Dato og tid er 17. okt 2019, 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

redesignet ny ombæring af luftens ørne, tegnet af mestrene uderzo og jijé. "tanguy et laverdure" debuterede i første nummer af "pilote" helt tilbage i 1959. en euroklassiker af de helt store, som vi brændende ønsker os i dansk intégrale! denne nye intégrale er nyfarvelagt under opsyn af uderzo selv.

Billede

fra http://www.dargaud.com/les-aventures-de ... es-aigles/

Citat:
1er tome de l'intégrale de Tanguy et Laverdure, l'une des séries mythiques du journal Pilote, créée par Jean-Michel Charlier et Albert Uderzo ! Une palpitante série d'aventures de deux pilotes d'avion alliant action et humour.

En 1959, dans le tout premier numéro du journal Pilote, apparaissent deux jeunes héros : l'un, sérieux à la mâchoire carrée, l'autre, blond, gaffeur et excentrique. Michel Tanguy et Ernest Laverdure, créés par Jean-Michel Charlier et Albert Uderzo, sont deux chevaliers des temps modernes, deux redoutables pilotes d'avion de chasse. Ils vont vivre des aventures palpitantes aux quatre coins du monde.

1er volet de l'intégrale de Tanguy et Laverdure : une édition aux couleurs retravaillées sous la direction d'Albert Uderzo, assortie d'un dossier complet. Retrouvez les premiers exploits de ces deux héros, pilotes d'avion, dans une superbe intégrale.

Billede

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Så er det nu du og Fahrenheit skal springe på, og få gang i et samtryk :wink:

Jeg skal nok købe!

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Noname skrev:
Så er det nu du og Fahrenheit skal springe på, og få gang i et samtryk :wink:

Jeg skal nok købe!

tak for det, men vi har hænderne fulde med jerry spring. luftens ørne vil MÅSKE blive udgivet på et tidspunkt, og så skal den bygge på denne nye, definitive intégrale. :)

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Cobolt har faktisk den nye samleudgave under forberedelse, men franskmændene er helt vildt forsinket med restaureringen og nyfarvelægningen, og de første bind når næppe at komme på fransk heller til den planlagte udgivelse i november. Så det bliver først på et senere tidspunkt.

Men det er bestemt interessant, de udformes i stil med de nye Blueberry-samlebind.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Carsten Søndergaard skrev:
Cobolt har faktisk den nye samleudgave under forberedelse, men franskmændene er helt vildt forsinket med restaureringen og nyfarvelægningen, og de første bind når næppe at komme på fransk heller til den planlagte udgivelse i november. Så det bliver først på et senere tidspunkt.

Men det er bestemt interessant, de udformes i stil med de nye Blueberry-samlebind.

tusind tak til cobolt og dig, carsten! vi er mange (herinde), der har den på ønskelisten. det må jo også være et tegn på, at intégralerne går godt for cobolt? :D

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Se, det var dælme da en god nyhed - Her skal jeg helt klart være med fra bind 1. Kanon serie, men for det første mangler der 9 albums på dansk. For det andet er album 1 og 2 kun udgivet som føljeton i Fart & Tempo, og for det tredje er kronologien i de danske albums som vinden blæser. Her er en integrale udgivelse virkelig på sin plads!

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Også godt for dig Googa, nu kan du koncentrere dig 100% om Jean Valhardi integralen når Jerry Spring er færdig :wink:

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Super nyhed!!

Den er jeg helt klart med på fra starten af, ikke mindst hvis vi dermed også får de albums, der ikke tidligere er udgivet i DK.

Venlig hilsen
Erling

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Noname skrev:
Også godt for dig Googa, nu kan du koncentrere dig 100% om Jean Valhardi integralen når Jerry Spring er færdig :wink:

jeg ville morderligt gerne udgive hele jean valhardi fra 1941 og opefter, men paw mener kun, at 50'erne og op ville kunne sælge her. stilen var lidt primitiv i 1940'erne.

jeg kunne også godt tænke mig at udgive jijé one-shots, som f.eks. don bosco.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

GoogaMooga skrev:
det må jo også være et tegn på, at intégralerne går godt for cobolt? :D

Det er vel først og fremmest et tegn på, at det er en bæredygtig serie.

Og der er ganske rigtigt en del rod i den gamle danske albumudgivelse, så det er interessant på flere måder. Selvfølgelig også fordi det er Charlier i hans storhedstid og Uderzo med realistisk pen. En række af de efterfølgende Jijé-tegnede album er også interessante. Men jeg lover bestemt ikke, at hele hele serien med de efterfølgende ukendte forfattere og tegnere også udkommer.

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

GoogaMooga skrev:
det må jo også være et tegn på, at intégralerne går godt for cobolt? :D

Det er vel først og fremmest et tegn på, at det er en bæredygtig serie.

Og der er ganske rigtigt en del rod i den gamle danske albumudgivelse, så det er interessant på flere måder. Selvfølgelig også fordi det er Charlier i hans storhedstid og Uderzo med realistisk pen. En række af de efterfølgende Jijé-tegnede album er også interessante. Men jeg lover bestemt ikke, at hele hele serien med de efterfølgende ukendte forfattere og tegnere også udkommer.

bare det at vi kan få uderzo og jijé, det er vel hovedsagen :)

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Geografisk sted: outside the norm
Jeg ser, at den komplette tyske intégrale-udgave af serien er kommet på Egmont! Egmont kan altså godt finde ud af at udgive tegneserier. Bare ikke i Danmark.

https://www.egmont-shop.de/catalogsearc ... /?q=tanguy

Den eneste blog, der overlevede atomkrigen

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Jack J skrev:
Jeg ser, at den komplette tyske intégrale-udgave af serien er kommet på Egmont! Egmont kan altså godt finde ud af at udgive tegneserier. Bare ikke i Danmark.

https://www.egmont-shop.de/catalogsearc ... /?q=tanguy

Ja, det er tragikomisk, når nu Egmont har sit hovedsæde i DK. Jeg trøster mig dog over, at bl.a Cobolt og Zoom heldigvis mere end udfylder Egmonts manglende tilstedeværelse i Dk.

Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Ehapa - eller Egmont Tyskland - har gennem årene haft et stort udgivelsesprogram og de holder fortsat fast i nogle album og bogserier. For nogle år siden udsendte de Buddy Longway.
Egmont i Polen er nok det "Egmont-land" med det største tegneserieprogram. De udgiver en masse album og også superhelte i form af DC og Marvel.
Der er ikke meget tilbage i Danmark, men det giver jo gode muligheder for andre forlag. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]