Dato og tid er 17. okt 2018, 03:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Se, stafetten ligner nu noget. Vi kommer vidt omkring, og det er god sommerlæsning.

Erling?

Frank?

Jan-Erik

+ i hobetal af andre, kom frisk, kom glad, kom mange.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Carsten Søndergaard skrev:
"Det er alligevel nok de færreste der har forestillet sig og vidst, at Fantomet, Batman, Superman, Modesty Blaise, Agent X9 og mange andre faktisk bliver bearbejdet, redigeret og tegnet på Hasselvænget i Asnæs". Asnæs Avis ca. 1985.

Kan ses i større format på Facebook:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Og en ganske kontant holdning til tegneserier :shock: Men forstår ham i en vis udstrækning, når man læser, hvad han havde været igennem.
Vedhæftet fil:
John Kris Kristiansen.jpg
John Kris Kristiansen.jpg [ 42.95 KiB | Vist 177 gange ]

@Antaeus - jeps, mange fine Murry-billeder :)
Vedhæftet fil:
Murry.jpg
Murry.jpg [ 124.07 KiB | Vist 177 gange ]

Robin skrev:
Åh ja! INTERPRESSE!!! Hele min barndoms grundlag for tegneserier.....næsten! Læs den, bogen.

mvh.
Jeg er i gang :D

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeps Daniel, men der er ikke så mange bøger tilbage.

Førhen var der omkring 20 bøger af 200 sider derinde med Paul Murry.
Men stadig lidt tilbage med fine tegninger og nostalgi selv om opsætning og farvelægning ikke lige kan matche den nye udgave fra Fantagraphics.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Så er jeg landet og er kommet igennem alle de hængepartier som opstår i løbet at en ferie.

En spændende tråd, med meget forskellige typer af indlæg. Det bliver ikke forudsigeligt - Fantastisk.

Nå mit bidrag handler om den største stjernestund jeg har haft i forbindelse med besøg og gennembladning af diverse antikvariat forhandlere. Tilbage i slut-70'erne, var jeg var en knøs, der i højere grad læste bibliotekslånte tegneserier frem for at købe dem. Lommepengene rakte ikke til de store samle-ambitioner - og jeg var i en alder, hvor det med samlinger end ikke strejfede min tanker.
Der var dog enkelte tegneserier, som jeg anskaffede mig, bl.a. andet gennem fødselsdagsgaver og det skete jo også, at der kom tegneserier på tilbud (dem med hjørnecut). Indkøbene/ønskerne havde dog karakter af spredt fægtning med album fra forskellige serier, mere end systematiske samling af bestemte serier.

Dog var der en undtagelse. Det var Natacha. Den var fantastisk for en dreng i præpubertets-alderen. Sjov, spændende, godt tegnet og med "et skår", som kunne få interessen for det modsatte køn til at blive vagt, selv om det ikke rakte ud over denne tegneserie - på det tidspunkt. Dog var der et enkelt album som jeg ikke fik anskaffet mig, mens tid var. Årene gik, og jeg fik efterhånden rettet op de huller som var opstået i samlingen i opstartsfasen. Men nej - Det manglende Natacha-album dukkede ikke op. Efterhånden som tiden gik blev jeg mere og mere systematisk i min afsøgning af bunkerne i antikvariaterne, men ligemeget hjalp det. Og efter ca. 20 år, havde jeg så småt opgivet. Det var lige før salg via nettet blev muligt.

Men så en dag i Kolding, hvor der var en lille, men ganske velfungerende antikvariat, havde jeg endnu engang kommet igennem mulighederne med et meget ringe udbytte. 1-2 album, som jeg ikke kan huske i dag. Jeg havde lige beklaget min nød over udbuddet, da hun sagde. Du kan da lige kigge på den bunke der - den har jeg lige fået ind. - Det var en skatkiste. Og ja - mit Natacha-album var der, sammen med så mange andre muligheder, at jeg måtte sortere kraftigt i mulighederne. Det var sidst på måneden, og så meget havde jeg heller ikke råd til.
Den slags stjernestunder får man altså ikke ved at købe ind via nettet!

Åh ja - albummet som jeg manglede kan ses her:
Vedhæftet fil:
Den gale maharajah.jpg
Den gale maharajah.jpg [ 58.54 KiB | Vist 99 gange ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]