Dato og tid er 8. apr 2020, 12:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 552 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Antaeus skrev:
Flash skrev:
Jeg giver 621,- i årsabonnement og har da også sparet en del over årene men når premium priserne på ikke udsalgsdage er over vejledende udsalgspris (Bob Morane - kæmperne fra Mu 409,95 vs 398,-) eller kun marginalt bedre (Tim & Thomas Fristelsen 139,95 vs. 144,-) så skal man satse på at der kommer nok reelle billigdage på et år til at det kan tjene sig ind.

Specielt når der er annonceret mikrooplag af en udgivelse har jeg ikke meget lyst til at vente et halvt år og håbe på at der ikke er udsolgt.

Jeg har også skrevet til dem men det begynder at ligne en udmeldelse.

Der plejer at komme nok billigdage til at man kan købe alt og forholdsvis hurtigt. Ofte har jeg fået mine på udgivelsesdatoen.
Jeg bestiller typisk langt frem i tiden og mine bestillinger bliver også tit ændret, hvis der kommer et billigere tilbud.

Men udviklingen ser ud til at gå hen mod færre og færre billigdage og dårligere tilbud. Hvis det fortsætter så kan der gå lang tid før man får sine bestillinger og ja er det mikrooplag så risikerer man endda at der er udsolgt.

Som du, bestiller jeg også gerne langt frem i tiden og på de danske titler får jeg formentlig også en rabat så abonnementet tjenes hjem i forhold til vejledende udsalgspris. På de amerikanske er det noget sværere. Jeg samler Hermes Press The Phantom dailies og Sundays og de har ikke været under 370,- siden i sommers og når man kigger ned over de numre af The Phantom der er tilgængelige hos Saxo virker det som om de ret hurtigt forsvinder så også her tør jeg dårligt vente 6+ måneder. Nu fandt jeg dem iøvrigt hos booksetc til ca. 280,- pr stk så noget godt kom der da ud af debatten her i tråden :-).

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Saxos svar til mig:

Mange tak for din feedback - det tager vi til efterretning.

Vi kan godt se, at det ikke ser så godt ud med priserne på Zooms udgivelser. Mine kollegaer vil tage et kig på det i dag, men jeg kan selvfølgelig ikke love en prisændring på disse. Vores ønske er naturligvis altid at tilbyde vores kunder skarpe priser, og vi er opmærksomme på, at vi har været lidt ustabile på det seneste. Dette ønsker vi selvfølgelig ikke at være, og det er også derfor at vi tager et kig på det.

Igen, tak for din feedback.

Du ønskes en dejlig dag.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Antaeus skrev:
Saxos svar
Det var da et meget interessant svar. Gad vide, hvad de mener med "ustabile". At de er for dyre? At priserne flyver op og ned? Nå, vi må se. For mit vedkommende har de indtil 1. marts, hvor mit plus udløber, til at levere varen.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

D@niel skrev:
Antaeus skrev:
Saxos svar
Det var da et meget interessant svar. Gad vide, hvad de mener med "ustabile". At de er for dyre? At priserne flyver op og ned? Nå, vi må se. For mit vedkommende har de indtil 1. marts, hvor mit plus udløber, til at levere varen.

Lige nu er iMusic og Gucca langt billigere end Saxo Premium som for Zoom tegneserier kører med den vejledende pris (dvs. helt i skoven priser, bare ikke helt så langt ude i skoven som før).

Så ja Saxo er sat på observation og hvis de ikke leverer varen så bliver mit abonnement opsagt.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Jeg kan forstå at flere af jer har gamle Plus abonnementer til lavere priser, men for nye kunder koster et Premium abonnement 99 kr. om måneden. Det virker helt absurd når de så ikke engang er skarpe på priserne længere.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

JAlbertsen skrev:
Jeg kan forstå at flere af jer har gamle Plus abonnementer til lavere priser, men for nye kunder koster et Premium abonnement 99 kr. om måneden. Det virker helt absurd når de så ikke engang er skarpe på priserne længere.

Ja, så bliver det langt værre.
Vi sidder her med 49 kr's abonnementer og overvejer om det er rentabelt.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Vi ved at Bob Morane kommer i mikrooplag til højere pris og prisen er sat til vejledende pris hos Saxo Premium og før det langt over. De er helt i skoven når man driver en forretning, hvor man tager abonnement.

Nå, men jeg skal være helt sikker på at få det album så det er i stedet købt hos Gucca sammen med Max Jordan og et andet album så der kan opnås fri forsendelse. Førhen kunne man købe udenlandske bøger billigst hos Saxo, det kan man ikke mere. Kun hvis man er virkelig heldig på ekstreme billigdage. I dag kan man ikke engang købe danske udgivelser billigst via Saxo Premium.

De skal godt nok til at tage sig sammen.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Jeg købte Vindens Passagerer samlealbum hos computersalg.dk fra et par dage siden, 387 kr, det er vist en ok pris. Dem har jeg aldrig handlet hos tidligere, så det bliver spændende, om der overhovedet dukker noget op :D (den er så faktisk steget lidt nu, så deres priser kører åbenbart også op og ned).

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Med Brexit (hård Brexit) bliver vi bøffet i tolden, så kun store bestillinger kan betale sig fra England.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Selv mindes jeg at have givet ca. 180kr., med en vejleden pris på ca. 280.
Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

lolsen skrev:
Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)

Bob Morane er hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

lolsen skrev:

Det er godt nok groft at Bob Morane 1 står til 398 kr. hos Faraos, nå ja og Saxo.
Det var i hvert fald ikke vejledende pris da den kom ud. Hos Fantask står den til 250 kr. Jeg fik den i øvrigt også til 180 kr. fra Saxo i sin tid.

Zoom erklærede at Bob Morane ikke havde solgt så godt som beregnet og at de godt ville fortsætte, men med mindre oplag og højere pris. Det er så det vi ser med 2'eren. Jeg havde dog regnet med at få den mindst 100 kr. billigere via Saxo Premium, men det ser jo ikke ud til at ske lige nu. Den kan dog fås til 310 kr. via Gucca. Bob Morane tænker jeg ikke at stoppe med, den er jeg ret glad for er kommet. Vance i 70'er stil, det er nu langt bedre end hans senere tegninger, hvis du spørger mig. Selve historierne er svingende, men jeg kan godt lide dem og stilen. Det var en overraskelse at Zoom valgte Bob Morane da det ikke rigtig lød sådan i starten, altså for lang tid siden, men det var en særdeles behagelig overraskelse og så fortsætter de endda med Bruno Brazil også i samlealbum.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

En hård brexit er bad news for handel på booksetc :( Håber de laver en .eu.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Googa: Bob Morane er ikke hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor "billigt" andre udgiver tegneserier?

Det var dog en tåbelig kommentar...

Antaeus: Mange tak, jeg mente heller ikke det kunne passe. En god ting ved at sætte den op er dog,
at nye kunder - som eks. undertegnede - ikke køber etteren til en lavere pris, for derefter at måtte opgive de resterende album, når prisen på disse melder sig.

D@niel: Ja det er en sort dag mht. Booksetc :(

I værste tilfælde må man handle ekstra stort ind inden det endelige brud!

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
GoogaMooga skrev:
Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?

Det må du uddybe, Googa. ER det så dyrt igen? Jeg tvivler. Jeg tror nu ikke, at det er så dyrt.

Et standard softcoveralbum som koster 150,-. Hvor dyrt er det at udgive et sådan?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 552 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]