Dato og tid er 25. sep 2018, 05:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: outside the norm
Noname skrev:
Jack J skrev:
Noname skrev:
Jeg har de danske Dracula og Werewolf by Night, og jeg genlæste dem for et par år siden. Jeg synes historierne falder en del til jorden her ca. 45 år efter deres udgivelse. Dracula er alt for baseret på den mellemøstlige overtro, et kors eller skyggen af et kors kan skade ham, og ligeledes kan vievand og andre ting fra mellemøstlig overtro.

Man kan naturligvis synes, det er fjollet, hvis man vil, men nu ER det jo de "regler", der gælder i Dracula-universet. Det er jo baseret på Bram Stokers roman, og ikke noget, som tegneserien har skabt.

Det er jeg helt med på, men det gør nu at noget af det i dag virker grinagtigt i stedet for at være uhyggeligt. Marvel kunne jo også bare have lavet deres egen fortolkning af Dracula ligesom de har gjort med f.eks Valhalla.

Jo, jo, men så er det hele vel egentligt grinagtigt, ikke sandt. En mand, der lever af at springe på tilfældige mennesker og drikke deres blod.

Nej, jeg vil mene, at den slags historier virker bedst, når der er nogle faste regler at følge. Hvis den enkelte synes, reglerne virker dumme, så virker universet, som de gælder for, velsagtens også dumt i sig selv - regler eller ingen regler.

Den eneste blog, der overlevede atomkrigen

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Jack J skrev:
Noname skrev:
.... Dracula er alt for baseret på den mellemøstlige overtro, et kors eller skyggen af et kors kan skade ham, og ligeledes kan vievand og andre ting fra mellemøstlig overtro.

Nej, jeg vil mene, at den slags historier virker bedst, når der er nogle faste regler at følge. Hvis den enkelte synes, reglerne virker dumme, så virker universet, som de gælder for, velsagtens også dumt i sig selv - regler eller ingen regler.

En uhyggelig tanke slo meg. Ansatte på NRK ( Norsk TV) får ikke lenger lov å bære kors. Tenk om det er Dracula som står bak?

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Jack J skrev:

Dracula (Vlad 3. Dracula) var en virkelig person, og Bram Stoker blev inspireret af denne, men Vlad 3. Dracula havde selvfølgelig ikke svagheder overfor mellemøstlig overtro, så Dracula skrønen er i forvejen en modificeret udgave af den rigtige Dracula. I dag hvor videnskaben for lang tid siden har overhalet religionerne synes jeg bare historierne komme til at fremstå primitive og bedagede på grund af der er blandet religion ind i det - Det virker lidt kikset når der bliver bygget op til spænding og Dracula så pludselig stikker af pga der er en der holder to stykker træ så de danner et kryds :lol:

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Antaeus skrev:
Nu ser jeg lige at det er Paperback, det er godt nok en streg i regningen.
Nogle der ved om den også kommer i HC?
Jeg har kun hørt om alm. tpb. Jeg tror ikke, vi får hc i denne omgang.
GoogaMooga skrev:
Antaeus skrev:
Men, hvordan var det, er den nye Tomb of Dracula Omnibus i s/h?

Nej, i farver.
Ved du noget om Dracula Lives! 1-4. De er jo med i den nye udgivelse, og jeg er meget spændt på, om de er i farver. Er de ikke kun udgivet i s/h tidligere?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

D@niel skrev:
Antaeus skrev:
Nu ser jeg lige at det er Paperback, det er godt nok en streg i regningen.
Nogle der ved om den også kommer i HC?
Jeg har kun hørt om alm. tpb. Jeg tror ikke, vi får hc i denne omgang.
GoogaMooga skrev:
Antaeus skrev:
Men, hvordan var det, er den nye Tomb of Dracula Omnibus i s/h?

Nej, i farver.
Ved du noget om Dracula Lives! 1-4. De er jo med i den nye udgivelse, og jeg er meget spændt på, om de er i farver. Er de ikke kun udgivet i s/h tidligere?

Jo, som sh magazine

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

D@niel skrev:

Beskrivelsen af udgivelsen på Marvels hjemmeside indikerer at Dracula Lives er i sort/hvid.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

superboy skrev:
En uhyggelig tanke slo meg. Ansatte på NRK ( Norsk TV) får ikke lenger lov å bære kors. Tenk om det er Dracula som står bak?
Det er en skræmmende tanke :o
Gimli skrev:
Beskrivelsen af udgivelsen på Marvels hjemmeside indikerer at Dracula Lives er i sort/hvid.
Det er også fint nok. Det var sådan, de fik det dengang, så det giver nok den mest autentiske oplevelse, hvis man skulle finde på at læse kronologisk eller noget :)

