Dato og tid er 17. dec 2018, 08:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Antaeus skrev:
Jeg bryder ofte min læsning af album i flere etaper.

Også jeg.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Carsten Søndergaard skrev:
WulffMorgenthaler, Morten Ingemann. Sjovt nok samtidig navne, der stort set aldrig tales om her i højborgen for den højeste tegneserieoplysning.
Måske skyldes det, at de hovedsagelig laver vittighedstegninger, ikke tegneserier.

Alligevel giver en søgning på "wulffmorgenthaler" 153 træffere og "ingemann" 78 træffere. En søgning på begge giver 29.

Og en søgning på "stort set aldrig" på google giver et link til en artikel om sex på Alt for Damerne.

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Frank Madsen skrev:
WulffMorgenthaler, Morten Ingemann. Sjovt nok samtidig navne, der stort set aldrig tales om her i højborgen for den højeste tegneserieoplysning.
Måske skyldes det, at de hovedsagelig laver vittighedstegninger, ikke tegneserier.

Alligevel giver en søgning på "wulffmorgenthaler" 153 træffere og "ingemann" 78 træffere. En søgning på begge giver 29.

Og en søgning på "stort set aldrig" på google giver et link til en artikel om sex på Alt for Damerne.
Ja, ja, det kan man diskutere, fra nu af og indtil der bliver revolution i Danmark. Men hvis det er vittighedstegninger, kan man til gengæld konkludere, at samlinger af vittighedstegninger af danske vittighedstegningskabere er virkelig populære. Jeg glemte at nævne Maren Uthaug i samme ombæring.Vittighedstegninger er med andre ord langt mere populære end tegneserier.

Og Frank Madsen er i stand til at skrive med usynligt blæk ;-)

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Ja, ja, det kan man diskutere, fra nu af og indtil der bliver revolution i Danmark. Men hvis det er vittighedstegninger, kan man til gengæld konkludere, at samlinger af vittighedstegninger af danske vittighedstegningskabere er virkelig populære. Jeg glemte at nævne Maren Uthaug i samme ombæring. Vittighedstegninger er med andre ord langt mere populære end tegneserier.
I hvert fald i Politiken. De har vel nærmest ikke noget længere, der opfylder de krav til en tegneserie, Thomas Thorhauge engang belærte mig om, da jeg formastede mig til at kalde Gettermans "Helle" for en tegneserie. Og han havde selvfølgelig ret.

FRANK MADSEN STUDIO - http://www.frankmadsen.dk
FORLAGET EUDOR - http://www.eudor.dk

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
Antaeus skrev:
Jeg aner ikke hvad Tage Andersen har tegnet, men det jeg har set i Willy på Eventyr er af rigtig høj kvalitet.

Tage har ikke lavet ret meget andet tegneserie end Willy, der er eksempler bag i bind 2: Piscator og Junior samt Menneskers Hverdag. Men han har lavet tonsvis af illustrationer, vi har planer om et bind med et udvalg og en udvidet biografi, 2020!

www.willy-centret.dk

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Asger Pedersen skrev:
Antaeus skrev:
Jeg aner ikke hvad Tage Andersen har tegnet, men det jeg har set i Willy på Eventyr er af rigtig høj kvalitet.

Tage har ikke lavet ret meget andet tegneserie end Willy, der er eksempler bag i bind 2: Piscator og Junior samt Menneskers Hverdag. Men han har lavet tonsvis af illustrationer, vi har planer om et bind med et udvalg og en udvidet biografi, 2020!

Tage Andersens tegninger ville jeg godt have haft i sort/hvid.
Jeg så en original fra ham, den var fantastisk.

Jeg er stoppet med at købe Willy da historierne er for naive og tegningerne i farver bliver lidt udvaskede selv om der er gjort en del for at forbedre dem. I mange tilfælde foretrækker jeg mine tegneserier i farver, men lige her havde jeg ønsket de udkom i sort/hvid så havde jeg købt Willy.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Måske udgiver vi noget mere af Willy i S/H, når vi er færdig med de 5 hardcovers, hvad syntes du om 'Robotternes Fanger'-ekstrahæftet? Vi har nu fået scannet alle (undtagen to) originalsiderne i høj opløsning, det er en fornøjelse at se.

www.willy-centret.dk

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Peter Madsen - ham kunne jeg godt tænke mig at læse mere af. Bevar's, Musen og Anton, men det er ældre ting, hans billedbøger er skønne, og bibelfortolkninger og HCA - går lidt over mit hoved. Mer ny tegneserie fra PM - tak!

www.willy-centret.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]