Dato og tid er 22. sep 2019, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 537 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Antaeus skrev:
I dag kan man risikere at få det til overpris og skal man have det billigt så skal man vente evigheder og slå til den ene dag de kører med billige priser. Det kan stadig betale sig, men man skal godt nok holde øje.
Jeg har ikke mødt en rigtig billigdag siden maj måned. Siden har det stort set kun været -20%, og det er jo uinteressant, når priserne ofte er skruet tilsvarende op. Mit plus løber ud i marts, og hvis det forsætter i samme dur, så fornyer jeg ikke medlemskabet. Fremover bliver mine dyrere engelsksprogede bøger købt på booksetc (som jo altid har vanvittigt gode priser, selv med porto), og de danske og billigere engelske købes i de fysiske butikker.
Lars S skrev:
Har du overvejet at skrive til Saxo og fremlægge de her eksempler?
Tænker lidt at de tager r.... på os der betaler for medlemskab.
Skrev selv til dem angående Gammelpot, hvor nogle af albummene var en del dyre end prisen fra forlaget.
Men vi skal nok være nogle stykker der brokker sig før det rykker.
Jeg tror, at det på et tidspunkt gik op for Saxo, at de havde et kæmpe underskud på tegneserier. Derefter nøjedes de med sjældne dage, hvor tingene var billige, men underskuddet var lige så stort, da vi holdt øje med disse dage. Nu tror jeg, at de fuldstændigt har droppet de gode dage, og i stedet bruger -20%-dage eller rabat ved køb >500 kr-dage, og der sparer vi meget lidt, fordi priserne i forvejen er alt for høje. I mit tilfælde har det seneste års plusmedlemskab ikke betalt sig hjem.
thegamer skrev:
Man kunne også overveje at støtte de gode tegneseriebutikker (tænker på Faraos med flere) som måske ikke altid er billigst, men som omvendt ikke tager folk i rø... med priser som suser op og ned.
Helt enig, men det bliver også lidt pebret, når man gerne vil have en masse dyre ting. Men jo, man bør absolut støtte dem, og det er vi også mange, der gør.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg har skrevet til Saxo og jeg ved andre også har, herunder Zoom.
Men skriv endelig.

Der er stadig rigtig mange penge at spare, men kun på billigdage.

Jeg støtter også Faraos fordi jeg gerne vil støtte en butik og vil gerne bevare den. Jeg nyder at gå rundt i Faraos.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Daniel, jeg har stadig formået at få købt rigtig mange billige udgivelser de sidste 6 mdr. af både danske og udenlandske udgivelser. Men ja det kræver man holder godt øje. Især de udenlandske udgivelser svinger enormt.

Deres politik har også betydet at en del af mine udenlandske udgivelser er købt på booksetc.
Mange af de danske svinger ikke nær så meget og her kommer deres rabatter mere til deres ret. Deres priser svinger også en del her, men slet ikke i nærheden af hvad der ses på de udenlandske.

Mit Premium koster 49 kr per måned og det tjenes mange mange gange hjem med det jeg bestiller via Saxo. Nu må vi jo bare følge dem og se. Men for bare to dage siden kunne jeg købe Natacha Samlealbum 5 til 240 kr.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: Bathulen
thegamer skrev:
Man kunne også overveje at støtte de gode tegneseriebutikker (tænker på Faraos med flere) som måske ikke altid er billigst, men som omvendt ikke tager folk i rø... med priser som suser op og ned.

Enig! Selv foretrækker jeg Fantask, men kommer selvfølgelig i Faraos etc. Jeg udskyder mine behov for dyre sager og venter til jeg (eller bekendte) er i et udland, hvor der kan hentes relevante "ting" hjem. Så har Både Fantask og Faraos nogle bonus -ordninger med procenter osv. samt fødselsdage med procenter, og af og til banker Faraos vildt dyre sager ret meget ned, så er det om at slå til.
Jeg overvejer så også booksetc.

mvh.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Jeg har netop skrevet til dem og sagt at hvis det er den fremtidige prispolitik, er jeg færdig som plusmedlem.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
smfan skrev:
Jeg har netop skrevet til dem og sagt at hvis det er den fremtidige prispolitik, er jeg færdig som plusmedlem.

Fedt - vil gøre det samme.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Jeg overvejer pt. også mit Premium-medlemsskab. Det har været ret luset derinde siden sommer. Og deres ... "januarudsalg" varede to dage og var røv og nøgler, set fra min skærm. Jeg tænker på, om det kan have noget med salget til Politikens forlag at gøre? Hvorom alting er, så bliver jeg ikke ved med at kaste penge efter det, hvis det bliver ved sådan her.

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Antaeus skrev:
Daniel, jeg har stadig formået at få købt rigtig mange billige udgivelser de sidste 6 mdr. af både danske og udenlandske udgivelser. Men ja det kræver man holder godt øje. Især de udenlandske udgivelser svinger enormt.

