Dato og tid er 21. jul 2018, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked

En ny tilgang .-

Nu mangler jeg "kun " operation Flagermus - kender ikke helt brugt prisen men jeg starter med kr. 300
og smider en 50,- på pr. måned - så må vi se om det giver bonus i den kommende tid :D

For øvrigt - hvad tænker de gode folk brugt prisen er ??

Roedspar

Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Brugeravatar

Sådan noget afhænger jo alene af, hvad folk vil gi' 8) Men et friskt bud er, at halvdelen, måske 2/3, af hvad Faraos ville ha', hvis de havde den, er en rimelig pris. Bare et bud. Jeg har selv betalt Faraos-priser mange gange, når jeg var sulten nok.

Vedhæftede filer:
faraos_flagermus.jpg
faraos_flagermus.jpg [ 105.9 KiB | Vist 327 gange ]

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Det tyder på at Faraos i dette tilfælde har sat den alt for lavt da den ikke er til at skaffe.

Men jeg mener at Carsten har meldt ud af de vil trykke et nyt oplag af albummet.

takker ang. prisniveau- håber at cobolt overvejer genoptryk - men er ikke sikker. er spændt på om denne strategi virker således jeg får fat i albummet

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er rigtigt, at Cobolt har overvejet et genoptryk, og der er også lavet forskellige beregninger på, om det kan hænge sammen.

Problemet med den slags genoptryk er bare, at selv om et album tydeligvis faktisk ikke er i omløb og ikke kan skaffes, selv om nogle er villige til at betale betydeligt mere end den oprindelig udsalgspris, behøver der ikke at være ret mange, der rent faktisk er desperate for at anskaffe det. Hvis det kun er 50 eller endda 100 eller 200, kan det ikke retfærdiggøre et oplag på 300 eller 400 eksemplarer, som er nødvendigt for overhovedet at producere det. Der findes desværre triste eksempler på det, fx Franka 19-21, som "mange" var desperate for at få (særlig album 20), men da de så blev genoptrykt, var det ganske få, der faktisk dem.

Selvfølgelig er der også andre overvejelser, som at være flinke ved formodet trofaste kunder, og at Operation Flagermus sådan set hænger sammen med Leopardkvinden og De sorte hostiers herre. Og det er heller ikke helt afgjort, om der måske alligevel kommer et genoptryk på et tidspunkt.

Det er velkendt, at første bind af en ny serie næsten altid sælger bedre end de følgende. Formentlig, må man antage, fordi nogen alligevel ikke rigtig synes, det var noget for dem, og i hvert fald ikke anskaffer de følgende. Men så undrer det mig bare, at disse mennesker, som altså har anskaffet første bind - i dette tilfælde Operation Flagermus - men ikke vil have de følgende, ikke scorer kassen ved at sælge det bind i en serie, som de alligevel ikke har tænkt sig at følge. Når nu andre rigtig gerne vil have det, og vil betale for det. Dét forekommer at være et mysterium. Hvor bliver de "ekstra" eksemplarer af?

Præcis det samme var tilfældet med første bind af Barn af Kaimantræet, som ret hurtigt blev udsolgt, og som siden gik for mere end 1000 kroner og stadig er stærkt efterspurgt. Men andet bind var jo til salg i adskillige år - og de to bind var trykt i præcis samme antal. Hvem ville have første del af en historie i to bind, men ikke anden del? Og hvorfor sælger de så ikke første bind for 1000 kr.? Det må selvfølgelig være, fordi de ikke ved, at nogen vil betale så meget. (I øvrigt kommer begge bind i en samlet udgave til næste år. Så hvis nogen af jer vil skynde jer at sælge det løse bind 1, er det nu!).

Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Brugeravatar

Kunne også tænkes, at ejer venter på at albummet vil stige mere i værdi.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Jeg har aldrig solgt nogle af mine album om jeg så bliver ved at følge serien eller ej og jeg har heller ikke rigtig fulgt med i om et album stiger voldsomt meget i værdi. Der er formentlig flere som jeg. Der er dog en enkelt undtagelse hvor jeg solgte en dubletserie meget billigt til en kammerat som manglede den.

Men det er muligt jeg i fremtiden sælger dubletter og andre serier jeg vil skille mig af med.

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Interessante overvejelser, I har.

