dele er overdrevet.
Personligt synes jeg - dette til side - ikke at citatet er uden sine sandheder, men det kan
sagtens være det bare er min opfattelse.

Dog synes jeg ikke det grunder i at du skriver mere end andre -
hvilket du ganske rigtigt gør og tak for det :)

Ang. om du har stødt mig... Det skal du hverken frygte eller beklage for, det har du nemlig ikke :)
Jeg har blot ikke siddet ved min hjemmecomputer siden og jeg synes det er ganske frygteligt
at skrive en længere besked (særligt hvis der skal indsættes citater, billeder og des lige) på min telefon.

Maximum:

Jeg er nu ikke en "hun", også tror jeg ikke at jeg bidrager ret meget med Disney :D
Men andre amerikanske, samt europæiske og japanske tegneserier og LEGO, se det er derimod mere min boldgade :D

Tekst og misforståelse går ganske korrekt hånd i hånd, hvilket jeg formoder må tilskrives det manglende toneleje :)

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Det er bare i orden, lolsen, jeg tror du mener, at min famøse sætning er tåbelig, både som den er, eller hvis negeret. Så er det til at forstå.

Håber du forstår, at Bob Morane kæmper for livet, at jeg har ventet på den i over 30 år, og at den for mig og andre fans er hver en øre værd.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

GoogaMooga: Den er ganske korrekt - i min optik - præcis lige tåbelig i sin oprindelige udgave, som i den negerede version :)

Det har jeg fuld forståelse for og har aldrig haft andet :)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Geografisk sted: Central Florida
Ooops og undskyld til lolsen, det var abenbart en anden jeg taenkte pa :-).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]