Deres politik har også betydet at en del af mine udenlandske udgivelser er købt på booksetc.
Mange af de danske svinger ikke nær så meget og her kommer deres rabatter mere til deres ret. Deres priser svinger også en del her, men slet ikke i nærheden af hvad der ses på de udenlandske.

Mit Premium koster 49 kr per måned og det tjenes mange mange gange hjem med det jeg bestiller via Saxo. Nu må vi jo bare følge dem og se. Men for bare to dage siden kunne jeg købe Natacha Samlealbum 5 til 240 kr.
Hmm, jeg betaler 621 kr pr år / 51,75 kr pr md.

Nå, men ja, det er nok rigtigt, at prisen på den enkelte bog kan svinge, men enkelte dage, hvor der er gode priser på det hele, det er altså længe siden, vi har set det (jeg anser som sagt ikke -20% og >500kr for at være gode priser). Jeg kigger dagligt på et par enkelte bøger for at se prisniveauet, og det har ikke været sjovt i mange måneder. Hvis jeg skal ind og undersøge alle bøger på min wanted-list hver dag, så bliver det nok lige lovlig tidskrævende for mig.

Men du har ret med de danske ting, de er ofte ok i pris. Det er dog ikke tilstrækkeligt til, at jeg vil opretholde medlemskabet. Den største del af mit tegneseriebudget går til engelsksprogede udgivelser.

Nu har jeg heller ikke købt fantastisk meget det sidste halve år pga lidt pres på min tid, så det bliver et rigtig dyrt 2019 (:

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Jeg giver 12 x 49 kr. og har sparet tusinder af kroner hvert år ved at være medlem af af Saxo. Så det giver bestemt mening for mig. Men jeg holder i den grad øje med dem. Hvis de ikke længere er billige så vil jeg hellere tage om Faraos og støtte dem. Vi må se hvad tiden bringer...

Jeg undersøger typiske kun et par bøger.
Er de billige så er de andre som regel det også og så slår jeg til. Og andre gange er vi jo heldige at vi har denne side hvor folk gør opmærksomme på billigdag.

Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Jeg giver 621,- i årsabonnement og har da også sparet en del over årene men når premium priserne på ikke udsalgsdage er over vejledende udsalgspris (Bob Morane - kæmperne fra Mu 409,95 vs 398,-) eller kun marginalt bedre (Tim & Thomas Fristelsen 139,95 vs. 144,-) så skal man satse på at der kommer nok reelle billigdage på et år til at det kan tjene sig ind.

Specielt når der er annonceret mikrooplag af en udgivelse har jeg ikke meget lyst til at vente et halvt år og håbe på at der ikke er udsolgt.

Jeg har også skrevet til dem men det begynder at ligne en udmeldelse.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Har fået svar. De kan desværre ikke garantere, at de altid er billigst. Hvad f..... skal man så med et abb.?

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

smfan skrev:
Har fået svar. De kan desværre ikke garantere, at de altid er billigst. Hvad f..... skal man så med et abb.?

Var det alt de skrev?

Jeg har ikke fået svar endnu, men kommer tilbage når/hvis jeg får svar.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Flash skrev:
Jeg giver 621,- i årsabonnement og har da også sparet en del over årene men når premium priserne på ikke udsalgsdage er over vejledende udsalgspris (Bob Morane - kæmperne fra Mu 409,95 vs 398,-) eller kun marginalt bedre (Tim & Thomas Fristelsen 139,95 vs. 144,-) så skal man satse på at der kommer nok reelle billigdage på et år til at det kan tjene sig ind.

Specielt når der er annonceret mikrooplag af en udgivelse har jeg ikke meget lyst til at vente et halvt år og håbe på at der ikke er udsolgt.

Jeg har også skrevet til dem men det begynder at ligne en udmeldelse.

Der plejer at komme nok billigdage til at man kan købe alt og forholdsvis hurtigt. Ofte har jeg fået mine på udgivelsesdatoen.
Jeg bestiller typisk langt frem i tiden og mine bestillinger bliver også tit ændret, hvis der kommer et billigere tilbud.

Men udviklingen ser ud til at gå hen mod færre og færre billigdage og dårligere tilbud. Hvis det fortsætter så kan der gå lang tid før man får sine bestillinger og ja er det mikrooplag så risikerer man endda at der er udsolgt.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Antaeus skrev:
smfan skrev:

Var det alt de skrev?

Jeg har ikke fået svar endnu, men kommer tilbage når/hvis jeg får svar.

Tak for din mail.

Vi har altid gode tilbud på Saxo.com. Men da der er stor priskonkurrence på især nye titler, kan vi desværre ikke garantere, at vi altid er billigst på alle titler.

Jeg håber at vi kan hjælpe dig en anden gang.

Med venlig hilsen

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Ok, det fås nærmest ikke mere vattet. Og især med tanke på at flere af deres Zoom titler fås 100 kr billigere på Gucca eller tilsvarende sider

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 537 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]