Måske kan det også tænkes, at nogen syntes, at Operation Flagermus var da helt o.k., og den er de glad for. Nå! Men historien fortsætter i flere album? Nej, bliver det for meget!

Eller noget i den stil.

Svært at vide.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Carsten Søndergaard skrev:
Det er rigtigt, at Cobolt har overvejet et genoptryk, og der er også lavet forskellige beregninger på, om det kan hænge sammen.

..

Det er velkendt, at første bind af en ny serie næsten altid sælger bedre end de følgende. Formentlig, må man antage, fordi nogen alligevel ikke rigtig synes, det var noget for dem, og i hvert fald ikke anskaffer de følgende. Men så undrer det mig bare, at disse mennesker, som altså har anskaffet første bind - i dette tilfælde Operation Flagermus - men ikke vil have de følgende, ikke scorer kassen ved at sælge det bind i en serie, som de alligevel ikke har tænkt sig at følge. Når nu andre rigtig gerne vil have det, og vil betale for det. Dét forekommer at være et mysterium. Hvor bliver de "ekstra" eksemplarer af?

På en af de hedengange SJ-julefrokoster hos Frank Madsen fortalte Chr. Aarestrup, at han eller en bekendt gav en Gammelpot i gave / julegave til en bekendt. Den blev læst, og så smidt ud efter den blev læst. Se også nedenfor

Carsten Søndergaard skrev:
Præcis det samme var tilfældet med første bind af Barn af Kaimantræet, som ret hurtigt blev udsolgt, og som siden gik for mere end 1000 kroner og stadig er stærkt efterspurgt. Men andet bind var jo til salg i adskillige år - og de to bind var trykt i præcis samme antal. Hvem ville have første del af en historie i to bind, men ikke anden del? Og hvorfor sælger de så ikke første bind for 1000 kr.? Det må selvfølgelig være, fordi de ikke ved, at nogen vil betale så meget. (I øvrigt kommer begge bind i en samlet udgave til næste år. Så hvis nogen af jer vil skynde jer at sælge det løse bind 1, er det nu!).

Noget tilsvarende kunne man antage som i ovenstående skrevet af mig, men denne kunne mere virke som en potentiel julegave med tråde til fortidens minder om Vindens Passager fra 80'erne, og er så strandet der eller i kombination med at tegneserier er blevet 'dyre' da bind 2 vist kostede kr 198 mod 22,50 til 29,50 tilbage i 80'erne - selvfølgelig negligerer vi både prisindeksering, sideantal og udstyr, og kun ser på den nominelle værditilvækst.

Og, i tillæg som Carsten næsten altid selv nævner, så forsøger Cobolt at komme ud over samlermarkedet, som er så det segment der måske ikke tænker genbrug eller kommer eller kender til specialforretniger og antikvariater, så varen kan komme i cirkulation igen. Det er også kendt, og nogle orker slet ikke det der med 'kunde'-kontakt med betaling og en tur på posthuset eller vente i timevis på en kunde dukker op til aftalt tid osv,... såeh gemmes det eller det smides væk.

Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Brugeravatar

Nåja, det var faktisk mange boghandlere, som tog serien hjem, fordi de kendte Vindens Passagerer fra dengang de selv måske læste den eller har læst omtale af den i dagspressen, og så er et antal 'strandet' der med bind 1 og så mangler den så der hvor flest køber dem i fx specialforretninger eller på diverse handelsplatforme. Og det er jo ikke alle boghandlere, der er på nettet med en fungerende webshop eller varelaiste til evt. tilgang for andre end dem i lokalområdet og bliver dermed genstand for en udfordring, hvor man aktivt skal opsøge forretninger landet over.

Og hvis folk kan se, de kun kan købe bind 2 og ikke bind 1, så er der nogle, som ikke køber serien overhovedet.

ELLER måske ligger der en kasse et sted på lagerhottellet som kan forklare forskellen i udbuddet af bind 1 over bind 2 ? Carsten ?