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

D@niel skrev:
Gimli skrev:
Det er også fint nok. Det var sådan, de fik det dengang, så det giver nok den mest autentiske oplevelse, hvis man skulle finde på at læse kronologisk eller noget :)

:shock: Det er da kun kuldrede forvoksne og forskruede nørder der kan få den tossede ide at læse kronologisk :wink:

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
Dracula Lives #1 var faktisk med rød (selvfølgelig) staffagefarve, men det virkede ikke særlig godt.

www.willy-centret.dk

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Noname skrev:
Jeg har de danske Dracula og Werewolf by Night, og jeg genlæste dem for et par år siden. Jeg synes historierne falder en del til jorden her ca. 45 år efter deres udgivelse. Dracula er alt for baseret på den mellemøstlige overtro, et kors eller skyggen af et kors kan skade ham, og ligeledes kan vievand og andre ting fra mellemøstlig overtro. Werewolf er baseret på en forbandelse der går i arv og træder i kraft når personen fylder 18 år. Efter at være fyldt 18 år bliver personen så til en varulv hver gang der er fuldmåne :lol:

...men de er da flot tegnet af Gene Colan og Mike Ploog!

Jeg forventer ikke at historien kan indfri den kvalitet som en del nutidige udgivelser kan levere. Der er jo en grund til at Allan Moore, Neil Gaiman og Grant Morrison m.fl. blev så populære forfattere som de blev og er. Niveauet for fortællingernes kvalitet blev simpelthen hævet med dem, og jeg oplever at 'modern age' perioden først og fremmest defineres ved; hvilke fortællinger der kunne laves, og hvilken kvalitet historierne havde. Frem for en tegnemæssig udvikling. (Men jeg skal ikke udelukke, at andre ser det anderledes).

Er der for øvrigt ikke også en del, som har givet udtryk for at de har været overraskede over naiviteten, når de hr læst DC omnibuser med Superman og Batman mv. Fra golden- og silverage?

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Asger Pedersen skrev:
Dracula Lives #1 var faktisk med rød (selvfølgelig) staffagefarve, men det virkede ikke særlig godt.

:shock: Så håber jeg godt nok, at indikationen i beskrivelsen på Marvels hjemmeside med Black/White holder vand. For hvis det skal være en analogi til at 'pennen er dryppet i blod', så er det ikke en ide, de behøver at fastholde for min skyld.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Antaeus skrev:
Hvad med "Werewolf by Night" er det godt eller måske endda bedst i Varulvsgenren eller er der andre der er bedre?

Billede

Hvad i alverden skal man med den nye sc udgave når man stadig kan få den flotte hc omnibus i farver på næsten 1200 sider til 550 kr.

Billede

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Hej Antaeus

Det er to forskellige.

Werewolf by Night samler:
MARVEL SPOTLIGHT (1971) 2-4, WEREWOLF BY NIGHT (1972) 1-43, MARVEL TEAM-UP (1972) 12, TOMB OF DRACULA (1972) 18, GIANT-SIZE CREATURES 1, GIANT-SIZE WEREWOLF 2-5, MARVEL PREMIERE 28

Tomb of Dracula sc samler:
TOMB OF DRACULA (1972) 1-15, DRACULA LIVES! 1-4

Det er lidt specielt med de første Tomb, fordi de tidligere optryk i lang tid har været udsolgt og eftertragtede.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
D@niel skrev:
Hej Antaeus

Det er to forskellige.

MARVEL SPOTLIGHT (1971) 2-4, WEREWOLF BY NIGHT (1972) 1-43, MARVEL TEAM-UP (1972) 12, TOMB OF DRACULA (1972) 18, GIANT-SIZE CREATURES 1, GIANT-SIZE WEREWOLF 2-5, MARVEL PREMIERE 28

Det er lidt specielt med de første Tomb, fordi de tidligere optryk i lang tid har været udsolgt og eftertragtede.

Ikke forstået. Jeg sammenligner ikke med Tomb of Dracula.
Jeg sammenligner de to Werewolf by Night, altså 1) Complete med 2) Omnibus (se de to billeder).

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Antaeus skrev:
D@niel skrev:
Hej Antaeus

Det er to forskellige.

Ikke forstået. Jeg sammenligner ikke med Tomb of Dracula.
Jeg sammenligner de to Werewolf by Night, altså 1) Complete med 2) Omnibus (se de to billeder).
Nåårh, ok, det var fordi vi lige har brugt 4 sider på at snakke om den nye sc Tomb of Dracula, og så siger du "Hvad i alverden skal man med den nye sc udgave når...". Så formodede jeg, at du mente den nye sc Tomb of Dracula, men du snakkede om nogle helt andre bøger. Sorry, det havde jeg ikke fanget.

Og med hensyn til hvad man skulle med en sc istedet for en fed hc, ja det har du da ret i. Hc er bestemt mere attraktivt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 88 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]