Dato og tid er 16. okt 2018, 21:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
KristianBiB skrev:

Jeg skrev meget tydeligt, at min liste var et udgangspunkt ...

Idéen er jo god nok, men at finde nogle tal og reference for Menneskesønnen var kun en googlesøgning væk og Bravo Tango siderekorden blev hurtigt tilbagevist. " Udgangspunkt" betyder det at du ikke har undersøgt nogle af de facts du har skrevet og det er formodninger det hele eller hvordan skal det forstås?

Hvis det skal bruges i Comicwiki som mange benytter som reference så vil Benadikt & Co. formentlig gerne have rigtige oplysninger og måske endda med referencer for kontrol.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Her kan du læse om ordet "udgangspunkt": http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=udgangspunkt

Og så har jeg vist brugt tid nok på at lege ulønnet pædagog ...

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

KristianBiB skrev:
Her kan du læse om ordet "udgangspunkt": http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=udgangspunkt

Og så har jeg vist brugt tid nok på at lege ulønnet pædagog ...

Du blev så hurtigt sur og så endda over nærmest ingenting i første omgang. Det er jo helt væk at du tager sådan på vej.

Og hvor det hele endda bunder i at du ikke har undersøgt de facts (udgangspunkter må jeg hellere skrive) du selv angiver.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Geografisk sted: Færøerne
KristianBiB skrev:
Ja, og ideen er meget god.
Jeg har allerede oprettet en artikel på ComicWiki, som jeg vil opdatere, efterhånden som vi får flere oplysninger i denne tråd - eller andre steder.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

benadikt skrev:
KristianBiB skrev:
Ja, og ideen er meget god.
Jeg har allerede oprettet en artikel på ComicWiki, som jeg vil opdatere, efterhånden som vi får flere oplysninger i denne tråd - eller andre steder.

Benadikt, du skal vel bytte om på Garfield og Menneskesønnen i "Mest solgte album" og der skal vel nogle angivelser på.
Burde det ikke hedde "Bedst solgte album"?
Og ved vi at der ikke er et andet Garfield album eller måske et Tintin, Asterix eller Lucky Luke m.fl. som tager andenpladsen foran Menneskesønnen?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

KristianBB, jeg synes også det er en spændende ide, glæder mig til at se hvad der bliver gravet frem af spændende oplysninger ifb. dermed :)

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Har et par ideer til kategorier, men har ingen seriøse bud på kandidater;

Største format (længde og højde); måske kunne Comics (Carlsen) være et bud.

Forlag med flest udgivelser; Sandsynligvis Egmont (men usikkert)

Dansk forfatter med flest udgivne værker; ???

Dansk tegner med flest udgivne værker; Milton???

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Gimli skrev:
... Største format (længde og højde); måske kunne Comics (Carlsen) være et bud...
Comics måler 240 × 340 mm. Tintin gigantudgave måler 328 × 418 mm, som er det hidtil største tegneserieformat på dansk, som jeg har set.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Arkivaren?

mindste: Steen og Stoffer mini

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Det er en super duper tråd, tak.

GoogaMooga skrev:
mindste: Steen og Stoffer mini
Ikke meget mere end tobak for en skilling. Comicwiki siger ca. 6½ × 8½ cm.

Man kan se et billede ovre på den blå avis.

Men jeg husker også, at tohan engang viste en lille, bitte Hagar. Og ovre i tråden fortæller han om nogle mindre Asterixhæfter, man fik i Nutella-låg. De må også være noget kleine i det.

tohan skrev:
Vedhæftet fil:
Molboer.jpg
Molboer.jpg [ 55.03 KiB | Vist 250 gange ]

Med alle de str. af tegneserier der f.eks. findes mellem Hagar og Molboerne kan man naturligvis ikke forvente, at der findes noget der passer til det hele. (Kunne ikke lige hitte de små Asterix-hæfter, der var indlagt under Nutella-lågene i sin tid - de er endnu mindre ;)

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Benadikt og andre: Godt arbejde!

En kategori kunne også være "Mest flittige oversætter". Her kunne et bud være Per Vadmand, der på sin hjemmesides skriver:

Citat:
Med oversættelsesarbejdet i øvrigt kom det sig sådan, at jeg i forbindelse med mit medarbejderskab på tegneserien "Valhalla" (se under "tegneserier") spurgte redaktør Henning Kure, om han havde andet arbejde til mig - jeg studerede dengang til musikpædagog - og siden da har jeg oversat omkring 350 tegneseriealbum (mere end 16.100 sider) foruden en lang række avisstriber (fx. "Steen & Stoffer", "Hagbard" og "Koncernen") hæfter ("Søren Spætte", "Tom & Jerry", "Spider-Man", "Superman & Batman") og magasiner ("MAD").

http://pervadmand.dk/oversaettelser.html

Ole Steen Hansen har vist også været med længe, men har ikke kunnet finde nogen tal.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Jeg ved ikke hver der har oversat eks. One Piece og Dragon Ball mm. Men hvis det er én person, må denne være laaaaaangt foran når det kommer til antal oversatte sider :D

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Sonja Rindom kunne også være et bud, hun oversatte iflg. ComicWiki fra 1949 til 1981.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Plejehjemmet
benadikt skrev:
Gimli skrev:
... Største format (længde og højde); måske kunne Comics (Carlsen) være et bud...
Comics måler 240 × 340 mm. Tintin gigantudgave måler 328 × 418 mm, som er det hidtil største tegneserieformat på dansk, som jeg har set.

Peter Kiellands Suicide Joe beskrives som A3-størrelse, men også som 16,5 inches bred. Det er enten lige lidt mindre eller 0,1 mm større, alt efter hvilken der er mest præcis beskrevet. Jeg kan ikke finde en angivelse i millimeter. Måske nogen har de to og kan måle?

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Thomas S skrev:
Peter Kiellands Suicide Joe beskrives som A3-størrelse, men også som 16,5 inches bred. Det er enten lige lidt mindre eller 0,1 mm større, alt efter hvilken der er mest præcis beskrevet. Jeg kan ikke finde en angivelse i millimeter. Måske nogen har de to og kan måle?
A3 er 297 × 420 mm, 16½ engelsk tomme er 419 mm. Så den er i samme klasse som Tintin gigantudgaverne.
Ja, det ville være fint hvis nogen i forumet kunne måle især Suicide Joe. Jeg har selv målt Tintin gigant til 328 × 418 mm, på Cobolts hjemmeside står 32 × 42 cm.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]