Det er sket, at man har hørt, at der pludselig dukkede RanXerox (den fra 80'erne) og Sonden og Fontænen 1 op efter de har stået som udsolgte i noget tid.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Geografisk sted: Plejehjemmet
Jeg har sikkert en del stående, der kunne sælges for lidt gode penge, som ikke interesserer mig, men jeg gider ikke rigtigt besværet for at finde et par enkelte, og jeg orker slet ikke besværet med at gennemgå hele samlingen. Prøvede på et tidspunkt at lave en hel oversigt over mine danske x-men-blade og slog den vist op her og på Facebook. Et stort arbejde, der ikke kom meget ud af. Selv om enkelte ting i samlingen måske er penge værd, vil hovedparten jo næppe sælges til mange penge, der svarer en stor timeløn, når man tæller arbejdet med at sælge dem med. Så har da solgt et par enkelte til folk herfra, fordi jeg er faldet over et opslag med noget, og jeg da gerne vil give noget, jeg ikke bruger videre til folk, der kan bruge det, men jeg bidrager ikke til nogen cirkulation og kommer heller ikke til det. Det tror jeg er forbeholdt nogle få storsamlere, der handler meget, folk, der kan lide at krejle og afhændinger af samlinger til fx Faraos.

Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Brugeravatar

Thomas S skrev:
Jeg har sikkert en del stående, der kunne sælges for lidt gode penge, som ikke interesserer mig, men jeg gider ikke rigtigt besværet for at finde et par enkelte, og jeg orker slet ikke besværet med at gennemgå hele samlingen. Prøvede på et tidspunkt at lave en hel oversigt over mine danske x-men-blade og slog den vist op her og på Facebook. Et stort arbejde, der ikke kom meget ud af. Selv om enkelte ting i samlingen måske er penge værd, vil hovedparten jo næppe sælges til mange penge, der svarer en stor timeløn, når man tæller arbejdet med at sælge dem med. Så har da solgt et par enkelte til folk herfra, fordi jeg er faldet over et opslag med noget, og jeg da gerne vil give noget, jeg ikke bruger videre til folk, der kan bruge det, men jeg bidrager ikke til nogen cirkulation og kommer heller ikke til det. Det tror jeg er forbeholdt nogle få storsamlere, der handler meget, folk, der kan lide at krejle og afhændinger af samlinger til fx Faraos.

Det er også en stor del af hvorfor jeg ikke har solgt noget.
Jeg har simpelthen ikke gidet besværet.

Hej igen - ja , ja stadig 350,- det er jo endnu ikke blevet den 1. forresten interessant hvorledes mit indlæg om køb er blevet en samtale omkring muligheden for et genoptryk fra cobolt. jo tak jeg køber

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Jeg tror, Mirko har en pointe med det, at lige præcis Barn af Kaimantræet 1 kan have været brugt som julegave, fordi den oprindelige serie jo havde et meget stort og voksent publikum. Og så har modtageren måske alligevel ikke helt bevaret sin interesse så mange år senere ... eller bare aldrig fået købt andet bind. Jeg har selv kendskab til to mennesker, der var desperate for at finde bind 1 - altså efter at det var udsolgt - netop fordi det stod på en ønskeseddel, i begge tilfælde i forbindelse med en 60-års fødselsdag.

At der kan tænkes at stå et par eksemplarer hos et par boghandlere, kan man teoretisk set heller ikke udelukke. Men det må være så få, at det ikke har haft nogen betydning. Men at der skulle kunne findes en glemt kasse på et lagerhotel er desværre helt udelukket, for salgsopgørelsen viser, at samtlige trykte eksemplarer blev solgt. Dermed må samtlige eksemplarer have været i distribution. Tilbage i 1980'erne kunne det givetvis nemt ske, fordi al lagerbehandling foregik manuelt, men i dag er tegneserier stort set uberørt af menneskehænder - altså i tiden mellem at forlaget sender til tryk, og læseren står med bogen i hånden ;-)

Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Brugeravatar

Er der nogen af alle jer samlere, der har et overblik over, hvilket tegneserier der er allermest sjældne? Altså måske hvis vi taler album fra 1970+ (der er sikkert nogle gamle julehæfter o.lign. fra første halvdel af det 20. århundrede, der er meget sjældne). Kunne være interessant at høre om.

Selv om sjældenhed ikke nødvendigvis fortæller noget om, hvor mange personer der rent faktisk ville anskaffe noget, hvis det var tilgængeligt. Det kan jo i princippet bare være en enkelt person, der kom for sent, og hvis alle, der ikke kom for sent, ikke vil sælge deres eksemplar, er udgivelsen jo lige så sjælden, som hvis der var 50 eller 500 mennesker, der kom for sent - og som måske ville anskaffe den, hvis det var muligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]