Dato og tid er 24. maj 2018, 17:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

fedt med de kære intégrales, men surt for spekulanterne. henry sørensen siger, at faraos får rigtig mange brugte l og v enkeltalbums ind, og forventer det samme vil ske med natacha. faraos prissætter efter stand, indhold, og altså også hvor mange eks., de har på lager. så vi skal nok regne med, at brugtpriserne dykker lidt, efterhånden som tingene udkommer i intégrales.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

gør et kup her og nu: viewtopic.php?f=1&t=17182

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Jeg tvivler på flotte første udgaver kommer til at falde i pris på grund af intégrale udgivelser, men det må tiden vise...

Til gengæld er mange intégrales styrtdykket i pris i forhold til hvad de kostede fra ny. Se f.eks Lucky Luke, Splint & Co og CBSV

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Noname skrev:
Til gengæld er mange intégrales styrtdykket i pris i forhold til hvad de kostede fra ny. Se f.eks Lucky Luke, Splint & Co og CBSV

Det skyldes nok mest, at Egmont trykte for store oplag og bagefter solgte alle de usolgte eksemplarer billigt til Faraos Cigarer.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Carsten Søndergaard skrev:
Noname skrev:

Det skyldes nok mest, at Egmont trykte for store oplag og bagefter solgte alle de usolgte eksemplarer billigt til Faraos Cigarer.

Vi har set ret mange integraler til langt billigere penge end start prisen - også fra Cobolt.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Sammenligningen mellem prisen på førsteudgaver, som vel typisk er udgivet for 30-40 år siden, og integraler, som er udgivet indenfor de sidste 10 år, er selvsagt absurd. Jeg vil ihvertfald byde på, at om yderligere 20-25 år vil en række af integralerne - såfremt de ikke bliver genudgivet - ligge væsentligt højere i pris end førsteudgaverne. De er typisk bedre trykt, indbundne og med ekstramateriale, hvilket alt andet lige gør dem mere interessante end førsteudgaverne.

- Edgar Allan Poe

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Antaeus skrev:
Vi har set ret mange integraler til langt billigere penge end start prisen - også fra Cobolt.

Nu har fx Cobolts ingen "startpris" - derimod en "vejledende pris". Man kan købe mange af dem til en lavere pris end den vejledende lige fra udgivelsestidspunktet ved at se sig lidt omkring særlig hos netboghandlerne. Sådan er den moderne verden så mærkelig.

Ingen af Cobolts samlebind har dog været realiseret og solgt til spotpris og bliver det heller ikke. Det nærmeste vi kommer det, var vist i de tre dage under BogForum sidste år, hvor Cobolt selv solgte Jan Lööfs serier 1 til 100 kr.

Tværtimod kommer der en perlerække af nye samlebind i de kommende måneder:
Natacha 2 sidst i juli
Smølferne 2 til september
Yoko Tsuno 2 til oktober
Jan Lööfs serier 3 ril november

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Erling Søby skrev:
Sammenligningen mellem prisen på førsteudgaver, som vel typisk er udgivet for 30-40 år siden, og integraler, som er udgivet indenfor de sidste 10 år, er selvsagt absurd. Jeg vil ihvertfald byde på, at om yderligere 20-25 år vil en række af integralerne - såfremt de ikke bliver genudgivet - ligge væsentligt højere i pris end førsteudgaverne. De er typisk bedre trykt, indbundne og med ekstramateriale, hvilket alt andet lige gør dem mere interessante end førsteudgaverne.

Det var nu også mere om de gamle (første) udgaver ville falde i pris der blev ment...

Selvfølgelig vil intégralerne være mere værd om 25 år, men det vil førsteudgaverne også, og ét intégrale bind skal vel sammenlignes med priserne på 3 albums, da de jo typisk indeholder 3 albums

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

48 sider i softcover fra Zoom koster enten 98 kr eller 128 kr i vejl. udsalgspris. Hardcover er 148 kr.
Vi har valgt prisen 348 kr til vores kommende Splint & Co. samleværk. Udover 3 lange historier er der ekstra materiale - især vil mange nok blive glade for de korte Tome & Janry historier som vi endnu ikke har set på dansk.
Vi har haft flere integrales til overvejelse, men har god succes med vores 48 siders format, så det holder vi fast ved. Eventuelle yderligere intégrales med nye serier vil jeg ikke udelukke. Eller klassiske serier som ikke udkommer p.t. i DK. :wink:

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Michael G. Nielsen skrev:
Eller klassiske serier som ikke udkommer p.t. i DK. :wink:

:D :D :D :D

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

I anledning af den internationale smølfedag i morgen kan man i denne uge få Cobolts første smølfesamlebind til smølfepris.

http://cobolt.dk/shop/smoelferne-samleb ... -356p.html

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Geografisk sted: Allerød
48 sider i softcover fra Zoom koster enten 98 kr eller 128 kr i vejl. udsalgspris. Hardcover er 148 kr.
Vi har valgt prisen 348 kr til vores kommende Splint & Co. samleværk. Udover 3 lange historier er der ekstra materiale - især vil mange nok blive glade for de korte Tome & Janry historier som vi endnu ikke har set på dansk.
Vi har haft flere integrales til overvejelse, men har god succes med vores 48 siders format, så det holder vi fast ved. Eventuelle yderligere intégrales med nye serier vil jeg ikke udelukke. Eller klassiske serier som ikke udkommer p.t. i DK. :wink:

Jeg vil hellere have integraler med bonusmateriale og alt muligt :-)

Og jeg håber også Nic - Cauvin historien "Allez Champiac" også er med på et tidspunkt :-)

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Ja, vi skal have det hele ud - også Cauvin historierne. Jeg udgav dem i min tid på Egmont, da jeg aldrig har forstået hvorfor tidligere redaktører ikke ville udsende de tre historier. De solgte fint og sælges i dag til skyhøje priser antikvarisk. Målet er to Splint og Co bøger årligt - jeg håber den næste kan komme i november men vi skal samtrykke med Dupuis så de bestemmer farten. :D

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Ja, vi skal have det hele ud - også Cauvin historierne. Jeg udgav dem i min tid på Egmont, da jeg aldrig har forstået hvorfor tidligere redaktører ikke ville udsende de tre historier. De solgte fint og sælges i dag til skyhøje priser antikvarisk. Målet er to Splint og Co bøger årligt - jeg håber den næste kan komme i november men vi skal samtrykke med Dupuis så de bestemmer farten. :D

De danske udgivelser er vel sådan set kun bagud med 4 bøger efter næste udgivelse, ikke ? Hvad med de første historier der mangler på dansk med Rob Vel, kommer de eller er det for nørdet ?

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Geografisk sted: Allerød

To om året er helt fantastisk. Det er stadig en af de bedste integrale-serier der udkommer. Godt bonusmateriale, og en fornemmelse af, at vi får det hele :-)

Jeg er helt enig i, at det er synd, and Nic & Cauvin ikke kom oprindeligt. Men det er også interssant, at det er Nic, der har tegnet "Allez Champiac", der jo bruger masser elementer fra fortiden. Der er både greve og borgmester. Og jeg mindes historien som ganske underholdende.....måske endda bedre end de tre album, men det skyldes muligvis, at jeg kendte flere personager end der er i de tre "rigtige" historier.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]